I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

AOTP och Jedi mind?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-07-16 22:25

AOTP och Jedi mind?

Kan nån som vet förklara förhålladet mellan AOTP och Jedi mind trix, är han med éller vad?
När jag kör The Torture Papers-skivan i winamp står det bara JMT som artist wtf...

Poet

2008-07-16 22:32
Stoupe producerar väl lite till AOTP också?
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-07-16 22:46
Du bör höra vem Vinnie P är... Han vrålar ständigt "YEAH! Jedi Mind! Vinnie P BABY!"...
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-07-17 01:59
Vinnie Paz är som sagt medlem i både AotP & JMT. Han har gått samman med sina vanliga colab-partners Outerspace (Crypt the warchild, Planetary), Reef the lost cauze, Celph Titled, samt några andra jönsar och skapat AotP. Så de har lång historia bakom sig tillsammans.

Anledningen att det står JMT som artist på skivan är för att Vinnie gillar att pränta in märket. Outspace första platta hette "Jedi mind tricks' presents... Outerspace", vilket var lite trist. Men han hade ju jobbat mycket tillsammans med dem så det är någonstans förståeligt.

Tredje medlem (som inte varit med på flera år) i JMT är Jus Allah. Han kommer antagligen inte tillbaka till gruppen. Så Vinnie är princip JMT
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-07-17 12:57
A, eller hur.. Jus är fan tillbaks!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-07-17 13:19
Vilka låtar har han varit med på som varit JMT då? Har inte hört några :/
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-07-17 16:35
Jus Allah var med på ett antal låtar på Ritual of Battle, senaste AOTP albumet. Han sa även i en intervju i september 2007 att han officiellt är med i gruppen igen. Han säger även att han nu fokuserar sig på JMT's nästa släpp A History Of Violence, om jag inte missminner.

2008-07-17 16:38
Läste på wikipedia att han rejoinat JMT.. Och så spottade han lite på Ritual of Battle också...
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-07-17 16:39
Dåså, då verkar jag minnas det korrekt.

2008-07-17 16:42
Står tydligt att jag menade JMT inte AotP. Remains to be seen antar jag

2008-07-17 16:52
Yes, och jag tyckte förvisso att det framgick rätt tydligt att han inte har gjort det nu det senaste. Jag menar, lyssna igenom senaste JMT så märker du tydligt att Jus Allah inte är med. Men de spelade in åtminstone en låt under 2006 om jag inte är helt ute och cyklar. Finns en mixtape (The Sound And The Fury) som tydligen ska ha getts ut gratis under spelningar osv och där finns det en låt som även legat på JMT's myspace tidigare om jag inte missminner.

The Rebuilding heter den:

2008-07-17 16:55
Vafan, jag upptäckte att jag har ju skiten liggandes på datorn.
Han är med på två andra låtar utöver The Rebuilding.

Language is Fatal och Beatdown.

2008-07-17 18:24
här kopierade jag från deras myspace

Bandmedlemmar: Stoupe EMK, Jus Allah, DJ Kwestion, and Vinnie Paz aka Louie Dogs the Genocide General aka Vin Laden

2008-07-22 04:36
Så Vinnie är princip JMT

så geniet stoupe: the enemy of mankind får inte nån cred alls? utan honom hade JMT inte varit någonting.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2008-07-22 04:39
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2008-07-22 04:42
Väldigt sant, Vinnie hade inte varit nåt utan Stoupe.

Ta 'The wolf' tex, hela låten proddad från en nivå i Max Payne? Helt cp.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."