I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jay z & Nas släpper album ihop.......

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-02-26 13:45

Jay z & Nas släpper album ihop.......

http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=2010

kommer bli en klassiker asså

2008-02-26 14:18
något som aldrig kommer hända, bara ett dumt rykte. Och om det mot all förmodan skulle hända så hade det bara blivit ett nytt Firm album.

2008-02-26 15:07
Iom att jag inte litar ett piss på kingsize's "se&hör" nyheter så tror jag detta bara är ett rykte.

2008-02-26 16:05
Ska tydligen vara första skivan från Jay-Zs nya bolag Carter Music Group, rykten som sagt.
your heart pump project kool-aid

2008-02-26 16:57
haha varför skulle det inte kunna hända ?
SKU - SKU - SKULASON!

2008-02-26 16:58
varför skulle detta inte kunna va sant?
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2008-02-26 17:09
hmm väntar med att bli hysteriskt glad tills det blir bekräftat....

2008-02-26 17:16

Jag vill ha bekräftelse.

You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2008-02-26 17:24
Maran: Det skulle kunna hända, jag vill bara ha annan info än spekulerarna på kingsize.

2008-02-26 17:39
Kan bli jävligt nice men Nas lär ju välja riktiga pissbeats.. Jay-Z med kanske med tanke på senaste plattan.

2008-02-26 19:07
Efter Black Republican och Success så vet jag inte ens om jag vill höra de två tillsammans på en hel platta.
Två riktigt duktiga rappare som helt enkelt inte funkar så jävla bra ihop i mina öron.
Success t.ex. hade varit mycket bättre utan Nas och då är jag ett större Nas-fan än Jigga-fan.

Rapping P22
Fattar jag dig rätt... Menar du att Jay-Z valde piss-beats till American Gangster??
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2008-02-26 19:49
Eccan: Gillade du seriöst inte Black Republican? Tyckte det var de bästa spåret på Hip Hop Is Dead skivan.

2008-02-26 20:14
Ja får dom där bara rätt beatsm så kan den skivan omöjligt bli något annat än guld!

Men gillar varken black republican eller success, riktigt risiga beats, har hittat en skön remix på sucess iallafall!
Men lika glad är jag för det!

2008-02-26 20:18
Om det nu händer så kommer Nas verkligen mörda Jay-Z över hela skivan. Missförstå mig inte jag är ett stort Jay fan men jag bara vet att Nas kommer bevisa att han är så jävla mycket bättre. En sån här platta kan få fram det bästa ur dom båda eller så kan det bli en total besvikelse. Aja, roligt att spekulera även om inget är bekräftat.

2008-02-26 20:55
Vill knappt höra ett nytt Nas solo album nu för tiden, varför skulle jag vilja höra dom två på en hel skiva, visst deras collabos har varit bra men dom har inte kemi för ett helt album.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-26 21:02

Shit va negativa alla är!! denna nyheten var inget annat än positiv! dom två bästa rapparna på en och samma skiva, jag tror iaf att det kan bli mega nice=)

2008-02-26 21:36
men hur mycket till kemi har dom egentligen? även om jag tycker de två låtar dom gjort tillsammans var helt ok har det väl ärligt talat inte direkt slagit gnistor om dom heller

2008-02-26 23:11

FINALLY: A JAY-Z / NAS ALBUM?

Is this a case of too little, too late? There are new rumors coming out  saying that Nas and Jay have decided to do what we all said they should have done years ago: do an album together. According to the Daily News, the album is called the Kings of Hip-Hop and it will be on Jay-Z Carter Music Group, a label that doesn't exist at press time. Anyway, they say this album will drop early next year. No confirmations, but what do you think? I think we will see a bunch of older rappers upset at the title like when Cedric The Entertainer and 'Nem called themselves the "Kings of Comedy."

saxat ifrån allhiphop.com

2008-02-26 23:25
"I think we will see a bunch of older rappers upset at the title"

Äh, tror inte det blir så mycket jidder. KRS har ju sagt att Jay-Z är "the best lyricsist of all time" och hyllat Nas i en låt. Rakim har blivit hyllad av Nas och lär inte bry sig så jävla mycket. Vem mer kan säga något, Big Daddy Kane kanske om han vaknar från dom döda. Eller så kör dom lite collabos med legender och gör skivan till ett mästerverk. Rykten, som sagt!

2008-02-26 23:28
I hiphop är det vem som är king of rock som räknas!

DJ

2008-02-27 00:03
Tycker t.o.m. Black Republican var ENDA bra låten på Hiphop Is Dead.

(Disclaimer innan nån kommer in och skäller ut mig igen: detta är min högst personliga åsikt och inte någon objektiv sanning. Jag tänker inte heller försöka försvara den på annat sätt än att säga att det är min åsikt. Borde kanske lägga detta som sig?)

