pistolbeats
någon som vet några bra låtar som har pistolljud i beaten? tänkte göra en lista på de 10 bästa i ett radioprogram
MTMTX
Bone thugs n harmony ft. 2pac - thug luv
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
50 cent - heat tyckte jag var bra innan
"People are always like; 'Why you never smile in pictures? Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this." - Papoose
EMC - Git Some
Beat the odds like an abusive freak show owner
Purple city bird gang - Letting the guns go
:D finns mycket att hämta hos fiddy
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
M.O.P - Here today gone tomorrow Dr.Dre - Bang Bang
Chopper City Boys - Chopper City
Nästan alla låtar på southpark psyco med Ganksta NIP
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
cassidy hade nått va?
Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?
finns mycket att hämta hos fiddy Nej, han skrev bra låtar.
Public enemy - American gangster Extremt fett beat och låt
Din mamma
M.I.A. - Paper Planes
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Ska pistolskottten vara integrerade i beatet musikaliskt eller räcker det att de finns med som ljudeffekter? Skönaste percussion måste ju vara "cock the hammer"-ljud annars... börjar bli ganska vanligt har jag märkt. Dead Prez - I Have a Dream, Too är ett nice exempel hursomhelst.
Urbanized Konfusion ute nu! http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
Papoose & Remy Ma: Cancel Christmas
ok, har en liten lista nu, tackar. hade ju några själv med, cypress hill - another body drops, lil wayne - the heat, the game - stomp, twista - no pistol mm
MTMTX
jag tänkte att det ska vara lixom återkomande i beaten men behöver inte va med hela tiden och även cock the hammer ljud
MTMTX
hosta listan när den är klar
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nas - Made You Look
Bitches Ain't Shit
Qnivqast så pistolljud i låtar definierar bra grejjer.... haha du e så vit att jag blir bländad :D
one Vad FAN snackar du om? Du är så ointelligent att jag skäms. Trådskaparen frågade efter BRA låtar med pistolskott i, och du nämnde 50 Cent, som gör urusla låtar. Då påminde jag dig om att man skulle nämna bra låtar...
Qnivqast ah, jag är ointelligent för att jag inte tycker som du, att 50 cent är usel. hahaha
one Ärligt talat, ja. Inte för att du inte tycker som jag, men för att du tycker att han är bra.
one Äh, orkar inte ens diskutera. Lyssna på sån... musik du.
Får inte glömma Spanky loco - Look who´s coming
Careful (Click, Click) - Wu Tang Clan. Roligaste videon också!
http://www.myspace.com/johndoeshouse
Uncle Murda's -Bullet Bullet-
Och min favvo Mic Geronimo's -Shot-
Är riktigt bra.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Mobb Deep - Okay Dun
NIggaz bleed
Z-Ro - M16 Feat. Trae & P.O.P. Young buck - Gunz go bang
C-murder - Duck and run Eminem - Go to sleep feat. Dmx & Obie trice Gör nu en grym lista o glöm inte att posta den här! :)
haha, ok jag har gjort listan nu, blev lite slarvigt kanske för att jag hade mycket i skolan och vi har sänt programet med, kan lägga upp den senare...eller skriver de jag kom ihåg: bone thugs-n-harmony ft 2pac - thug luv (jäkligt fet beat) dr dre - bang bang (klassiker enligt mig, rolig på mina fjortisfester från gymnasiet) cypress hill - another body drops ( hit em up bang bang, another body drops) crime mob - on the rise (fet cockback ljud i den, eller heter det så? när man laddar) lil wayne - the heat ( i shoot you, arm, leg, leg, arm, head. catshigt som fan) the game ft young buck & ludacris (fet låt) Chamillionaire ft killa mike & pastor troy - southern takeover ( blev lite en