I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rick Rauuss fd. plit?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-07-14 19:09

Rick Rauuss fd. plit?

Har ingen källa förutom en snubbe på ett hiphopforum..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-14 19:29
hahahahahahaha

2008-07-15 19:06
HAHAHAH!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2008-07-15 19:37
han påstår att den är photoshopad.

2008-07-15 19:39
ofta , haha

2008-07-15 19:47
Vilken mupp om det här stämmer!
Boom Bap 2006.

2008-07-15 22:53

2008-07-15 22:55
Jag är så glad att jag inte har nån koll alls på sån här skit... vet inte vem den där liraren är ens. Nån överskattad söderrappare antar jag?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-07-15 23:10
Rick Ross kom ut för något år sedan på Defjam med hitsingeln "Push It" (samplad ifrån samma låt som var med i scarface filmen)... Han är ifrån Miami, inte ett dugg bra...

Fast han är stor o cool med sitt skägg. haha

2008-07-16 00:31
Rick Ross är svingrym. Hustlin var det väl snarare han slog igenom stort med. Tror det var den första ringsingnalen att sälja Guld eller hur det nu va. Tyckte Trilla var en bra platta. Så nej kontrast antagligen tycker inte du om han, för han rappar verken om hur underground han är eller hur viktigt det är med indianerna. Sen har han ingen ryggsäck heller. Däremot en jävla grym röst och och ett par ruggiga bangers på lager. Men framför allt så gör han bra gästinhopp. Speciellt med Cashmoney familjen, han blir ganska montom i och med hans speciella röst. Långt ifrån den bästa, men dålig? Nej

Technoremixerna på hustlin måste varit dom bästa danslåtarna 2006.
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2008-07-16 01:11
som vanligt på whoa så ska man bli utpekad som en "backpacker" bara för att man inte gillar en viss stil. Skärp er nu.
Producent

2008-07-16 01:13
asså.

han kommer från ingenstans.

signar med def jam.

gör ett album med några hits där han enbart pratar om kokain. (hela albumet, finns nån kärlekslåt också..)

hur kommer det sig att han fick en def jam deal?

you do the math.

och nej, jag tror inte att det där är rick ross.
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-07-16 01:48
Haha underground? Indianer? Vafan dillar du om?! :D

Säger som dirtyfist... Att säga som du är ju ett klart tecken på att man behöver en personlig assistent för att gå och skita.

2008-07-16 08:41
skön bild haha
SKU - SKU - SKULASON!

2008-07-16 09:16
men det är alltid så från eran sida, så fort det handlar om en söderrappare så är så jävla dåligt och sjukt pinsamt, men så fort det kommer en jävla rappar från new york som kör över gammla tråkiga preimier beats som har låtit likadant sedan 1992 så är det räddningen av hiphop.

Det passar liksom inte. Ni är som en repig skiva.

2008-07-16 14:18
Rick Rrrawws!

R0feman P22
Vadå, tycker du på allvar han han är en bra rappare? Tycker du ens att han kan rappa?
Jag kan räkna upp 10 bättre rappare i Rydaholm typ..

Hela grejen med Ross är väl att han är påhittad, alla förstår ju att han inte känner Pablo Escobar och Manuel Noriega och att han inte är och aldrig varit nån kokainkung i Miami, det är bara en uppblåst image som passar bra till hans bombastiska soundtrack beats.
Det är kul att lyssna på ibland, men varken Port of Miami eller Trilla är särskilt bra skivor.
Boyz n the wood

2008-07-16 14:26
Arttack: Det jag vänder mig mot är det kommer in folk i tråden och skriver massa blaj när dom inte äns har hört han. Jag tror inte han har varit kokainkung i miami vart skriver jag det? Som jag skrev så har han ett gäng goa dansvänliga hits som är riktigt tunga. Blir lite tröttsam en hel skiva men trilla är inte dålig men inte det bästa jag hört heller.. Skulle kunna räkna upp 10 plattor som släppts den senaste månaden som är sämre.

som du skriver kul att lyssna på ibland.

2008-07-16 14:34
hehe backpackers...var väl ett par år sen det var aktuellt

2008-07-16 15:46
Trilla är ju top 5 i år!
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2008-07-16 16:58
Top 5 vadå?
För inte fan menar du att det är top 5 hiphop-skivor i år? ;)
Boyz n the wood

2008-07-16 18:30
haha topp 5 i år... vilken humor!!!

Det enda som är bra med Rick är att han säger ordet "BOSS" nice.
Crime Pays, ask the Rothschilds!

