Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Beatboxare
2008-02-20 13:35
http://www.myspace.com/peterock Typ alla låtar/Peace!
/KG BOOM
Beatboxare
2008-02-20 13:36
Haha, lägger upp hela albumet på myspace skön snubbe. Märks att han gör det för musiken och inte för något annat!
your heart pump project kool-aid
Han är ju inte Li'l Wayne. Han vet väl att hans fans köper skivor. Inte så många finniga trettonåringar med skivsamlingen på hårddisken.
Sitter och lyssnar igenom plattan nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Papoose förstör låten han är med på givetvis. Ett soft beat, en soft refräng..och sen kommer självklart papoose skrikandes i samma gamla röstläge som om han trampat en spik genom foten.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Kan hålla med om Papoose jobbiga stil, ingen känsla alls när han rappar men beatet och refrängen höjer låten. Till I Retire är dock en klassiker.
your heart pump project kool-aid
Ska bli underbart att höra Pap på ett Pete Rock beat. Bästa producenten nånsin med bästa MCn just nu.
Beatboxare
2008-02-21 16:12
En del beats var lite off som man kanske kunde förvänta sig av Pete Rock nu för tiden. En del rugged ish dock, men jag tror inte jag kommer köpa skivan. Han verkar sticka ut hakan lite mer på rapsen though.
/KG BOOM
translatorn: Var det några trummor jag inte skulle gilla?
Beatboxare
2008-02-21 16:34
Jag vet inte, det är nya Pete Rock liksom. Lite råare än ss2 på sina håll. Du som är en sådan anhängare av karln borde nog känna det mesta på skivan. Låten med Royal Flush var rugged, jag tror jag diggar den här plattan mer än ss2 men det är svårt o säga jag tycker ju också att ss1 o petestrumentals mördar ss2. Trummorna känns ss2, surviving elements osv./Peace
/KG BOOM
Låten med Royal Flush är nog favoriten. Riktigt fet.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Pap mördar den, pumpat den hela dagen.
PS. Your cunt is in the sink
Ska köööööpa.
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
Har checkat låtarna på myspacen. Hittarna är "Don't be mad", och "The best secret". Fan, varför la han inte in nån sax i reffen på den? Hade blivit så najs. I överlag tycker jag det är alldeles för lite jazz och filtrerad hetta men men, klart man köper skivan.
Vart är Cormega då? Fel namn på skivan!
jagvillocksåhaenblog.com
håller med om questions ft royal flush är bästa spåret känns som royal flush har fått en nytändning vore fint med ett nytt album med han nu
Tvärtung skiva. Sista spåret är favoriten. Beatet är insane.
"Don't schsch me motherfucker"
pooo hade inte riktigt kollat in tracklisten i förväg. Lord of the underground låten, the best secret, var en jävla bra överraskning. tyngd
http://www.myspace.com/choysmusic
*lords Förövrigt en bra skiva! som vanligt lyckades jag hypa upp den för mycket för mig själv..
http://www.myspace.com/choysmusic
Levde inte riktigt upp till mina förväntningar men helt schyst skiva o spinna nångång varje halvår.
OK, har lyssnat intensivt i några dagar nu. Here's the verdict! Pete Intro 3/5 We Roll feat. Jim Jones, Max B 3,5/5 'Till I Retire - 4/5 914 feat. Styles P, Sheek Louch 4/5 Questions feat. Royal Flush) 4/5 Best Believe feat. Redman, LD & LD) 4,5/5 Ready Fe War feat. Chip Fu, Renée (of Zhane) 3/5 Don't Be Mad 3/5 Bring Y'all Back feat. Little Brother 4/5 The Best Secret feat. Lords Of The Underground 3,5/5 That's What feat. Rell 3/5 The PJ's feat. Raekwon, Masta Killa 5/5 Made Man feat. Tarrey Torae 2,5/5 Let's Go feat. Doo Wop 3,5/5 Comprehend feat. Papoose 5/5 Average: 3,7 ;)
PS. Your cunt is in the sink
Undrar vad som hände med Gangster Boogie? Ska den itne ens släppas på en tolva nu?
Jag ska KÖPA! Tillsammans med Akrobatik's nya skiva.
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.
nej tillsammans med eMCs nya skiva!
den ska jag självklart ha, men den släpps ju i slutet på mars så det blir svårt att köpa den nu
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.
aa, tittade helt fel på månaden. 2008-03-24 var det visst och inte 2008-02-24
soul_survivor: tycker den också ska vara med på plattan, riktigt bra låt. men den ska tydligen komma med som bonus om du köper skivan via iTunes... grym skiva f ö där den bästa låten sparas till sista spåret.
Hm, iTunes...men jag vill ha den på vinyl! ;-P Har redan förbeställt den dessutom...
Jäkligt vanskligt att bedöma en skiva efter att ha lyssnat på den i högtalarna på en laptop. Väntar med omdöme tills jag får hem vinylen. Men efter det är mina favoritbeats: Best Believe Ready Fe War (OK, Pete kanske inte ska göra reggae men den är ju dubbelt så bra som reggaelåten från Soul Survivor) Bring Y'all Back Best Secret Comprehend Gästrapparna är ju jäkligt blandad kompott som vanligt. Men beatsen överlag låter jäkligt nära 10/10. Åh, vad jag hoppas dom släpper en instrumental LP också!
Papoose andra vers på comprehend är bland det bästa jag hört i år
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
måste säga att jag är lite besviken på ready fe war, känns som det enda pete rock gjort är att ändra basgången på world jam riddim (damian marleys welcome to jamrock, anthony b's world a reggae music m.m.). bra låt, men hade förväntat mig nånting nytt i reggaeväg som han gjorde med massive (hold tight) från soul survivor. men måste säga att skivan är riktigt bra, kan vara det bästa som släpps i år
Njae. Tycker att den känns lite sådär. Har bara lyssnat igenom en gång, får lyssna igenom mer..
You remind me of school on a Sunday, No class /Pick It Up- Redman
Jag fattar inte hur man kan ta med Jim Jones som gästartist, fan så värdelös han är. Försökte verkligen lyssna klart på låten men det gick fan inte
http://duckdown82.tumblr.com/
duckdown: OM du har så svårt för JJ tycker jag du ska köpa tolvan och spela instrumentalen, för det beatet vill man inte missa!
Efter några timmars lyssnande har jag kommit fram till att skivan var precis vad jag hade hoppats. Royal Flush låten (questions) är bäst.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
duckdown X25 För att Pete inte är en jävla backpacker? Tycker att Jim Jones är het på låten. Själv tycker jag plattan är solid som fan! Favoritlåtarna är Comprehend, Bring y'all back, 914 och The Best Secret. "I'm the motherfuckin postaboy of the MPC!" Synd att man bara kan få Gangsta Boogie via itunes den var bäst av förhandslåtarna tyckte jag.
när får vi en solo platta ifrån chip fu är min fråga? sedan fu schnikens lade ner har hans, alldeles för få gästinhopp, hållit världsklass artical med whitey don, phife och han från en tio år sedan satte standarden hade jag haft ett skivbolag hade jag signat honom och gjort den bästa plattan den här sidan milleniumet