I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"I Don't need Dr Dre" - Snoop Dogg

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-03-08 00:33

"I Don't need Dr Dre" - Snoop Dogg

http://blogs.sohh.com/sohhleftcoast/2008/03/i_dont_need_drdre_im_snoop_dog.html

Okej jag vet inte vad snubben har rökt. Men att säga att Dr Dre inte kan göra ett bättre beat än Sexual Eruption är bara galet. Men jag kan fatta att han blir lack när hon säger vi ska tala om Snoop Dogg albumet och frågar om Dr Dre direkt.
Snoop har kanske fått den frågan för många gånger verkar det som....

Shuu

2008-03-08 00:53
Sexual Eruption? Du menar väl Sensual Seduction? However, just det var lite galet ja. Men resten kan man väl förstå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-08 00:55
My bad, båda titlarna verkar finnas.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-08 01:20
yepp, ena är Clean den andra är Dirty Dirty
Shuu

2008-03-08 10:13
Men att säga att Dr Dre inte kan göra ett bättre beat än Sexual Eruption är bara galet

Det var ju inte det han sa. Han sa att Dre inte skulle kunna göra en sån låt åt honom. Och det stämmer ju verkligen. Dre har väl aldrig gjort ett beat över 100 bpm ens?* Han har ju sin stil liksom.
*Snälla, ni förstår poängen. Kom inte med en massa exempel.

2008-03-08 11:26
Gillar Sexual Eruption och tycker det nice att han gör lite exprimentella grejer men han kunde fan haft lite Dre på plattan också. Senaste skivan kunde behövt lite bättre beats.

2008-03-08 12:09
Alltid förvånad när jag ser Snoop vara seriös att han verkar jävligt vettig. Go Snoop!
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-03-08 12:28
haha.. så även om du sett honom seriös och vettig flera gånger så blir du fortfarande förvånad när det sker?
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-03-08 13:01
Hahaha.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-03-08 13:20
Ja för sen hör man den jävla dynga han släpper och ser honom i diverse usla filmer, komediprogram och mindre seriösa intervjuer och då verkar han lika efterbliven som de flesta rappare.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-03-08 14:51
Kom igen, vad har Dr.Dre släppt för bra saker på de senaste åren..... Eller låt mig säga efter Chronic 2001?

2008-03-08 14:55
Imagine:)

2008-03-08 16:14
dirtyfist: man skulle lika gärna kunna fråga vilka dåliga saker han har släppt? Dre är inte jätteproduktiv, men han har en ganska hög medelnivå (när det gäller produktioner, inte rap).

Min åsikt är att Snoop visst behöver Dre. Snoop är ingen bra rappare, men han har gjort bra musik med Dre. Utan honom.. not so much.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2008-03-08 16:59
Påstår inte att dre är dålig, men de släppen man har fått höra av de artisterna som kommer ifrån aftermath är inte så bra som chronic 2001 beatsen.
Konsertbesökare

2008-03-08 20:27
Börjar misstänka att Mel-Man proddade det mesta av chronic 2001. Det är bara en sannolik tanke, don't butcher me.

2008-03-11 23:00
Saken med Dr Dre är inte att han blivit en usel producent efter "2001" utan att han inte anstränger sig för att uppdatera sitt sound mer än när han själv ska släppa nya skivor. Mellan ca 93-99 hände ganska lite med Dr Dres sound, och de få låtar som kom 97-98 var riktigt mediokra. Sedan kom "2001" och skrev om kartan. Därefter lät allt han gjorde som leftovers från den skivan ett bra tag och nu på sistone har hans beats inte direkt levt upp till hypen. Men undantag finns och ett stort sådant är "Imagine" från Snoops förra platta. Den visar vilken magi det blir när just de två jobbar ihop. Jag är relativt säker på att Detox komme ratt skriva om kartan för hur hiphop ska låta än en gång. Dre kan när han vill.

Back to topic så tycker jag att Snoop i nuläget klarar sig hyfsat utan Dre. Samarbetet med Quik och Teddy Riley med nya skivan funkar bra och kan vara något att bygga vidare på.
www.plaingold.com

2008-03-14 22:42
tja tja