I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Chilensk Hiphop!

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-03-18 13:11

Chilensk Hiphop!

Makiza - rosas de los vientos

Tiro de gracia - melaza

Seo 2 - Quiero (ex member of makiza)

Nemesis - Jugetes(seo2 from makiza/nemesis)

movimiento original - tränar för en av deras låtar!

Zaturno ft Cuban Link - asi yo soy (Masse producerad sverige)

Anita tijoux - despabilate (ana from makiza)

Checka in chilensk hiphop!!!!! posta gärna om ni vet fler.!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-18 14:59

chill!
hittade ingen chilensk hiphop när jag var där. Enda skiten jag hittade var en tiro de gracia skiva jag fick av min kusin, inget jag gillar så mycket. har du tips på några bra grupper, album och vart jag kan köpa/ladda ner så säg till.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-18 16:36
de där e inte underground mannen elements mafia harru hört talas om dom men de finns inte på nätet de där är komersiel hip hop du lägger ut

2008-03-18 16:38
Tres coronas??
http://www.myspace.com/yesitsmezeke

2008-03-18 17:04
tres coronas e från queens colombianer och mexican tror jag...zaturno e skön och movimiento original dom ända därifrån men resten naah..men de e svårt o hitta hip hop undeground från chile på nätet

2008-03-18 20:48

2008-03-18 22:03
Tiro de gracia es el shit!
IT'S THE ROC!

2008-03-18 22:37
SLC, El problem..sup crew!

checka N3verso också, riktigt bra grejer!

http://www.myspace.com/n3verso
noname - "Runt solen" ute snart!

2008-03-19 12:13
IMMOB ja har inte nämnt att de va underground. lägger helt enkelt upp de ja diggar. lägg upp nåt du anser e skönt ! desto mer desto bättre.

2008-03-19 22:56
Sjukt kass musik du tipsar om med undantag för Movimiento Original. Tiro de Gracia har alltid sugit balle och vem fan lyssnar på Makiza år 2008.

Skola om dig med dessa grupper: Mente Sabia Cru, Salvaje Decibel, Bruto CHR, Calambre och Los Brujoz.

2008-03-19 22:59
Soft med Jugetes visste inte att det fanns video, den enda låten med Seo2 jag diggar.

2008-03-19 23:03

2008-03-20 10:18
caupolican: om ja gillare respektera de lägg upp de du gillar. själva grejjen e chilensk hiphop. spelar roll om de underground lr wtf de e.
de meningen att man ska lägga upp de man gillar. inte hata på nån annans smak.
peace

2008-03-20 11:51
tåg, tåg och...tåg!

2008-03-21 12:21
jag såg massa rappare i chile när jag va där. många som freestyla ute.
 Red Motion Music

2008-04-05 18:24
hiphop i chile lever man!!  ...makiza, tiro de gracia, rezonancia, legua york, la pozze latina, den stora "ZNC", bland dom som man kunde höra mest å först i 90 talet!!  (RESPEKT FÖR DOM)
school man!!!

....plus den nya skolan just nu!!   -->hordatoj, salvajedecibel, movimiento original, family de mc, cuarto universo, rap chilenismo, mente sabia, chr, ontoro, sup cru!, slc, el problem & sir judaz, donmendigo, bronko yotte, urbe, geoenezetao, dgkstarr, guerrillero oculto, calambre, nortedam, mic aberracion, la gran sabia teoria, yomando crew, cevlade, mantequilla digital, elefante mecanico, creencia, fefighters, mafia santa, crizis de panico, ecn, comision, dw, n3v, atomo, gargola, eskina familia squad, reino eterno!!!!.. föratt säga några 

....njut!  y arriba el rapchileno mierda.

ps: mmh elements e feta man, men dom e från barcelona, å plus att dom e inte tillräkligt feta föratt kunna jämnföra dom med chilenska rappare..  tyvärr!! 

paz&rap 
eLDame.

