I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Joell Ortiz-Good Times (video)

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-07-30 10:33

Joell Ortiz-Good Times (video)

Sommarlåten nr.1 detta år får här some visuals.
Glöm inte bort att han släpper "free agent" mixtapet snart!

Joell Ortiz-Good Times

rip stephen perry
A.S.N.O.M
Moderator

2008-07-30 12:15
Fet låt, trevlig video. Joell Ortiz är på topp!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
DJ

2008-07-30 12:32
Tackar! Trevligt! Jag gillar verkligen Joell. Han går från klarhet till klarhet. Han gör det så enkelt också. Det känns så lätt att gilla. I en perfekt värld skulle den här snubben toppa Billboardlistan.

2008-07-30 12:58
hands down, joell ortiz är enligt mig den mest spännande rapparen i gamet, allt han spelat in har tilltalat mig starkt (förutom möjligtvis "latino"). the brick blev min favoritskiva från 2008 tillsammans med american gangster. smiskade storheter som pharoahe, sean p, ghostface, ugk, kanye, wu & kweli.
när släpps free agent tapet?!

2008-07-30 14:03
3XL

14:e oktober ser ut att vara datumet man får kryssa in i kalendern, dock så har jag sett att vissa tror den kommer först i november.
Men å andra sidan så har det redan läckt ca.4 låtar från skivan, så den kanske hittar ut tidigare (?).

Länk ang. release date

rip stephen perry
A.S.N.O.M

2008-07-30 14:11
Sen när blev kanye,pharoahe och ugk storheter om man får fråga?
Nominee best rolled L`s

2008-07-30 14:21
tackar så mycket! :D fan va najs.
i intervjun snackas det om "free agent" som ett album. är det som ett album den kommer pushas?? alltså bara original beats och utan fattig mixning? det låter ju sick!

2008-07-30 14:28
Att säga att The Brick smiskade Desire är väl att ta i lite, tycker personligen Joell's album var ren skit i jämförelse med desire.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-30 14:29
3XL

Well, framgår väll rätt mycket att det "bara" är ett mixtape...

På första singeln från Free Agent (memories) så var det Salaam Remi som producerat låten, och vad jag förstår bara för Joell.

Sen så finns det ju tributerna till Wu-Tang och Primo, där är det ju gammalt material.
Men jag har inte sett någon tracklist så vet inte om de ska vara med...
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2008-07-30 15:22
quter

klart, man får fråga.
ugk har under många år inspirerat hela södern och är väl tillsammans med geto boys den mest betydelsefulla gruppen och stösta anledningen till att södern över huvudtaget rappar. like it or not.
kanye har sålt minst 10 miljoner skivor, och är kanske den i massmedia mest omtalade rapparen idag.
pharoahe, jo visst han har kanske inte haft de stora komersiella framgångarna eller varit först med något, men på mikrofonen är han en best.

Kramer

desire var bra, men inte helt min kopp te. jag dyrkade internal affairs och blev aningen besviken. tyckte att han i många fall förenklade sitt i vanliga fall övernaturliga wordplay, och istället körde på säkrare kort. men allt är smaksak.

Lion-O

kanske det, läste inte genom så noga, tyckte bara att de snackade om den som ett album. har inte hört om skivan tidigare så i vilket fall som helst var det goda nyheter.

2008-07-30 15:49
3XL>> aight kanye och speciellt pharoahe kan jag verkligen hålla med om iofs men dom är fortfarande inga givna "stjärn" mc¨s om man kan säga så. Tänk dig bara tex om kanye hade kickat på nas nya "hero", den hade flippat galet på mtv,ztv,the voice och allt det där.
Nu är det väl bara vänta och se hur det går för nasir med denna platta men antagligen kommer den inte komma i närheten av kanyes tyvärr... :/
Nominee best rolled L`s

2008-07-30 15:50
Vet någon varför han inte är med i Aftermath längre?
Shuu
DJ

2008-07-30 16:36

2008-07-30 22:52
Rash_ P20

Joell bloggade av en slump om just din fråga idag:

Joell Ortiz "Blogg"/
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2008-07-31 12:56
fyfan va fet. joell är den enda som gör den grejen fett fortfarande.
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.

2008-07-31 21:57
riktigt tung o trevlig låt !
good times! ;D
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2008-07-31 22:41
Den är helt underbar, jag har inte hört en dålig låt eller freestyle från joell någonsin.
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE