Bun B imponerar, hade hellre sluppit kuvösbarnet term. jag tvivlar på att karln ens producerar testosteron i kroppen. Mer Bun B över preemo!
Noice P22 Så kände jag när jag hörde Watch How it go down, inte nu.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Word2yaMova P23 >> Haha jävla småunge asså, soul survivor är en av få här som vet vad fan han snackar om gör du det? Kan du säga nån stad i hela världen som producerat lika MYCKET och lika BRA hiphop som NYC har? N detej kan du inte för det finns inte, möjligtvis Kalifornien men fortfarande hästlängder efter, så var bara tyst nu, snälla. Klart slut
Nominee best rolled L`s
leker hiphop och shit...fan asså. The game och såna som du fakkar upp kulturen, jävla hater. Sorry men är inte på världens bästa humör.....
Nominee best rolled L`s
quter , Cali e ingen stad big boy
----------------------------------------------------------------------------
quter X19 wtf noob?
Wordlife no doubt baby
orka märka, fårstår väll va han menar.
lol ja SSII vet vad han snackar om, det vet jag mycket väl.... Älskar hiphop från NYC, har alltid gjort, kommer alltid göra. Det jag stör mig på med SSII är att han dissar allt som inte är från NYC. Vidga dina vyer mofo! Har faktiskt stått bredvid dig o diggad till Percee P på Mosebacke, tro det om du vill SSII :) Inse att rappers som inte är från NYC kan vara bra, som i det här fallet, låten är svinbra och ingen gör dåligt ifrån sig. Ser också fram emot Terms skiva. quter, käften på dig din lilla mes, nej kalifornien är ingen stad som någon påpekade. Det jag stör mig på med SSII är att killen är 30 bast och hänger här inne och argumenterar med sextonåringar huruvida Lil Wayne är bra eller inte... vad gör du på fritiden egentligen? PS.WORD till Ekenberg och Rapping! :) DS.
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
quter ville bara säga att du uttrycker dig väldigt bra när du skriver här. Väldigt bra svenska. och att bli kallad småunge av en person som är fyra år yngre än en själv är jävligt smickrande. Whoa alltså... SSII: jag respekterar dig helt klart och din musiksmak som verkar jävligt bra, tycker bara du blir för enformig här i forumet. Lär dig uppskatta hiphop utanför NYC (tror säkert du gör det, svårt att tro det bara baserat på det du skriver). vill även tillägga att jag hört Bun B någon enstaka gång tidigare, så jag försvarar inte killen på något sätt och jag är definitivt inte ett fan, tyckte bara han var bra på denna låten. Peace
word2yamova>> haha sötis. men ontopic, asså debatten om vilken stad/stat som äger hiphop scenen SINCE DAY ONE fram till idag är New York varken du vill eller inte, kalifornien kommer på en andra plats, mest pga, tupac shakur och snoop men det finns ingen bättre "hiphop" stad/stat än new york än så länge. Sen har jag verkligen inget emot musik som inte är från västkusten, tupac är en av dom största idolerna för mig och han hatade new york :P Paradoxalt,? Kanske men musik som musik så spelar det ingen roll var den kommer ifrån eller vilken hudfärg rapparn har heller. puss klart slut
Nominee best rolled L`s
word2ya: Vet inte hur många ämnen jag suttit och skrivit in massor av artister jag gillar som inte är från NYC (här kan man verkligen undra vad jag gör med min fritid). Det konstiga med Whoa är att skriver man i ETT ämne att man inte gillar Bun B eller Outkast eller kritiserar Lil Wayne i ett ämne som typ heter "Ett ämne tillägnat er Lil Wayne-hatare" samtidigt som man älskar traditionell NYC hiphop drar vissa personer igen och igen slutsatsen att man ogillar ALLT som inte är från NYC. Det har blivit en myt. Jag har fått en egen urban legend. Men bara för att du sansade ner tonen lite ska jag göra en sån lista åt dig, bara en sista gång, sen kan