I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hiphop,politik och ansvar. (utbryten disskution)

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2008-06-25 16:30

Hiphop,politik och ansvar. (utbryten disskution)

Kramer skrev i Lil wayne säljer A millie tråden


Rofeman du tog bort det som jag ansåg viktigast i det du citerade från mitt inlägg, det var "i nu läget", dvs "definerar alls det som Hip-Hop borde vara i nuläget", det jag menade med det var att kommersiell Hip-Hop har varit en circus nu i över 10 år på TV och alla har fått haft sitt skoj, är det inte dags att försöka bli lite allvarligare nu? Våran värld är i totalt kaos just nu och har varit det ett bra tag nu, men ingen Hip-Hop som spelas på TV/Radio reflekterar verkligheten som den egentligen är.

Citerar DJ Kool Herc,

"The Hip-Hop generation is not making the best use of the recognition and te position that it has, do we realize how much power Hip-Hop has? The Hip-Hop generation can make a stand collectively and make a statement"



Det är just det som behövs i nuläget och har behövts i flera år, att någon/några i rampljuset tar chansen och pratar lite om verkligheten som den är, informerar unga om vad som är och inte är, istället för att uppmuntra dom att bli ännu mer dumma, det är vad Hip-Hop borde vara i NULÄGET, ett verkligt nyhetsmedium.

Ingestans skrev jag att all Hip-Hop borde vara "äkta" och att det borde vara en konstant fast form, som inte ska ändras, du fick det att låta så igenom att inte ta med hela citatet och att jag själv inte utvecklade det jag menade.

Jag har inget emot att det finns bubblegum rap/musik för det tillhör och finns i varje genre av musik, men vi har fan nått en punkt nu där det är det ENDA som spelas på TV och Radio, och jag tänker inte säga att jag inte bryr mig om Radio/TV för det gör jag, musiken som spelas bidrar mycket till hur den unga generationen tänker och ser på saker, därför bryr jag mig.

Hip-Hopen nivå BORDE I NULÄGET vara en seriös outlet för information som folk kan ta lära av istället för att bli ännu dummare, I MIN ÅSIKT, istället för att vara en konstant circus som aldrig tar slut.

Hade det funnits någon sorts balans så hade jag inte klagat men det finns verkligen ingen, och vill inte höra/prata om underground Hip-Hop för allt det jag skrivit nu har mest varit riktat mot musik på kommersiell nivå.

Nu blir det inge mer, peace.

"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."