I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jedi Mind Tricks Loggan står för?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-03-22 11:59

Jedi Mind Tricks Loggan står för?

Tjena, jag undrar vad JMT loggan står för? de kenesiska tecknet alltså

http://www.jmthiphop.com/

2008-03-22 17:17
Har snackat med en polare som bor i kina just nu och har ganska bra koll på skriften inom många asiatiska språk, kan slå i lexikon och sådär och så vitt vi vet betyder det inte ett skit.

Om någon claimar att dom vet vad det betyder så skulle jag vara intresserad av en källa.

Fyra små rätter låter dock jävligt troligt för vinnie lär vara en riktig fastfood fanatic :)
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "

2008-03-22 17:32

Kolla i I-Ching.

"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2008-03-24 20:52
Vinnie paz är skön men tyvär är han helt jävla  fanatiskt islamist , lyssna på hans texter extremt rasistiska mot judar och kristina  :S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-24 20:56

Sant uzzu

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-24 21:01
Stackars Kristina.. :(

Vad har Judar o Kristina gemensamt? :o
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2008-03-24 21:14

Kristna, där hade du  chans att leka lite eller hur?

2008-03-24 21:19
Förutom att de har samma heliga skrifter och tillhör abrahamitiska religioner? Hmm..
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-03-24 21:21

det är möjligt men vad fan vinnie har blivit fuckad han  hatar vita  snart ...
lyssna på atmosphere istället thats underground

2008-03-25 12:35
Hatar vita? Han är ju fan vit själv. Och Islam är också en abrahamitisk religion.

2008-03-25 14:01
Om han skulle börja hata vita när han själv är vit vore ju iofs ganska roligt. Sen att hans texter är rasistiska mot kristna och judar är ju inte direkt något nyhet..
http://www.myspace.com/yesitsmezeke

2008-03-25 17:03
Om det stod fyra små rätter så skulle det med stor säkerhet vara mer än ett tecken i meningen, pluggar själv Hanzi (förenklad kinesisk skrift) och jag vet ej vad det betyder. Skall maila iväg tecknet till några kineser i Kina nu och återkommer med svar !!
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2008-03-25 21:19
Jag hoppas innerligt att ILLINI_DUDE och alla ni andra fattade att "Fyra små rätter" var ett skämt och inte ett försök till ett seriöst inlägg. Har ingen aning om vad tecknet betyder och kunde inte bry mig mindre om JMT överhuvudtaget.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2008-03-25 21:41
Jag har faktiskt också länge undrat vad det betyder,

heephaap P17
Hahaha,
I enjoy hans "Anti-kristna och Anti-judiska" texter. Och jag tycker inte han är Någon Fanatiker, han pratar bara om islam istället för bitches och rims.
"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero

2008-03-25 21:49
Piru_luv
Du gillar hans rasistiska texter? Hur hade du känt dig ifall någon rappare dissat din tro eller bakgrund upprepande i varje låt? Hade du fortfarande diggat det? Det verkar som om allt är okej så länge det inte har med en själv att göra... Och förresten, då tror jag inte du har lyssnat på Vinnie. Det är ren fakta att han är en islamisk fanatiker. Han anser själv att hans tro är den rätta, allt annat är helt fel.. Och det ger honom rätten att dissa det. Förstår inte riktigt hur han tänker... Förstår heller inte hur de som gillar honom tänker för den delen. Nu ska ni inte tro att jag är respektlös gentemot islam för det är jag verkligen inte, men tycker bara inte om folk som ska kränka andras religioner och bakgrunder. Pointless.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-03-25 21:53
Å andra sidan så är det ju synd att han har sådana åsikter, med tanke på att han är en grym lyricist och en bra emcee i allmänhet. Han har även gjort låtar som inte är riktade mot några religioner eller nationer, och de kan jag lyssna på utan några som helst problem.
AMICI DI NESSUNO

2008-03-26 00:20
Vilka låtar sjunger han om jude och kriste hat?

2008-03-26 00:35
judar, kristna, islamer allt är samma skit, idioti att hata på enstaka troer när alla är lika kassa . ta nu inte detta fel, jag hatar inte människorna som utövar skiten, utan jag hatar själva religionen som fått folk hjärntvättade, "dont hate the player, hate the game", så om han är troende islamist så är det ju förståeligt att han hatar på andra religioner när hans religion hävdar att den är den absolut rätta och dom andra har fel?
mkt reggae är ju sjukt troende men har ändå många bra poänger och är väldigt musikaliskt.
man behöver ju inte se musiken som en hjärntvätt som ska få folk att tro exakt som dom gör, utan bara ett statement att så är deras tro,
om man bara skulle lyssna på musik som har exakt samma budskap som en själv så skulle man inte få lyssna på mkt musik, alla har ju olika uppfattningar om mkt,
poängen är, man kan göra bra musik fast man inte har samma åsikt som lyssnaren.
sen är hans logga en mic som jag uppfattat det hela.
((MAAD))

2008-03-26 00:59

Jag hävdar fortfarande att det är hexagram 55 från I ching även om ingen verkar hålla med mig om det.

http://www.compassionatedragon.com/images/hexaphotos/hexagram55-feng.jpg

Manager

2008-03-26 01:06
Yamo_RGRA:

rent generellt brukar det vara såhär på pk-forumet whoa.nu att så länge det är kristna och judar som tar illa upp så är det lugnt, för kristna och judar är anledningen till allt ont i världen.
islam får man inte säga något dumt om för dom är ju förtryckta :(

nämen lite så är det faktiskt..
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-03-26 09:37

Såhär sa min kompis Wang Yao Jiang från Nanjing när han såg loggan/tecknet:

I am not sure about this character.

