Whoa Spotlight #14 - Ol' Dirty på rymmen
Dags för en historia om mannen som omdefinierade raplife för evigt :)
Ol’ Dirty Bastard var kanske inte världens lugnaste rappare och fick sin beskärda del av polisingripanden. Något som bland annat orsakade både fängelsevistelse och avvänjningsklinik under år 2000. Orsaken den gången var dels att han blivit gripen med en hyfsad mängd marijuana plus 20 rör med crack och dels att han blivit utsparkad från en tidigare avvänjning för att han varit full på allmän plats. Läs mer på
Startsidan !
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
haha en av dom skönaste rapparna genom tiderna
JONIS REST IN POWER
Producent
2008-08-12 14:48
odb var en riktig buse.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Hela rymmningsepisoden måste ju vara bland det mest episka som någonsin hänt hiphopen :)
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
störtskön snubbe =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha kul o läsa verkade vara en skön dude
Geni
Så skön :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Under researchen för den här så var det f.ö. första gången jag hörde Here comes the judge - blev överraskad av att jag lyckats missa en så bra låt :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Man kan ju bara älska den killen haha.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
"I domstolen gjorde han inte så mycket bättre ifrån sig genom att, mellan tupplurarna, fråga den kvinnliga distriktsåklagaren om han gjorde henne kåt." Hahaha. Var han nykter då? "(bland annat för hot om terrorism)" berätta mer "De låtar som inte var för bizarra hamnade senare på 2002 års The Trials and Tribulations of Russell Jones." Kan man höra de bizarra? Synd att han dog, han var riktigt tuff. Men folk som han lever väll inte så länge.
njut
Fan man blir lite ledsen nu =( SÅ JÄVLA SYND ATT HAN DOG! Fan va hemskt det var att höra! Kommer precis ihåg den dagen. En av de största förlusten sen L typ. Man kan inte göra annat än att älska snubben! RIP MAN!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Sjukt kul allt läsa, skulle vilja höra mer om terrorism grejen. "Its ODB as you can see!"
Explicit - Det kanske inte var sprit, men han lär ju knappast ha varit opåverkad i alla fall ;) I Kalifornien ska det tydligen räknas som "act of terrorism" att mordhota folk. Första gången var när han hotade att skjuta vakterna efter att ha blivit utslängd från en Des'ree-konsert :) Den andra var när han hotade en av sina baby mamas tre månader senare... Vet tyvärr inte om de bizarra har släppts, men risk finns väl att det kommer några "minnesskivor med allt material" om ett par år :) 10-4, over...
hahaha vilken javla lirare R.I.P
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
skön i "State Of Property II" också :)
ODB är saknad! Idag såg jag beat kings som mathematics gjorde o intervjuade legender som marley marl, dj premier, rza med mera.. alla talade om hur de fick sina första equipments typ, nåra hade arbetat, tjänat pengar, lånat osv.. haha så kom dom till RZA, och han säger "The first drummachine I got, was that one ODB stole from a kid around the block" hahaha,, smutsigt ^^
http://www.myspace.com/deadlykanha
Old dirty <3!
Follow the dao, right about....NOW!
Just Dirty bein' dirty! Dog på min födelsedag 13:e November 2004 o allt :( R.I.P Russell Tyrone Jones.
King of kings! En av få som både talked the talked and walked the walked. ODB var ett fuckup och stod för det =) Du är saknad... "I kill all the government microchips in my body; I'm that paranoid nigga, at ya party; I kill all my enemies at birth; SHUT THE FUCK UP, bitch and let me stick my hands up your skirt"
Taikon - The Bastard Formerly Known As Mad-P <br> "What was your dick doin' in the milk man..."
Lyricist
2008-08-13 10:35
ODB, alltid lika älskad rest in peace or resurrect! haha
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Producent
2008-08-13 14:48
vad heter låten med odb på "when johnny comes marching home again" samplingen? blir tokig :( eller har jag fått för mig att han gjort en sån låt?
kul att jag handlade ODB: Return to the 36 chambers... skivan för två dar sen.^^
en av topp 3 skivor någonsin! Hiphopens största förlust hittils? antagligen.
Ason Unique RIP
skivan "Trials & Tribulations of Russel Jones" är helt värdelös och bör knappt räknas som en officiel skiva. ODB hann inte spela in speciellt mkt material på rymmen och de få verserna som han gjorde togs och klipptes in på skitbeats som han inte ens kört över och massa gäster som han aldrig varit i studion tillsammans med.. det finns 2-3 undantag, b.la. Lintballz som är en fet låt... props för inlägget annars, Ol' Dirty får alldeles för lite recognition (trots att han faktiskt dog, vilket brukar leda till legend status).. "Return of the 36 Chambers" är en av de mest roliga, originella och utflippade album i hip-hoppens historia och bör ägas av alla :)
Keep CD alive
I domstolen gjorde han inte så mycket bättre ifrån sig genom att, mellan tupplurarna, fråga den kvinnliga distriktsåklagaren om han gjorde henne kåt. Ett upptåg som kostade honom 180 dagar på en sluten rehab-klinik i Kalifornien. Det finns ingen annan som Ol Dirty och det kommer aldrig finnas någon heller. Ett original utan dess like, hitta någon annan med lika mycket I-don't-give-a-fuck-attitude. Vår värld behöver någon som han, synd att han behövde lämna den. Fett att han får recognition på whoa, det förtjänar han.
R.I.P. ODB
Älskar dig Ol Dirty Bastard R.I.P bror <3
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.
i tidinignen när han dog, stog det han troddes ha mellan 8-13 barn eller nåt. roligt om ni skrev såna roliga smågrejer också.. rip
13 barn lämnade han efter sig
http://www.myspace.com/deadlykanha
Same-Old - Jag läste nånstans att bara 5 (eller var det 8?) har blivit bekräftade. easyskanking - Varför ska det med i en text om att han var på rymmen? Okej att han kanske tillverkade ett eller två av dem då, men det har jag inte hört någonting om :P 10-4, over...