Rock Of Heltah Skeltah Suspected Of Murdering "Known Pimp"
Rock , one half of the New York duo Heltah Skeltah , was arrested on suspicion of murder on Tuesday (Jan. 15). Authorities believe Rock was working as a pimp and gunned down a rival in a dispute over a prostitutes.
During the court hearing the Boot Camp emcee (born Jamal Bush ) was formally arraigned on a second degree murder charge and other related charges.
"The Brooklyn District attorney's office alleges that Mr. Bush shot a known pimp and bloods gang member in the neck paralyzing him," explained Rock's lawyer Kenneth J. Montgomery via a statement to SOHH.com . "They also allege that Mr. Bush is a pimp and this was a dispute over an alleged lady of the night. Mr. Bush categorically and unequivocally denies all charges. We eagerly look forward to trial and proving his innocence."
The identity of the man shot has not been released yet.
Heltah Skeltah recently signed back onto its old label, Duck Down Records. Ruck - also known as Sean Price - and Rock are slated to release their new album D.I.R.T. (Da Incredible Rap Team,) this summer.
Duck Down had been excited about the project and its reunion with the duo before the arrest.
"It's a blessing to have the super-duo of Rock and Ruck back together on Duck Down Records for what will be their 3rd Full-Length release ... fans can expect that real gritty Heltah Skeltah feel. Trust me these two will not disappoint," Buckshot , co-owner of the label, said via an earlier press release.
A PR rep for the label said Duck Down has no official comment at this time.
Rock is due back in court tomorrow. taget från sohh.com
Motherfuckers make me miss Hammer, for real..
"The Brooklyn District attorney's office alleges that Mr. Bush shot a known pimp and bloods gang member in the neck paralyzing him" -> enligt vad kommentarerna säger är offret ju inte dött/d, än. utan 'bara' paralyserad. anyways. jävla skit att göra. fan. jag som hade hopp om rock. nu rinner väl heltah skeltahs nya platta ut i sanden, igen.... och rock är ju tidigare straffad så...hur hårt straff får han den här gången? rock är en av mina favoritrappare men går han och skjuter folk över dispyter över småsaker som detta då får han la skylla sig själv alltså. tyvärr.
Fan, det vore trist om han är skyldig. Big Rock har en av rapgejmets läskigaste röster och jag hade gärna sett en soloskiva från honom
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Priyan jo läste att denna aritkeln har fel. andra sidor skriver snubben är paralyserad och att Rockness är en hallick, dom ska ha bråkat över brud. fan väntat på D.I.R.T på hur länge som
Motherfuckers make me miss Hammer, for real..
BAH! hoppas han blir friad, fan ska man annars vänta på.
http://www.myspace.com/localexpressions
hoppas skivan fortfarande kommer hur det än går.
shit...knas....hoppas det löser sig , annars, go duck down
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset
I vanliga fall önskar jag alltid att idioter som skjutit någon åker dit så det stänker om det. Men om någon low-life så låg som en hallick blivit skjuten har man ju alltid en primitiv sida som blir lite, lite glad. "Rock was working as a pimp". Eh, ja för det är ju ett yrke.
Hangaround
2008-03-01 18:22
SS2 då lär du ju vara glad att det andra low-life:et i storyn(dvs Rock) har åkt dit och förhoppningsvis blir klippt av bloods på kåken? pimp som pimp liksom.
Soul_Survivor_II P29 vad är du för en jävla nolla med fördomar ? det är en annan livstil där än här vettu ?
knas asså, men varför blir det murder charges om han inte dog? droppade inte han en platta nyss, typ idag?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hangman: gör det hallickar i usa snälla än deras jämlikar i sverige då, eller vad menar du?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Hangman P21 frågan är ju vad du är för nolla som försvarar en helt okänd hallick...det är en annan livsstil i estland också men tycker du att människohandlare från baltländerna är precis lika fina människor som vem som helst? vad menar du med fördomar egentligen? fördomen att människor som säljer kvinnors kroppar för sin egen vinst är lowlifes menar du?
Sean-Price P17 Lyssna på hooken, han har ju gjort om det till "attempted murder was the case".
Tech: Som sagt...det är väldigt blandade känslor.
Yun_DI P18 jag har inget emot hallickar, men här på whoa är det bara massa nördar som inte vet ett skit som bara har massa fördomar när det händer nått på andra sidan världen, Ice-t som är en legend har varit en riktigt pimp klagar ni på han oxå? vad jag menar med en annan livsstil är att i sverige har inte varanan ungdom i dom lite fattigare områdena en fulladad pistol på sig, var tredje (lr va det nu e) av era mammor är inte beroende av crack, där kryper inga kackelackor i era kylspåk och skafferie, tjejerna som säljer sina kroppar gör det nog inte för att dom tycker det är kul, dom har ingen annan inkomst och sen om dom gör det med hjälp av en pimp lr inte gör ju inte att det är pimpens fel, dom hade ändå sålt sina kroppar, så vad fan hackar ni på dom för? nån säljer droger nån rånar folk o nån tjänar pengar på att vara en hallick, vem fan e ni o klaga på det ? sen om det är rätt eller fel kan man ju disskutera men att ha massa fördomar om folk som har haft en HELT ANNAN UPPVÄXT ÄN NI är bara Patetiskt!
o det är helt klart en annan sak om en hallick tvingar en flicka/kvinna att sälja sin kropp, det är inte det jag menar....
