I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hiphopen dör, underground lever

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-03-08 23:02

Hiphopen dör, underground lever

Antagligen har många sånna här trådar redan gjorts och setts, men fuck it här kommer en till.
läste nyss i ett liknande amerikanskt forum:
"Gangsters, drugs, hoes, killing people, living in the ghetto... thats pretty much what most rappers rhyme about these days

So yeah, rap isn't dying, its fucking dead"

fick mig att tänka till lite. Många rappar om detta och det börjar bli jävligt tjatigt. Självklart beror det på vilken artist och sorts hiphop man nu lyssnar på, dock handlar det inte om det, utan om vart hiphopen är påväg till.
Grejen är att de mesta inom hiphop görs numera till de fansen som köper och verkligen pumpar skiten ur låten, det vill säga mtv folket och mainstream-snorungarna. Artister inom detta område är t.e.x. 50cent, Chris brown, souilja boy, eminem (nåja), bow wow, g unit, t.i. osv.

Om det är det som folk idag kallar för hiphop kan den lika gärna vara död, och termen Underground får bli en egen genre som stannar precis där den är idag.

jag var på en bar häromdagen och satt och snackade med en brud och hon frågar mig vad jag lyssnar på för musik. Hiphop, svarade jag ganska stolt. "aha.. vadå för några då?" jag droppade några namn, bland annat celph titled, jedi mind tricks och supastition. Vet ni vad hon frågar? "lyssnar du inte på Rihanna eller.. vad heter han, fitty cent??"
Antingen var hon helt dum i huvudet eller så har media världen lurat på allt folk massa värdelös skit och vågar kalla det för hiphop. Såhär lät inte hiphopen förut och det ska den inte behöva göra idag heller, den ska utvecklas, men inte till det sämre!

http://www.myspace.com/yesitsmezeke