jag länka till det här ämnet som svar nästa gång jag får smama gamla felaktiga och förvirrade kritik att jag ENBART gillar artister från NYC. Om jag ens orkar bemöta det allt nåt mer... OK, lite off the top då: Naughty By Nature, Artifacts m.fl. m.fl. från Jersey Edo G, Krumb Snatcha, Big Shug, Reks, Termanology, Statik Selektah m.fl. m.fl. mfl. från Boston Schoolly D, DJ Jazzy Jeff, Bahamadia, Last Emperor, Cassidy m.fl. m.fl. m.fl. från Philadelphia Första 3-4 skivorna med Common Sense, två första med Kanye m.m. m.m. m.m. från Chicago Ice Cube, 2Pac, PUTS, Planet Asia m.fl. m.fl. från västkusten K-Otix, Geto Boys, Massinfluence, Skillz m.fl. m.fl. från södern Highwon, Latin Kings, Ken, Ayo, Petter, Swing, ADL m.fl. från Sverige Kela, Roots Manuva m.fl. m.fl. från England Som du ser artister från hela världen. Att majoriteten av det jag gillar kommer från New York är ju dock helt sant. Men knappast en slump eller ett val som handlar om geografi. Det handlar ju om att jag främst gillar den STILEN av hiphop. Och det står jag för. Jag är lika intresserad av Bounce som av Heavy Metal, dvs inte alls. Om DET i sig är inskränkt, då är alla inskränkta som inte gillar allt från klassiskt tilldansband till hårdrock till alla andra stilar i precis hela världen. Att däremot gilla eller ogilla nån enbart pga födelseort eller vilken plats dom bor på är ju, som quter påpekar, ungefär som rasism. Problemet är ju att NYC även blivit som en "genre" och många blandar ihop de två grejerna tror jag. Jag gillar inte bara hiphop som är från New York, men jag gillar (nästan bara) hiphop som LÅTER som om den är från New York. Hajar du hur jag menar?
Haha herregud, känns som att det var jag skrivit ovanstående inlägg nästan haha ^^
Nominee best rolled L`s
Eller förresten., njae inte riktigt jag hade nog fyllt på med lite franskt och grime också men det är ju bara jag. NYC är bäst och representar ALLT hiphop står för, men det kan bli lite långtråkigt med samma "genre" så jag måste blanda lite, men som sagt NYC kommerfaktist alltid vara nummer1.. Klart slut
Nominee best rolled L`s
Känns som basgången kommer från något nintendo 8-bit spel.. typ underjorden i super mario
www.provp.blogspot.com www.myspace.com/pprov
Tråkigt beat tycker jag.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift
SSII: Ja, nyc har absolut blivit en genere, hiphop är inget som sitter ihop. För att fortsätta hårdrocksparallelen, En människa som lyssnar på tex Night wish behöver inte lyssna på Panthera det handlar om vitt skilda saker men båda faller under termen hiphop. Det jag vänder mig i mot är att ni verkar ta patent på vad som är så kallad äkta hiphop, vad hiphop ska vara. Att det måste låta 93 annars är det kommersiel skit. Tex; du lyssnar inte på 50 cent efter power of dollar hur fånigt är inte det? Kanyes 2 första innan han slog stort. Gör löjligt. Hans senaste var lite tommare textmässigt men för dansgolvet så var den helt underbar. Men nuförtiden så får inte man göra hiphop för dansgolvet för då är man inte hiphop. Klubben så är man komersiell. Jag skriver lite mer antingen imorgon eller senare ikväll. Quter; Nej det är inte något som du skulle skriva du kan inte formulera dig så väl
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
R0fe: Kanye slog skitstort med sina två första album. Låtar för dansgolvet tycker jag han är dålig på. Det gällde iofs redan på första skivan. Nuförtiden måste det var plastigt och synthigt för att vara "för dansgolvet". DET tycker jag är löjligt. 50 Cent är ju bara skittråkig, kan det inte vara så att jag tycker det? Har inget med hans succé att göra. Jay-Z är extremt succesful och honom älskar jag. För jag tycker han gör bra musik. Man kan inte argumentera om smak.
oWII!