Sean-Price P17 Tror jag läste ditt inlägg lite väl halvhjärtat...Svarade på något helt annat än vad du frågade om.
Det finns alltid en förklaring till att folk gör fucked up saker. Samhället, "kulturen", psyket, generna, uppväxten o.s.v. o.s.v. Men det betyder väl inte att jag måste tycka att det de gör är bra? Om jag hör talas om att någon säljer knark, mördar någon eller är hallick - så självklart kan det vara intressant att söka förklaringar till varför det gått så fel. Och självklart är alla människor med goda och dåliga sidor. Men jag kommer ju inte plötsligt säga att bara för att jag har förklaringen till någons otrevliga handlingar så tycker jag dom är helt OK.
Hangman P21 o det är helt klart en annan sak om en hallick tvingar en flicka/kvinna att sälja sin kropp, det är inte det jag menar.... men då måste det ju finnas anledningar till att den personen gör så också? crackrökande mamma eller vad som helst?
man skulle ju kanske kunna tycka att det snarare är patetiskt när en 21-åring från Åstorp sitter och försvarar hallickarnas livsstil sett genom en främmande kulturs ögon. jag har åtminstone varit i NY, har du? annat än när du blundar och lyssnar på mobb deep?
hallickkulturen är vidrig och det krävs nog snarare att man saknar insyn än att man har insyn i den kulturen för att man ska kunna sitta framför en dator i sverige och försvara den.
Demento P21 nej jag har inte varit i new york, jag har varit på kanarie öarna för många år sedan o när jag gick i huvudstaden där så kunde man se alla uteliggare som som va efter folket hela tiden, men det har inte med saken att göra, och om du har varit i NY? va du i ghettot då på nån sorts forsking lr vad man ska kalla det ? och om du inte va det så vad fan har det med saken att göra ? är det pateiskt när nån som vill hjälpa barnen i afrika som bor i sverige som inte har varit där ? man kan läsa se bilder och förstå att det är fucked up där och ändå förstå hur det fungerar, det är självfallet att man verkligen öppnar ögonen och förstår verkligen hur det är om man är där, men om man inte har varit i afrika ? harlem? lr ghettot i new orleans ? då kan man inte alls ha någon "kunskap" om hur det är för du har inte varit där ? så ifall man är en historiker och ska på en debatt, då kan inte han försvara napeoloen för då hade inte hans lärare en tidsmaskin som tog eleverna tillbaka till napeoleons tid ?? samma sak... o sen försvarar jag inte en hallick igentligen jag är bara så trött på alla fördomar här på whoa...
Haha, kanarieöarna.. svårslaget.
"I wonder if they were like "Oh Fuck Robbie showed up and his nails are painted black and he just got his hair styled like the lead singer of Papa Roach...." "
Hangman P21 är det pateiskt när nån som vill hjälpa barnen i afrika som bor i sverige som inte har varit där ? jag ser tyvärr inte likheten mellan att vilja hjälpa barn i afrika och att respektera hallickar, kopplingen känns inte helt självklar. och jodå, naturligtvis kan man bilda sig en uppfattning om platser utan att besöka dom, enda anledningen till att jag drog upp att jag åtminstone har varit i NY är för att du verkar utgå ifrån att alla som inte håller med dig saknar koll.
o sen försvarar jag inte en hallick igentligen jag är bara så trött på alla fördomar här på whoa... jo det gör du.
Demento P21 allt jag mena med afrika är att man kan ändå förstå vad som händer på andra sidan världen utan att ha varit där, o respekterar någon hallick har jag fan aldrig sagt att jag gör så det kan du lägga ner.. men jag har inget emot det heller, jag menar vem är jag och döma någon annan för vad han gör för att få mat på bordet så länge det inte är barn lr någon han tvingar, jag ser inget fel med det helt enkelt, det finns så jävla mycke mer fucked up saker på denna planeten för att hänga upp sig på en hallick
Kanarieöarna? Det här är stor humor. Återigen: vad är "fördomen" nu igen? Frresten var Harlem rätt inne sist jag kollade.
