I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Prodigy ger ut album på 1400 språk

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2007-12-29 21:00

Prodigy ger ut album på 1400 språk

Den nionde januari börjar Mobb Deep-rapparen avtjäna sitt fängelsestraff på tre och ett halvt år. Fram tills dess jobbar han hårt för att säkerställa att hans nya album H.N.I.C. Pt.2 blir en succe.

För det första har P redan spelat in musikvidoes till alla låtarna på skivan, men det uppseendeväckande är att rapparen ska med hjälp av Voxonic Music, översätta skivan till 1400 språk. Teknologin klarar av att behålla karaktären i hans röst i översättningarna. Det blir spännande att lyssna hur det kommer låta och man kan räkna med att han får lite extra uppmärksamhet kring släppet.

Prodigy har tidigare sagt att fängelsestraffet blir en "semester", men han kommer ändå inte lata sig bakom murarna. Han har bland annat planer om att skriva ett filmmanus och en bok.

- Jag är en survivor. Folk förstår inte de mentala krafter jag har. Medan jag är inlåst kommer jag skriva texter, jobba på manuset till min nya film Dope, och göra klart min biografi, som kommer vara färdig när jag släpps. Mitt sinne kommer vara koncentrerat och jag kommer få tid att planera allt.

H.N.I.C. Pt. 2 släpps på Voxonic Music i mars och kommer mest innehålla produktioner från Havoc och The Alchemist.


coppat från kingsize
http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=1784

Crime Pays, ask the Rothschilds!