Tipsa om fet old-school hiphop!
Tjena! Som tråden lyder skulle jag vilja ha tips på bra old-school artister/specifika låtar. Jag lite musik av Atmosphere, Nas och Gang Starr men önskar lite ny musik! Tack på förhand!
behöver ingen signatur, ni alla vet redan vem jag är.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alltså, old school som i 80-tal eller old school som i 90-tal? Äsch du får både och: 80-tal: Stezo - It's My Turn EPMD - Strictly Business Biz Markie - Pickin' Boogers 90-tal: Organized Konfusion - Stray Bullet Redman - Blow Your Mind De La Soul - Stakes is High Camp Lo - Luchini Ol' Dirty Bastard - Brooklyn Zoo A ja, börja där och lyssna på hela skivorna och checka samma skivbolag. Det är bara att forska.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tack så mycket!
artifacts!
Jag gillar Elk, Elk gillar MIG!!!
Måste kolla in lite DITC skivor. Showbiz & AG - Runaway Slave Lord Finesse - Return of the funkyman Två från tidigt 90-tal, sjukligt bra enligt mig. Säger samma sak som Funkenteller, börja med det tipsade och fortsätt forska!
"Today's the tomorrow you should've feared yesterday"
Da bush babees - we run things
wascals - class clown
Mc Solaar ft guru - Le bien, le mal
A Tribe Called Quest-Midnight Marauders är en riktigt tung skiva
Producent
2008-07-13 01:58
Mr. Doctor......försök få tag i hans album som heter Stetripn Bloccstyle , den e jävligt fet
http://open.spotify.com/artist/6UyJzZ4EGKjxIif3OKICxR
Slick rick förfan !!!!
Lyricist
2008-07-13 11:20
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Nas? Krs-one? DITC? skärp er nu. det är oldschool de gäller nu. inte golden era
Lyricist
2008-07-13 17:18
vilket år ska va oldschool för dig då? blir det bättre med typ gmf, osv?
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Lyricist
2008-07-13 17:28
jag vet inte vad du tycker kära DBK men är 1987 på krs för sent eller? okey Nas från 94 kanske va o ta i lite...
jävligt bra tips! tack :)
man kan säga att new school eran tog fart i runt 86-87. criminal minded är inte old school. old school är run dmc. grandmaster flash, melle mel.
DBK *suck* Old school är musik som är typ över 10 år gammalt. Det är ju inte så att det finns bestämda årtal. Vad är vi nu då, futureschool eller? Anledningen att du tror att det är så är väl förmodligen för att dom började använda ordet runt den tiden. Jag tycker iofs inte att 90-talet känns old school men för nån som är född då så lovar jag dig att det gör det.
... och vare sig du/ni håller med eller inte, kolla på hans referenser. För honom är 90-tal uppenbarligen old school. Varför tipsa om typ Whodini när han nämner artister som Nas och Gang Starr?
Old school är musik som är typ över 10 år gammalt VA!? så du menar att blackstar skivan är en oldschool platta? gå och göm dig för fan. det finns olika perioder inom hiphopen. den mellan 79-86 kallas old school eran. Get yo shit straight
Lyricist
2008-07-14 18:39
jag tror kille skiter i årtalen mr i think i know something... Om han gillar oldshcool bör det såklart vara soundet, dvs beaten och sättet att rappa på,
btw här e en till...
Rakim & Eric B Run DMC De La Soul ...
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Hard Knocks - School of Hard Knocks LP, tidigt 90tal. Big Daddy Kanes första skivor knäcker, dom bör kollas upp, samt allt eric b & rakim.. inte många tips men en jävligt stabil å bra början.
jag tror kille skiter i årtalen mr i think i know something... Om han gillar oldshcool bör det såklart vara soundet, dvs beaten och sättet att rappa på, ja precis och tiden innan newschool killar som rakim och big daddy kane kom ut kallas old school för att den har ett speciellt sound
slicka rick & doug e fresh FÖRFAN
Project X - Amred & Dangerous LP'n är det många som gillar även.. ruggigt svår platta att få tag på med.
King sun lakim shabazz schoolly D för fan !!!
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
Project X, bra där... Inte överkurs eller så alls..