I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Common utan sitt Sense?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-01-09 15:21

Common utan sitt Sense?

Jag var på konserten här i sthlm i dec -07 och blev någorlunda besviken över att inte fått höra varken "The Game" eller "The 6th Sense", men det var ändå inte det värsta..

Jag upplevde ändå ett relativt proffsigt framförande och tyckte att han kändes bekväm i rollen som mc/performer.

Skådespelet, dedikeringen till Hip Hop och en makalös freestyle betydde jävligt mycket ändå, även om han nästan bara körde låtar från den senaste skivan (utom The Game då..)

En nära vän som bor i Barcelona såg honom där och hade självklart hört allting om konserten från mig innan han skulle se Common själv.

När vi träffades kring Jul så fick jag reda på att min vän aldrig hade sett en så dålig konsert...

Detta berodde på att Common gjorde allt exakt som jag hade beskrivit det.
Ingen "The Game" eller "The 6th Sense".
Bara låtar från nya skivan typ.
En dedikering till Hip Hop.
Inga extranummer.
E x a k t   s a m m a   " f r e e s t y l e "...

Vad då "Oh look here´s a scarf..."  jävla teater för fan... pinsamt.

Lika mycket som jag alltid kommer älska Michael Jackson kommer jag nog digga Common.
Men det här var för mycket. Jävla underskattning av sina fans känns det som tycker jag.

"Fuck Bush"   ...tss.

Catapults Ent.