2008-04-06 19:41
regaz di quartere che fai in chiliiie solo balordi qua fra in qust' realta capisco che io dire
italia e il migliore

2008-04-06 21:18
stfu heephaap

2008-04-06 22:13

negativo

2008-04-07 00:09

D har missat en nice

http://www.youtube.com/watch?v=_avU7hcQaDg

om den inte funkar..

Twang System fi de werl

2008-04-07 00:21

Twang System fi de werl

2008-04-07 11:07
Zaturno Feat. Triple Seis & Jaysun - Doble Cara (prod. Masse)

ya hörd mä!

2008-04-07 11:07
feeeeet!! han dj.. men vem e han man?
eLDame.

2008-04-07 11:17
feeeeet!! han dj.. men vem e han man?
eLDame.

2008-04-12 11:33
Twang System fi de werl

2008-04-12 16:24
a feet!! jag har läst om han dj 3do på tidningen i chile "kulturahiphop" feeet som fan man!!!
    checka in dj sta man ...bland dom bästa i chile!! ..säkert!

checka "ontoro"s nya grejer som e på g!! och speciellt "slc"s grejer..

www.myspace.com/mcslc
www.myspace.com/ontoro
www.myspace.com/atomoreinoeterno    <--- under, från gruppen där nere!

www.myspace.com/reinoeterno  <---undergrupp "rekommenderad"
eLDame.

2008-04-12 18:17
www.myspace.com/cosang

2008-04-12 19:04
Checka in min kusin o hans polare dom e grymma som fan www.myspace.com/salvajedecibel .....checka in våran sida me om ni vill www.hermanosbernal.com
www.hermanosbernal.com /\ MAS LOCO ENT.

2008-04-17 20:20
wena! salvajedecibel!!!
    ....y pa cuando el video del amarrao roddebernal?

..nuevos temas del nuevo cd de "mentesabia"
          --->  www.myspace.com/mentesabia    -SOLO
                                                                   -N N

buen RAP!

paz&rap
eLDame.

2008-04-18 08:35
Tiro de Gracia, Makiza och Movimiento Original nuff said
Enigma has spoken!

2008-04-20 20:10
El video esta editado y syncronisado , falta que los graficos de 3d arreglen lo ultimo no mas ... 2 semanas mas o menos -.-- PAz

2008-04-20 23:31

2008-04-21 00:32
fett att ni tipsar fortsätt gärna. its da boomb when it comes to it.

2008-04-22 02:57
Yo, jag var på turne i chile från 29:e dec till slutet av febrari, gör rap, hiphop,reggaeton o lite dancehall... jagska säga er att hiphop i chile e inteså hype avalla band jag träffa o shieet,spelade på 2 av de 3 största eller viktigaste scenerna, 12 spelnigngar under 2 månader..fuck it hiphopen va inget bra i standard, spelade på jams, releasefester och clubbar de feta som jagsåg e de som ahr en anknytning tiull europa typ, tea-time från los tetas, han har en solo-skiva som släpps i dagarna, där har ni en sjuukt tung snubbe som kan jämnföras me oss hät i europa i standard... nån annan fet var dgkstarr som e feting på väg... vilka fler de fanns fett många men grejjen e att om de e bra eller inte spelar ingen roll, de kan inte bli stora utan hjälp utifrån verkar de som, typ zaturno o sånt... sene  de fett för oss rappare här i sverige som e chilenos, vivillhem förstår ni? ja iaf de finsn videos från turnen o låtar osv på min myspace här!!!
one!
//Vito Eme
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records

2008-04-23 09:40

2008-04-23 15:04
mm ..jag upväxte i chile när hiphopen där borta va på g fortfarande...
   ..jag tycker d e lite fel å jämföra chilensk hiphop med den europeisk hiphop... 
--föratt förklara kort å resumerad så e d 2 olika världen!!!!!   2 olika sätt å se livet!!
olika enfarenhet å såna grejer....
   ...jag bruka bli alltid mer imponerad av va man gör i ett land från 3e världen som chile än va man gör i tillexpempel här i sverige ...detta e mitt eget åsikt iaf.

hmm iaf...

