Vilket är ditt favorit år?
Tänkta kolla vilket hip-hop år som ligger folk närmast till hjärtat. När var hip hop som bäst? Droppa era favorit år och varför ni har denna åsikten. Droppa gärna också era favorit år sen 2000!
Mina favorit år:
1988:
The God släpper sin kanske bästa skiva samtidigt som dåtidens näst bästa mc Big daddy Kane släpper ett kanon album. Straight Outta Compton, By All Means Necessary och It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back gör detta året till det året som jag alltid kommer se som det året då hip hop var som absolut bäst. Orkar inte ens räkna upp fler skivor för jag kommer ändå bara glömma en massa skivor så det är inte värt det.
1992:
Det år då Pete Rock var som bäst. Mecca & The Soul Brother är förmodligen det mest välproducerade albumet någonsin. Runaway Slave, Stunts, Blunts & Hip Hop och The Chronic som alla är bland det bästa som släppts kom också detta magiska år.
1994:
Illmatic är i mina ögon kanske är den bästa skivan någonsin. Frågan är om någon har varit en lika bra rappare som Nas var 94. DJ premier peakade även detta året med råa "Hard To Earn". The Main Ingredient som är snäppet sämre än Mecca & the soul brother men fortfarande en sjukt bra skiva förgyllde detta året med magiska låtar som Take You There. Ready To Die och Word... life är också bland det bästa som någonsin släppts.
Bästa året sen 00
2004:
Året med flest riktigt bra skivor sen 2000. Somriga A long hot summer, Edo G kanske bästa skiva My Own worst Enemy och välproducerade College Dropout är bara några exempel på riktigt tunga skivor från detta året. Talib och Ghostface förgyllde året med låtar som "I Try" och "Holla". Soul Survivor II är också en favorit skiva från detta året.