It looks like Chinese "?" complex font. This kind of character is used in TaiWan district. In manland of China is not use.
This character means rich and much. 
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2008-03-26 10:08
kan någon svara på min fråga?????

Vilka låtar sjunger han om jude och kriste hat?

2008-03-26 12:45
hade det inte varit för stoupe hade inte lika mycket folk orkat stå ut med paz, ok jag tycker han är fet på många låtar men iband blir han väldigt enformig. stoupe är ett musikaliskt geni!

2008-03-26 13:08
Det är väl allmänt känt att Vinnie Paz är en rätt dålig emcee ändå? Som Philip säger är det väl Stoupes förtjänst att folk ens orkar med JMT.

2008-03-26 13:12
Yamo_RGRA P14

Men, Alla religösa anser att deras tro är den rätta? - är alla fanatiker då? NEJ.

Och precis som en katolsk präst, anser Vinnie och jag att våran tro är den rätta. Att de andra är feltolkade. Är alla Religösa människor fanatiker då? - Nej.

Fanatiker är de filipiner som låter sig korsfästas varje påsk,
Fanatiker är de Hamas-Anhängare som spränger sig själva,
Fanatiker är de judar som stödjer Sionist-Staten.

Varken Vinnie paz elr jag är Islamiska fanatiker för att vi tror våran religion är den rätta, och de andra är fel.

Och jag vet exakt hur det är att nån är respektlös mot min tro osv,  Kolla bara i Politik forumet  där det osar om Islamo-fobi. Så jag vet hur det är när någon snackar skit om ens tro.

Och, Ja jag lyssnar på artister som är Ateister och säger att Gud inte finns. Bara för att jag gillar deras musik behöver inte betyda att jag håller med? Jag kanske inte bara kan relatera till just det.

"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero

2008-03-26 13:13
Btw.

Finns en lösning om du inte gillar vinnie paz's musik. Stfu och lyssna på annat.

2008-03-26 21:31
Nej vinnie paz e verkligen inte en islamistisk fanatiker..frågan är om han ens är muslim, verkar inte så om man utgår från hans texter..
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2008-03-26 23:24
har du lyssnat på hans texter?

2008-03-26 23:38
Jag tvivlar inte ett dugg om att Vinnie paz är muslim, Men att säga att någon är fanatiker för att dom tror att andra religioner är fel, gör väl Alla religösa till fanatiker?

Säg en katolsk präst som säger att mohammed är en profet.

2008-03-26 23:39
Rich And Much, kunde varit namnet på Souljah Boy's nya click, med övriga medlemmarna Chingy och Lil Bow Wow.
http://www.myspace.com/choysmusic

2008-03-27 00:02

Philip ja det har jag..bara för att han säger att han ska mörda alla som snackar skit om islam o allahuakbar etc e han inte muslim..

Tror inte ett dugg på hans lilla image, och att säga att han är den första som spikar upp jesus, och att han är en kroppslig gud och sen säger att han är muslim bevisar ju ändå bara hur dum han är..

Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2008-03-27 00:29
Jag tror att folk måste se helheten i texterna också. Han predikar inte religion, det mesta är satt i ett sammanhang. Dessutom används kristendomen/judendomen i många krig och ockupationer världen runt för att rättfärdiga dessa. Någonting som jag dock tycker är synd är homofobin i texterna, säkert orsakade pga tron.

Producent

2008-03-27 01:39
han skulle ju kunna vara 5% också..

Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-03-27 10:46
Piru_luv:

Hela konceptet med en community är ju att diskutera saker, och i det här sammanhanget musik. Bara för att du inte håller med om att Vinnie Paz låter som en plågad galt när han rappar så får du liksom köpa att andra tycker det. Och bekymra dig inte om att jag inte hittar annat att lyssna på. God bless.

2008-03-28 00:07
"Vinnie paz är skön men tyvär är han helt jävla  fanatiskt islamist , lyssna på hans texter extremt rasistiska mot judar och kristina  :S"

Jag har hört alla låtar Vinnie Paz har gjort och han har inte i en enda låt varit i närheten av det du påstår. Han är som The Terminator.
njut

2008-03-28 00:25
loggan betyder överflöd, stor mängd, myckenhet, rikedom

have your pick. i engelska så översätts symbolen till "abundance"

2008-03-28 01:10
saxlerac,tackar där satt nog definitionen perfekt, Wang Yao är inte den vassaste på engelska så vad han menar med rich and much är väl ganska ordaggrant överflöd.
lol @ bow wows nya click, rich and much!! hahahah made my day

2008-03-28 01:12
hahaha, co-sign på att vinnie låter som en plågad galt hehe .. ellerär galt som helsteks vid medvetande .

2008-07-25 14:14
men han hatar ju religionerna, citat- Fucking( eller fuck a, svårt att höra) crucifix your
religion and it's uselessnes your propaganda is more wicked then the lucifers, från låten the philosiphy of horror. och att hans tro är islam är väl mer ett faktum än en fråga?, enligt mig
Har ni ens lyssnat på något eller följer ni bara strömmen?
Han är ju uppvuxen till katolik också så han har ju en del bakgrundsfakta för sitt förakt

2008-07-25 17:45
vinnie paz är bara förvirrad och deprimerad.