I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Måste bara skriva av mig lite - Paid Dues Festival, NYC!

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-06-24 23:15

Måste bara skriva av mig lite - Paid Dues Festival, NYC!

Måste bara skriva av mig lite efter sett Paid Dues Festival på Nokia Theatre i NYC för ca tre veckor sen. Förmodligen sjukaste tillställningen jag sett, ever!

Hela tillställningen hostades av inte minst Murs. Först upp på scen är Yak Ballz från Queens som även ingår i " The Weathermen " som inte gör alltför mycket väsen ifrån sig. Next!

Därefter studsar Kidz In The Hall upp och får verkligen publiken att vakna. Drar bla av " Blackout " och " Mr. All Of That Shit " från " The In Crowd " - 08. Helt klart sevärt album.
Gillar Naledege MAAAAD.

Nästa upp är Scratch ( innan i The Roots ) som drar av ett par feta beatboxes. Inom signom tid dyker freestyle esset Supernatural upp och freestylar över diverse saker från publiken, ett paraply m.m :) Komiskt.

Därefter börjar tillställningen på riktigt när Buckshot och Shucky Ducky från BCC entrar scenen och dra av gamla Black Moon klassiker så som " I Got Cha Opin " & " Who Got Da Props? " och fortsätter med spår från senaste skivan " The Formula ". Därefter hinner inte ens Buckshot öppna käften och slänga ur sig " How Many MC's... " förräns inte mindre än Krs-One dyker upp från ingenstans med " Must Get Dissed, But How Many MC's Must Get Dissed ". Killen var inte ens med på schemat. Krs fortsätter själv med klassiker så som " The Bridge Is Over " & " South Bronx ". Hela stället skanderar " South Bronx, the South South Bronx " Daaaaamn :)

När man precis lugnat ner sig över denna överaskning så tar det inte lång tid innan nästa dyker upp. Helt plötsligt dyker Steele upp och dra av Smif-N-Wessun klassikern " Bucktown ".
Aooooooow :) Kan det bli bättre ?

Efter en öl samt ett toalett besök där jag även passerade Billy Danze från M.O.P samt Kosha Dillz som delade ut flyers för han och C-Rayz Walz kommande projekt är det Murs samt 9th Wonders tur på scen. Mycket från 3:16. " Bad Man " & " 3:16 " får ses som höjdpunkterna samt även fusk koderna till Mike Tysons Punchout i samband med " Murray`s Revenge " :)

Nästa upp är Blackalicious - Gift Of Gab. Det här numret var ett riktigt sömnpiller. Käften hans gick verkligen i raket fart. Var inte många som uppfattade vad som kom ur hans mun. Spenderade stora delar av detta nummer med en Heineken i baren och kollade på storbildskärmen istället. Nuff Said!

Nu var det GZA & Co:s tur. Lyckades känna igen Masta Killa samt Dreddy Kruger. Detta nummer var helt skadat. Nästan hela " Liquid Swords " skivan gick av stapeln. " Cold World ", Duel Of The Iron Mic ", " 4th Chamber ", " Shadowboxin' ", " Liquid Swords " m fl.
Även " Crash Your Crew " & " Hip Hop Fury " från " Beneath The Surface " skivan fick han med. Numret avslutades med bla ODB:s " Shimmy Shimmy Ya " och " Bring Da Ruckus ".
So fresh :)

Och nu till sista numret, RAAAAAAAAAKIM :)

Kid Capri vände plattor en bra stund så pass länge att folk hann att starta b-boy battles på golvet innan Rakim äntligen kom in på scen men som han gjorde det. " Guess Who's Back " slungas ut tätt följt av klassiker som " Paid In Full ", " Microphone Fiend ", " Follow The Leader ", " Don`t Sweat The Technique " m fl. Så mäktigt.

För att avsluta det hela var detta en sjuk kväll. Måste ändå säga att Buckshots nummer med Krs-One samt Steele som överasknings gäster + GZA:s nummer var det bästa samt Rakim.

Några Youtube live klipp från tillställningen dock inte mina egna, då det är riktigt dålig kvalité på dom :/ Kanske inte bättre på dessa...

Buckshot & Krs-One - South Bronx

Buckshot & Steele - Bucktown

GZA m fl - Liquid Swords

Supernatural - Freestyle

Rakim - Paid In Full / Microphone Fiend Live

Enjoy!

" If I forgot you, forgive me. It`s either a genuine mishap or i never liked you. "