Ar Hyphy stort i Sverige?
ere nan som lyssnar till det? QD
QD3.com - Ny Hip Hop Bredbands Kanal (ga till QDiesel spelaren) myspace.com/qdiesel
väldigt väldigt väldigt litet
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
obefintligt
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!
Näst intill non-existent
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vet knappt vad det är.. ere typ miami bass o sånt? tipsa om nåra feta
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
keak da sneak. ghostride the whip.
"War doesn't decide who's right, but who's left." - Iriscience "Social kompetens är den som är bäst på att låtsas" - Scissors 304-7734-02-09
keak da sneak, mac dre, e-40 and so on :) yay area är sanningen!! Hyphy går alltid hem :) yadadadadadameaaaan
Alltså...Hyphy är soft men samtidit är det väldigt urvattnat just nu... Dessutom finns det ju inte en enda skiva att köpa i svenska skivbutiker förutom "E-40 -My Ghetto Report Card". Men jag lyssnar på det när jag känner för det.
http://www.myspace.com/bizzlebeats
ghostriding the sl buss
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är väll rent av dött i usa med nu? robert napoleon feat. bailey (eller nått sånt) - hyphy love
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
kul å festa till yarramean...inte så inne på thizz dock :) treal tv e ju klockren mac dre r.i.p
one..!
Nation of Thizzlam, E-40, Keak da sneak, Mac Dre, Ghost Ride your whip, grym hiphop scen i västkusten
Shuu
men inte stort i sverige iaf
Shuu
inte stort här nej, dock är hyphy både en musikstil av hip hop och en bay area kultur som alltid funnits men bara nyligen fått ett namn, tror det finns mer mobb sound titlar i sverige än hyphy pga av mobb släppts mer och funnits längre som musikstil
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Japps!
The Young Phenomenon...
Jättepyttelitet i sverige
ja det är väl inte så motalat här, men checka Mistah FAB, så jävla bra.
U wanna war, Ill take U to war!
www.myspace.com/youngivy<br> tro mej, jag är skitduktig på att rappa
"they say hyphy dead, but I can't tell/ hitters on the floor gettin hyphy as hell" - Willie Joe.
ingen blåguling vet va hyphy e...
Har hört alla artister ni nämner men förstår ändå inte vad hypghy är. Nån som pallar försöka förklara ?
hyphy är dött. när det gäller hiphop, lyssna aldrig på någon över 21.
Totally Insane - Livin' in the backstreets
Rapping Hyphy som ord menas ja en fortkortning av hyperactive och i bay area där genren kommer ifrån menas det även som en stil. Att get hyphy menas att bli sådan och som även är kända hyphy slang "get dumb" "go stupid". Alltså hyphy=att man går loco banans. Om du nu får någon slags bild utav det så är musiken exakt likadan. Det är musik som är soundtrack till att bli hyphy till. tänk: hiphop på mdma. Jag vet inte hur visuell du är av dig men jag kan nog inte förklara bättre. Musiken är snabb men till skillnad frånn crunk som hyphy kan jämföras med så är rapparna oftast väldigt chilled i sitt sätt. Hyphy "tillåter" oversized t-shirts i stunna glasses att bete sig som stoopids för att det är så dom har kul i bay area. Det är så dumt att en av de största grejerna inom hyphy är ghostriding the whip, alltså de kör,går ur bilen för att dansa medsides och bilen "körs av ett spöke". Det kan vara det dummaste jag vet men när hela hyphy grejen byggs upp av dessa dumma stenar så blir det en grymt kul genre,stil ja whatever. Det är så genomtänkt att dumt blir det roligaste du vet.
sen om det finns en publik för det i Sverige. Tror knappast att en arme stunna shades skulle ghostride deras whip till en spelning och shakea deras dreads men jag tror definitivt på en grym fest om man samlade en del akter för en gemensam spelning. Säg Federation, Keak Da Sneak och Mistah FAB. Med E-40 som konferencier. Jag skulle dock inte rikta spelningen mot en hiphoppublik men mer mot en hipsterpublik som redan går på mdma och går dumb dumb med eller utan hyphy.
..fast om man vill ha en lite roligare spelning så tar man dit team knoc och the pack :P
fanns ju en hyphy club förut på lördagar tror jag?? Get stupid
Juventus
"Musiken är snabb men till skillnad frånn crunk som hyphy kan jämföras med så är rapparna oftast väldigt chilled i sitt sätt." inkorrekt. har du nånsin traffat mr fab? killen e fan sjuk... willie joe? killen e helt hype. dom e ju hyphy!
Ja jag lyssnar på hyphy. Ingen har nämnt Haji Springer än hahah. Om det inte vore för hyphy-rörelsen skulle han nog aldrig ens bli omtalad men eftersom de "hyllar" dumhet så har han hittat rätt haha. "haji springer, the indian rap singer" så dåligt egentligen haha men ändå roligt