2008-02-27 08:26
Tycker Jay-Z är så jävla dålig så blir flopp i mina öron iaf, Nas har sänkts sig också mkt efter åren.
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi

2008-02-27 09:18
Nöjd P22

ok, nu står det lite överallt. realtalkny, allhiphop, daily news osv
SKU - SKU - SKULASON!

2008-02-27 14:56
soulsurvivor, eftersom du skriver sådär så förstar jag inte att du öht skrev i denna tråd? helt ointressant vad din personliga åsikt om en låt sådär är när topicen handlar om att dom två ska göra en skiva tillsammans...
((MAAD))

2008-02-27 15:46
jay hade fan mer "kemi" med lil wayne. kanske ett jay-z lil wayne kommer ut? kallat "best rappers alive"
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line

2008-02-27 18:18
Vi pratar alltså om en platta som ska släppas på ett skivbolag som inte ens existerar (än!) så ta det för vad det är, ett rykte. Jag tvivlar på att det här kommer att hända.
www.plaingold.com
DJ

2008-02-27 22:51
Haha, räcker inte ens med att lägga in en disclaimer. Vad man än säger kommer det nån glad liten "hater" och klagar på att man ens andas liksom. Haha, Whoa har blivit en sån jävla parodi. Det är fan skojigt.

2008-02-28 00:15
fan sluta va så jävla negativa skit samma om de e ett ryckte man kan kan ju iallafall hoppas att de kommer ett album....

Promotor

2008-02-28 01:41
Perfekt. Nas kan ÄNTLIGEN sälja till dom riktigt stora massorna och Jay-Z kan få kredd för att han umgås med någon som inte är ett generiskt hologram. ;) Gott så.
facebook/effektverket
effektverket.net

2008-02-28 14:04
djkali sen när har Jay-Z sålt till dom riktiga stora massorna? Han har en grymt stor fanbase men han når knappast några utanför den. Nas ligger inte så jävla långt bakom precis.
Promotor

2008-02-28 15:00
Ok ok... men om inte jay säljer till "den stora massan" (va fan nu d e) så kanske det är dags att ge upp tankarna på att bli nästa "stora" myspace fenomen. ;) Och nas... Skojar mest med hans  cross-over försök. Även om han sjunger med J-lo så är det märkligt nog samma skara av "fan all musik har gått åt helvete och skit kommersiell rnb och rappare som inte e från new york" hip-hop afficinados.
Är bara lite tyken så klart. Och inte så farligt heller. Tycker Nas är en av dom bästa lyricisterna, synd bara på hans ovan nämnda förmåga att välja piss beats. Jay-z har jag dock aldrig, aldrig förstått varför folk diggar. Även en hel del vars musiksmak jag i övrigt delar, eller åtminstone finner respektabel, tycker han e kung. Inget med hans stil, flyt, texter ELLER beats tilltalar mej. Gillade inte black republicans versen något vidare heller. Har hört några RIKTIGT sylvassa freestyles från innan han blev känd, så nog kan han, den klämkäcke entrepenören...

Nu har jag ju iofs aldrig varit någon riktig hip-hoppare heller! :)

Alltid gött med samarbete framför skitsnack. Inte omöjligt att den blir bra heller, Nas verkar inte få till helgjutna plattor så där värst ofta på egen hand... O jay mår säkert bra av lite inspiration.
facebook/effektverket
effektverket.net

2008-02-28 15:02
Soul_Survivor_II P29  säger han som inte ritkgit fattar det här med att nya saker också kan vara bra, och alltid klagar i inläggen mest av alla, å d skriver ja inte för att jälvas utan för varje gång ja ser ett inlägg av dig så klagar du.

2008-02-28 15:08
Maran: Ja, känns som att det går mer att lita på då.

2008-02-28 16:37
Djkali//

Survive the droughts, I wish you well.

Det är på grund av hundratals liknande övernaturligt feta rader som Jay-Z är grym. Och hans flow 95-01 är off the heeezaaay.

DJ

2008-02-28 18:23
Pinsam: Antagligen har du väl väldigt annorlunda smak än mig och läser mest i ämnen om skivor/artister jag ogillar? För om du läser i nåt ämne som handlar om nån artist jag gillar ska du se att jag inte klagar.

2008-02-29 08:17
ja har aldrig fattat varför alla gillar jay-z flow så sjuukt mycke, tycker d finns så många som är bättre asså, han gör massa konstiga stop helt plötsligt och ändrar flow för att "trycka" in grejer imellan åt. Han e sjukt skillad men finns folk med bättre flow, Nas är en av dom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-29 09:42
http://www.hiphopdx.com/index/news/id.6445/title.nas-and-jay-z-collaboration-album

2008-02-29 09:43
http://www.hiphopdx.com/index/news/id.6445/title.nas-and-jay-z-collaboration-album

2008-02-29 11:27
http://smartenupnas.com/2008/02/29/mary-j-blige-jay-z-hot-97-interview

verkar inte som om det blir något :)