nödlösning, låten funkar) M.I.A ft bun b & rich boy - paperplanes ( den är ju lite känd, många av mina icke hiphoplyssnande vänner gillar den och alla kanske inte hört remixen, å låten sätter sig ju) Sage Francis - gunz yo (måste ju få in en politisk låt) lazee - cant knock him ( fet låt, hagelgevärsladdningen i refrängen är ju cool) det var faktist alla, kom ihåg trotts allt. synd att jag hade lite tid annars så hade jag nog bytt ut lite men det blev ju en rätt fet lista ändå tycker jag. lite komentar på, det är klart han är vit eller vad det stog, hur tänkte du? ja jag är vit om nu det är viktigt, är det för att du tror jag är intresserad av coola låtar om mördare så jag kan vara cool amerikan å gå på stan å spöa fjortisar eller vad? jag valde temat för att många låtar med pistolljud är väldigt catchiga även om budskapet oftast suger, thats hiphop, du kan ju inte alltid gilla texten men den kan ju vara grym ändå, hatar våld men tycker dock att man ska få uttrycka den via musiken, det är ju som med film. det är ju faktist många som skriver texter om hur det är på gatan men det betyder inte att dom hänger där själv och skjuter folk dagligen. en text är som en film, de berättar en story som är delvis sann. där fick jag det sagt. tack för all hjälp och om ni kanske vill lyssna nån gång kan ni gå in på piteyoraps.blogg.se (ja vårat namn är direkt taket från yo mtv raps men vi tyckte det var ganska fyndigt namn ok) peace!
MTMTX
Qnivqast Har du ens hört "50 cent - Heat" eller är du en sån där osäker typ som hatar på 50 för att alla andra gör det?
Och säg inte att han inte gjort någon bra låt, kan erkänna att han är riktigt usel nu för tiden, men lyssna på snubbens första skiva, eller "Get rich or die tryin"... Sen finns det vissa nya låtar som är värda att nämna "When it rains it pours" eller "Hustlers ambition"
Vill inte ta någons sida och säger inte att jag har rätt, smaken är som baken, är bara rädd att du dömer honom efter att ha lyssnat på "Candy shop" eller ngt... Får sånna skitlåtar har måååånga artister gjort.
Btw, om du verkligen hört "Heat", och tycker den hårda och inte så tänkvärda texten (vilket du inte klagat på om det inte var 50 cent), så vill han antagligen ha en hård text eftersom han letar efter låtar med pistolskott i?
blev fel:"och tycker du texten är hård och inte tänkvärd" ska det stå! frid ut
jojo förstår ditt tänk, och jag kan erkänna att jag inte lyssnat så mycket på 50 men det beror på att jag åxå har haft mina lyssnings faser, när 50 kom så lyssnade jag på skivan men var inte impad så jag sket i det och sen när han fick värsta hypen så blev jag bara mer less på honom...men viss han har förmodlingen bra låta, det har ju nästan alla, jag gillar kanske 3-4 50 låtar men jag har inte orkat lyssna helt enkelt, och det är inte pga candy shop eller p.i.m.p eller nån sån låt, jag ogillade honom innan dom låtarna (haha, vill inte att det ska låta som att jag är cool på något sätt) men det beror nog på att då var jag i min underground fas, ni vet, man ogillar allt som andra gillar, jag har faktist kommit över den lite nu och lyssnar på nästan allt, det är bara 50 faktist i stort sätt som jag har lite svårt för fortfarande...jaja nu slutar jag lägga ut. peace!
MTMTX
oj det var ju inte ens riktat till mig...haha pinsamt, men jaja, nu fick ju jag försvara mig på någon annans bekostnad, hahaha så jävla värdelöst, jaja tack ändå
MTMTX
Ch1ll Jag har hört 50 Cent i ungefär... 30 låtar?
Ca$his (ft Eminem) - Pistol poppin
Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?
Inte hiphop men det finns pistolljud raphael saadiq - rifle love
Jay-Z - Threat
Öl är Bröd!