Idiot! jag skrev kanarieöarna för poängen va att det har inte med saken att göra om man varit där eller inte! du skrev när en pimp blir skjuten så blir du så glad, vad fan har han gjort dig, det är det jag menar med whoa, alltid när dte händer nått i den amerikanska hiphop lr whatever så ska alltid nån smartass ha något att säga, kommer ihåg tråden som handla om att Max B har blivit arresterad för murder charges, så kom nån idiotfan in i tråden och skrev" så går det när man vill leka gangster"..då undrar jag : hur i fan ihelvete lekar man gangster när man mördar nån, då e man stort sett en gangster".....samma sak här "en pimp har blivit mördad" så kommer ännu en idiotfan o skriver nått helt jävla onödigt, jag försvarar inte nån jävla hallick heller jag bara stör mig på denna jävla sidans användare så något enormt ibland!
Dude, kunde inte hålla med mer om det sista där.
Hangman P21 men vart fan drar du gränsen egentligen? det finns pedofiler som har haft en taskig barndom och blivit både slagna och utnyttjade, men deras handlingar är ändå avskyvärda. för att formulera mig på ett sätt som jag tror att du kan förstå: IT AINT WHERE YOU FROM, IT'S WHERE YOU AT. och om where you at är att du tar i stort sett hela inkomsten från en kvinna som säljer sin kropp så är du ett svin, face it. man kan inte försvara allt med att folk eventuellt haft det jävligt. att förklara och försvara är två olika saker.
jag kan förstå både Thomas Qvick och Adolf Hitler men jag behöver inte tycka att det dom gjorde var rätt för det..
Demento P21 det säger jag heller inte! och jag gjorde en poäng innan oxå där jag borster från vissa människor,tex som du skrev Pedofiler, men det är nog en grej som mer sitter inne i ens hjärna, men vad är där mer att disskutera? vi har delade åsikter helt enkelt
Soul_Survivor_II P29 Precis som det där du skrev nu, jag menar denna tråden har kommit in på helt fel spår, tråd skaparen gjorde en tråd om Rock från Heltah Skeltah och dom 5-6 första kommer med vettiga meningar som handlar om det men så kommer du med en helt jävla onödig kommentar! det är därför jag börja skriva, ivanliga fall pallar jag bara inte bry mig men denna gången kunde jag inte låta bli att, men det mest patetiskt är att du är 30 år! så om du inte har något vettigt att säga än "Dude, kunde inte hålla med mer om det sista där." sså ge fan i det
Är så jäkla trött på den här forumsfascismen. Whoa är ett diskussionsforum och det är meningen att man ska få diskutera lite hur man vill. Men numera sitter varenda jävel som skapat en tråd som en sträng skollärare och säger: "diskutera det där nån annanstans, det här är min tråd". Ledsen men jag kommer inte respektera sånt. Vill du inte diskutera med mig, skit i det. Men gå inte och säg "skriv såhär", "skriv inte såhär". Ledsen att droppa det på dig, men DU avgör inte vad som är "vettigt". Jag tycker t.ex. dina svar i den här tråden varit rätt knasiga. Men jag skriver inte att du ska "ge fan i att skriva". Och om du vill hålla tråden kliniskt ren från åsikter, varför började du kommentera min åsikt med dina åsikter?
Hej jag e bara här för att säga att de e jävligt synd att halva heltah skeltah kanske yterliggare en gång försvinner :(
Och om du vill hålla tråden kliniskt ren från åsikter, varför började du kommentera min åsikt med dina åsikter? Det krävs en fullmakt från en Admin. för att få använda ordet åsikt så många gånger i en och samma mening.
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
men går han och skjuter folk över dispyter över småsaker som detta geeeez
För övrigt så ligger det nå´n video uppe på duckdown.com där Monstaman Rocko verkar redogöra för att han redan avjtänat sitt straff för detta. Case dropped I guess
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams
"yo i walk like a G, talk like a G" :D
grek
Illinni: haha, det ante mig
Soul_Survivor_II P29 jag tror inte riktigt du läser igenom vad jag skrev för det är andra gången du skriver nått som jag redan har sagt/svarat på
Du skrev:
vettigt". Jag tycker t.ex. dina svar i den här tråden varit rätt knasiga. Men jag skriver inte att du ska "ge fan i att skriva". Och om du vill hålla tråden kliniskt ren från åsikter, varför började du kommentera min åsikt med dina åsikter? Jag skrev tidigare:
det är därför jag börja skriva, ivanliga fall pallar jag bara inte bry mig men denna gången kunde jag inte låta bli att Jag tycker t.ex. dina svar i den här tråden varit rätt knasiga. Men jag skriver inte att du ska "ge fan i att skriva". Helt ärligt så ser jag inte skillnaden på "Dude, kunde inte hålla med mer om det sista där." eller du ska be mig ge fan i att skriva, du menar 2 olika saker men du kommer ändå med din dissning av samma anledning.
Men whatever så här kan vi hålla på i ett år nu så jag lägger ner iallfall..
Hoppas Rock Beat the case!