...checka lite chilensk fet old school-->

www.myspace.com/sqbloops
www.myspace.com/dekons
www.myspace.com/sheckpotencia

ZNC hiphop k perdura cabros.. paz&rap
eLDame.

2008-04-23 15:53
Kul att tråden lever. Videon med Rezonancia ägde hade aldrig sett en video med dom. Hittade en till:

Den här gruppen har ingen postat än:

Väntar otåligt på Movimiento Originals debut. Big expectations.

2008-04-23 16:03
Finalen i la Batalla De Los Gallos Chile 2007:

Den här videon är ganska off-topic men jag tycker den är fett skön. Det är Boot Camp Clik i Santiago. Publiken e off the hook.

^Roligast i klippet kolla 2:37 ang Pisco "- This liquor right here will have you BODIED!" hahaha haha.

2008-04-23 20:38
damesaik P24 : varför skulle de vara fel o jämnföra enskilda artister emd uropeisk, standard? elelr amerikansk?oavsett språk,håller de klass håller de klass oavsetterfarenheter osv fuck that! tror du alla stora haft de sålätt?en del kanske... men inte merparten inom musiken där iaf...o de ser jagsomen fördel lite, de innebär att man har huzzel i ryggmärgen, vilket manbehöver idag.. idag hjälper de inte o bara rappa fett,glöm de! de handlarommycket mer, vilken artiste bara artist idag? jag gör musik för ojämnföras internationellt, gör inte de i chile de? för övrigt;)

caupolican P3
jag var bjuden dit av de som hade det, var på turne i chile just då, känenr de i bcc lite sen innan... passad på att filma till min streetdvd med stele o louisville med bla...de va fett där på bcc grejjen, men sean p satte en chilensk flagga med colo-colo logga på ofickettmynt eler nått somspräckte hans ögonbryn tack vare coool-cooolo hahaha blanda inte in fotboll då blir de fuckt i ett land somchile!

Piiiz
//Vito Eme

2008-04-23 22:01
vito=  ..jag tycker d e fel bara för d e ju svårade i chile å göra musik än här i sverige helt enkelt! ...bara med en exempel: varför tror du att d finns artister härifrån som har kunnat vatt på turne i chile och inte helt tvärtom?  ...mm pengar gör myyycket skillnad man, tyvärr e d så... 
     och jag menar inte att d e nåns fel, utan d e bara så.. och PLUS att "själv" tycker att dom i chile har tyngre texter å originella (inte alla men om man jämför ja) ..mm som sagt igen d e bara mitt eget åsikt.. mm d handlar mest om pengar å möiljheter...  och desutom självklart rapparna härifrån å dom från chile kan har haft d svårt men d finns stort skillnad för dom duktiga å skillda rappare från chile som har hållit på med i flera år utan att d har häntså mycket.. å här har jag hört sämre rappare som har nått mer än dom..

..hoppas att du inte ta d personligt man..   om du tycker så mm d e din åsikt iaf..

..här e några skillda rappare som du kanske missade man!  
..om man e bra, så e man bra.

www.myspace.com/mcslc
www.myspace.com/problematik
www.myspace.com/atomoreinoeterno
www.myspace.com/reinoeterno

paz&rap 
eLDame.