2008-07-17 04:02
Vilken jävla fjant!

Det var nog nördigt när han påstod att Manuel Noriega var skyldig honom 100 tjänster!

Tacka vet jag klassisk hiphop från hiphopens huvudstad NEW YORK!

Rick Ross kan inte mäta sig med en enda rappare från New York! Oavsett vem det är!
Boom Bap 2006.

2008-07-17 04:53
R0feman
Smaken är som baken men jag kan inte direkt komma på många duktiga rappare från södern.. det mesta låter likadant och jävligt dåligt.
Det finns bra därifrån, men det var länge sen det.. jag säger som Trick Daddy: "it's like a snickers bar, when i was a kid i loved everyone of them, but now it doesn't do that much for me, that's how i see the records being put out today" (inte ett exakt citat, men ung. sådär sa han)

Sen är inte NYC min "favoritstad" heller, men inskränkta människor som du har en tendens att spy ifrån sig första bästa galla...

2008-07-17 09:57
Ja, Top 5!

Skivan har allt från tyngsta gästerna, feta beats och en huvudrappare som drar till sig uppmärksamhet från såväl folk som lyssnar och inte lyssnar på hiphop. Sen är han jävligt tight med även fast han rappar ganska liknande på många låtar. Sen att han snackar om saker som inte alltid är sant. Who the fuck cares? Vilken rappare gör inte det.

2008-07-17 12:57
Det här kan nog vara den dummaste tråden på mycket mycket länge. den där bilden är ju för i helvete inte rick ross. folk har tappat det.

i övrigt håller jag med rofeman ord för ord. Rick ross är som jadakiss - en eller ett par bangers per år. gott så

2008-07-17 18:34
Rick Ross har grym flow och ibland feta beats. Som sagt det ända vettiga jag har hört honom säga på en låt är: Always wear plastic baby cuz shit happens i låten Boss :) hah
Sen handlar det mest om vem som är bossen och hur mkt kokain och pengar han har. Men precis som filmer så är det ju skojjigt att kolla/lyssna på lite gangsta shit ibland.

2008-07-17 19:57
Kanske finns en anledning till varför han odlade det där skägget och alltid har brillor, det är ju svårt att bli igenkänd då

Fast jag tror inte det är sant, vore för sjukt

2008-07-17 20:03
rick ross is the boss

2008-07-17 23:21
tycker han e skon. grymmare rost far man leta efter
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2008-07-18 02:01
nej, han är THE BAAAUUUUUSSSS.

2008-07-18 02:13
C-Line P23

Beatsen är tunga, ingen tvekan om den saken, men fetaste gästerna? Det är väl Jigga, Jeezy och Mannie Fresh då men resten känns rätt standard med R.Kelly,T-Pain och Weezy. Samma gamla typ.
Att han är tight har vi olika åsikter om, men whatever floats your boat.
Kul för honom att han tjänar pengar på hypen.
Boyz n the wood

2008-07-18 10:17
Arttack: T-Pain tillsammans med Chris Brown är väl största RnB artisterna nu, Weezy största rapartisen och Kellz är en legendar. Tycker de är artister som skulle göra vilken skiva som helst bättre oavsett om de figurerar en hel del på olika projekt. Kan inte hitta speciellt många skivor i år som har en så fet lista med gästartister som "Trilla". Sen säljer ju dessa artister fett med skivor och det är väl delvis där med. Men t.ex så dödar ju Lil Waynes vers det mesta på hela skivan.

2008-07-18 11:45
Att RnB artisterna inte imponerar på mej kan ha att göra med att jag avskyr musikstilen men visst är dom stora, men med tunga syftade jag på bra.
Jag hade räknat upp Weezy också om han inte gästat på varenda mixtape och skiva som släppts senaste två åren, han är ju obligatorisk på varje hypad rappare med självrespekts släpp.

Men nu lämnar jag ämnet och blastar II Trill med Bun B istället. Ska man lyssna på en skiva med "trill" i i år så blir det den alla dagar i veckan.
Boyz n the wood

2008-07-18 11:53
Har försökt lyssna in mig på den men inte riktigt lyckats. Får inget grepp om den men visst finns det ett par feta spår. Kanske är avsaknaden av Pimpen som gör det iofs.

2008-07-18 12:44
Ja, det är inte ju UGK tyvärr..
Boyz n the wood

2008-07-18 17:16
tss miami har inte varit aktuellt sedan miami bass.
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...

2008-07-18 17:19

Ungefär när planet landade slutade bra hip hop komma från miami
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...