I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

GZA - Animal Planet

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-03-22 05:17

GZA - Animal Planet

Måste bara tipsa om denna masterpiece, där GZA berättar sin egen djungelhistoria. Så luta er tillbaka, dämpa ljuset och njut av denna metaforiska resa in i djungeln.

It's like a jungle sometimes...

Bitches Ain't Shit

2008-03-22 10:31
Folk sov tyvärr på detta! =)

Legend of the liquid sword hade många bra låtar
http://www.myspace.com/deadlykanha
DJ

2008-03-22 12:19
Ja, underskattad LP! Alla GZA-plattor är värda att äga.

2008-03-22 12:19
Håller med. Legend of tiguid swords är sjukt bra! GZA:s näst bästa!

2008-03-22 12:26
Jag älskar den skivan. Låten Fame borde man gilla om man gillar animal planet
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!
Producent

2008-03-22 13:42

this is dopium

http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA

2008-03-22 13:47
Någon som många också missat är ju GZA och Muggs skiva Grandmasters.

Exploitation of Mistakes
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-03-22 15:56
Jag tycker personligen att Legend of The Liquid Sword är The Genius sämsta platta sedan Wu-Tang bildades. Det betyder absolut inte att den är kass, det är faktiskt en bra skiva men inte i närheten lika vass som Beneath The Surface som många fortfarande sover på. Även Grandmasters skivan är riktigt tung även om GZA inte direkt var i någon formtopp där.
Keep CD alive

2008-03-23 12:16
Tyvärr så tycker jag att grandmasters skivan sög. Jag hörde nåt rykte om att han skrev och spela in den på fem dar, sen tycker jag, eller inbillar mig iaf att det hörs.  Jag blev besviken. Sen är den bästa liquid swords, den är helt jävla genius faktiskt. Beneath the surface var fet som fan men lite snål tycker jag. Alldeles förmånga skits och för många gästartister, det är inte så jävla mycket gza för att vara hans skiva liksom. Sen älskar jag word from a genius och har den på orginalkassettband=)

2008-03-23 12:23
Jag hörde nåt rykte om att han skrev och spela in den på fem dar
finns inte en chans i världen att gza släpper en skiva som han slarvat fram så snabbt. däremot är skivan inte superbra.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2008-03-23 12:41
Nä kanske inte, som sagt ett rykte. Känns lite som det ibland ändå

2008-03-23 16:24
Den spelades in på 5 dar.

INTE skrevs
http://www.myspace.com/deadlykanha

2008-03-23 21:09
som same-old säger så spelades den in på 5 dagar, intervjun där GZA säger det används som skit på Grandmasters (Remix) plattan. dock är gza känd för att ta väldigt lång tid på sig med sinna rim och tänka ut dom väl vilket oftast hörs på dom, även Grandmasters skivan tycker jag har lika vassa texter som vi är vana vid. dock låter the genius jävligt sömnig på stora delar av skivan vilket är jävligt synd.
 jag tror att det är vanligt att producenterna inte vågar bråka med de stora etablerade artisterna om att ta om verser och rader.
Keep CD alive

2008-03-24 11:52
Aight
jag tycker iofs om som fan när han snackar om att han knullar två brudar i en låt och skjuter ut små "puddles" på dom (nåt sånt) haha

2008-03-24 13:13
fred_undead: haha, ja "Queen's Gambit" är övertung, slår vad om att du inte lagt märke till alla football-referenserna (NFL) han droppar genom hela låten på samma sätt som Labels, Publicity och Fame.
Keep CD alive

2008-03-24 14:04
Det gör han kanske. det har jag missat. Han är sjukt bra rappare, går inte säga annat. Man sätter liksom lite krav på sig själv om man kallar sig för genius, men han lever upp till namnet fanimej

2008-03-30 21:48
general principles videon går ju inte att slå ... tung låt o fet video! har han nåt nytt på g lr ?? Wu TANG! ;)
My justice for you! / Piz all