2008-04-23 22:41
vad snckar du omvilka pengar? jag o enc styrde upp turne själva utan cash o bolag bakom ryggen, de hora sig så vi, fuck you! alla ska jämnföras lika oavsett vart de kommer ifrån de e ju fel annars en slags diskriminering anser jag... hela min tid i chile umgicks jag med rappare därifrån, inte så många underground dock, men de jag va med hade motif o feta saker, så vad menar du? de handlar om att organisera sig, sen behövs de inte så mycket mer än fruity loops o feta monitorer för o höjja nivån på beasten.. vill man vara musiker fo real vet man att de kostar, o jag anser att en del behöver man bakom ryggen... om du kollar min myspace ser du vilka jag jobabde med i chile, stora delar av eliten, hur svårt e de o recca på beats från  utlandet? hallå för fan vi har inteernet i chile med, jag ska säga dig en sak, de som vill i chile de kan, många e så fett lata i chile... vill man så letar man utåt som zaturna, boomer danchall visserligen, eller tea-time... så e de bara... vad gäller texter e de skämmigt om vi skulle ha bättre än dem nästan eller? vi bor i sverige ;) jag o de latinorappare jag äänner pratar spanska varje dag, men de e ändå inte samma!! så därav det; Piiiiz fråga bara om de e nååått, shooos
- VIVA CHILE MIERDA!!! -
//Vito eme

2008-10-03 22:46
fan va nice tråd tycker det borde fortsättas att snacka om detta......
Jag kan hålla med båda parterna på vissa delar men jag vet själv att det är lättare att göra en skiva här en i Chile.... För det första så har inte alla rapparna tillgång till en studio som man har här i Sverige, här finns det musik direkt o andra org. som kan hjälpa dig med sånt....Om man inte vill ha hjälp så finns det andra sätt att spela in på här i Sverige, antingen en välbärgad familj eller nån homie med studio.....Jag kan säga så att mina kompisar inklusive dom stora namnen har inte tillgång till en fet studio.....Det kostar fett mkt cash där nere.... Så därför kommer några utomlands och spelar in....Det blir billigare i längden.....Kolla på Zaturno, snubben gjorde värsta skivan här i Sverige tack vare Salazar bröderna , han hade aldrig kunnat göra en sån skiva i Chile pga cash...Zat spelade in i sin hemma studio när Masse skickade beats till han, och han e endå en av dom största i Chile......Sen min kusin som e med i Salvaje Decibel som e jävligt stora i Chile endå, har släppt nyligen sin platta, och alltså ljudmässigt i kvalitet så går det inte att jämföra med Zats..... Och att folk är lata där nere, kanske beror på att alla inte har motivationen för att samla ihop ett antal mille i pesos för att spela in en platta.... Peace

2008-10-28 16:25
Fan va coolt! :D
http:www.soundcloud.com/2childish2
http://www.youtube.com/2childish2

2009-04-29 11:23
Måste fan hålla upp den här tråden. Diskutionen va fanimig intressant.
Först o främst feta hälsningar till Damesaik du har koll på Chilensk H2. Måmnga artister där som jag hade missat.

Sen vill jag bara säga att Emcee_M o jag är helt olika människor... "vito" är bara coincidence.

Norra Chiles Undeground är bland de bästa hip hoppen jag någonsin har lyssnat på. Men Chile är ett land som aldrig har vågat satsa på Kultur, och musik branschen är kass. Att ha sin egen skivbolag som Demosapiens i chile (Nemesis -ex Makiza-, SonidoAcido, Waton-G, OSV...) är svårt som fan och dom är tvugna att lyfta röven i luften o ta emot de stora fiskarna. Därför får dom en jävligt dålig rykte inom Chilensk hip hop. Och så föll stora band som Tiro de Gracia, Makiza, la Pozze Latina, även Rezonancia. Och efter 90 talets hip hop finns inget som har blivit sort, som inte har varit Underground. Hip Hop i Chile har det svårt, men kvalitén finns. O den e hög som fan!

Grym tråd

2009-04-29 11:28
Förresten ingen har kommenterat Chiles fadder inom hip hop.
Panteras Negra (whaaaaaa xD)

Ladda ner Primerortes nya LP... rätt skön faktiskt

http://www.myspace.com/primercorte

2009-04-29 11:30
Och om nån fortfarande är intresserad av Makiza, lyssna på deras första skiva "Vida Salvaje", kass ljudkvalité men den e rätt spännande... finns o ladda om man kämpar... här finns den liten smakprov:

2009-04-29 12:22
Los Brujos
Pancho