1.) Its Time (Produced by Easy Mo Bee)
2.) Watch How It Go Down (Produced by DJ Premier)
3.) Respect My Walk (Produced by Buckwild)
4.) Hood Shit f/ Prodigy of Mobb Deep (Produced by The Alchemist)
5.) Float (Produced by Nottz)
6.) Please Don’t Go (Produced by Nottz)
7.) How We Rock f/ Bun B of UGK (Produced by DJ Premier)
8.) Drugs Crime & Gorillaz f/ Sheek Louch & Freeway (Produced by Nottz)
9.) In The Streets f/Lil Fame of M.O.P. (produced by Hi-Tek)
10.) So Amazing (Produced by DJ Premier)
11.) Sorry I Lied (Produced by Large Professor)
12.) We Killin Ourselves (Produced by Pete Rock)
13.) The Chosen (Resurrecting The Game) (Produced by Havoc)
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Är det där den officiella skivan?
PS. Your cunt is in the sink
Lion-O: Källa? Tracklistan är det inget fel på men album-covern var sjukt fult.
quter: du skolkade lite va? du verkar inte ha varit närvarande på svensklektionerna iaf. jobba lite mer på dina formuleringar, det ser ut som en tolvåring skriver. puss sötis. SSII: Peace in tha middle eas'. Tycker bara att det är sjukt att numera kan jag se rubriken på en tråd och direkt vet jag att du är mitt uppe i en diskussion i den om huruvida artisten är bra eller inte. Allt jag vill säga. Respekterar din smak och din kunskap. Men du är 30 år gammal, lyssna på det du tycker är bra och låt sextonåringarna här inne lyssna på vad dom vill. Alla kan inte vara sjukt oldskool/"äkta". l8er sk8er.
word2ya: Låter alla lyssna på vad dom vill, it's all good.
varför i hela helvete tar han med Watch How It Go Down och sånna gamla låtar på skivan? tråkigt som fan..
klart han tar med den största bangern han gjort,
Word2yaMova P23 >> Jag skiter totalt i hur jag skriver, om jag använder enbart små bokstäver, för många citat tecken, caps lock osv osv. Så länge budskapet kommer fram så är jag nöjd. Tror du tupac satt och skrev med stora bokstäver i början av en mening, avslutade med punkt, mellan rum för att sen börja med stor bokstav igen osv. Fast du kanske tycker att hans texter är dåliga också vad vet jag, hans kläder har ju trots allt sålts på Speedway, right?
Nominee best rolled L`s
SSII: Visst gjorde han det. Men succén han hade med stronger om man gemför andra plattorna är lite större speciellt rubrik och radiomässigt(antar försäljningsmässigt med). Jag håller med att det är löjligt angånde dansgolvet. Men dansgolven blir extra röjjiga när tex stronger kommer på till skillnad från random boompap låt. Jag går mest på elektro och technoklubbar för det är där som det spelas bäst dansmusik och det är det jag och tydligen flesta vill höra. Sen måste man förstå alla dj´s dom spelar det folk vill höra, det folk vill dansa till. Det är tyvärr inte den från NY. Man svänger stjärten bättre till Rick Ross än till Term(oavsett smak). Angånde smak: Man kan faktiskt objektivt säga vad som är bra och dåligt. Ta tex Bun B man behöver inte tycka om han men man kan inte ta ifrån han att han är en duktig rappare. papose tex som jag inte har mycket till övers. Han anser inte jag var bra för fem öre(nu får man akta sig för trueshoolmaffian) Men det betyder inte att jag tycker han är dålig för det. Förstår du hur jag menar? Quter: Skillnaden är väl att tupac försökte göra sig förståd i form av ljud och inte i form av text. Hade han skrivit böcker eller på forum hoppas jag att han skrivit med både punkt komma och storbokstav. Annars hade det blivit jättejobbigt att läsa. Ungefär som dina inlägg
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
quter: Suck...
överfett beat!
http://www.myspace.com/choysmusic
Producent
2008-08-09 02:43
Since 1984 @realgizlee // twitter
Jag tycker beatet var lite tråkigt, men ok. Premier har en hög lägstanivå som vanligt. Gillar Termanology men han borde utveckla hur han använder sin röst lite mer, lite mer aggresivitet kanske? Bun B var bäst på denna låten! En av få södern-rappare med skillz enligt mig.
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.
Halvdan låt imm. Primo är och förblir kung, men det här var sämsta beatet jag hört från honom på länge. Rapmässigt ok, ingen av Terms bättre verser och jag får väl sålla mig till en liten skara som inte är helt entusiastisk över Bun Bs insats.
"Rappare går av stapeln och dör av knäckt nacke mot x-axeln" - Pst