I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Guilty Simpson - Ode to the ghetto

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-12-05 15:35

Guilty Simpson - Ode to the ghetto

Vad händer med hans debutalbum? är det någon som har den? skulle  släppas 25 sept. Går att beställa från cdon men inta amazon och idag makulerade megastore min order. På skivbolagets sida står det inget. Någon som vet vad som händer?

2008-01-15 00:34
1. THE AMERICAN DREAM - Produced by Madlib
2. ROBBERY - Produced by Mr. Porter
3. SHE WON’T STAY AT HOME - Produced by Madlib
4. FOOTWORK - Produced by Oh No
5. ODE TO THE GHETTO - Produced by Oh No
6. GET BITCHES - Produced by Mr. Porter
7. I MUST LOVE YOU - Produced by J Dilla
8. THE FUTURE feat. MED - Produced by Madlib
9. PIGS - Produced by Madlib
10. MY MOMENT - Produced by Black Milk
11. RUN feat Sean P & Black Milk - Produced by Black Milk
12. KINDA LIVE - Produced by Mr. Porter
13. YIKES - Produced by Madlib
14. THE REAL ME - Produced by Black Milk
15. KILL ‘EM - Produced by DJ Babu
16. ALMIGHTY DREADNAUGHTZ feat Super MC, Krizsteel, Konnie Ross - Produced by Konnie Ross

Fet skiva.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-01-15 01:04
ah denna ska jag springa till butiken för. har lyssnat mkt på mixtapet stray bullets sen jag fick den i jul. han är överjävlig.

2008-01-15 02:05
25/3 kommer den..kan ju vara bra att veta :)

2008-01-15 02:56
OMSLAGET

Som man har väntat!
Om man presterar som man gör på "Strapped" och efter 5 ÅR släpper sitt album!!!

En advance finns och jag låg i fosterställning då jag väntade på att få ner min och jag har legat i samma ställning i 3 dagar nu och lyssnat på den.

Kul och höra samarbetet mellan Sean P och Black Milk, ett tag trodde jag den skivan skulle komma ute före Guilty Simpsons.
Jag trodde man skulle få höra på ett nytt Dilla beat men "I must love you" finns med på "Stray Bullets" mixtapet under namnet "La La" men det är all good ändå.
"The Future" kan kaaaaaanske också finnas med på mixtapet (utan MED) för jag minns linen "I told her I was Guilty,she put me in her hole" men jag kan vara förvirrad.
Nu ska vi inte jämför med mixtapet för det här är något helt annat och fan så mycket bättre.

Jag älskar honom! Jag älskar advance, jag älskar till o med rösten som ska avbryta "GUILTY SIMPSON, A RUDEBWOI TING".

2008-01-28 13:31

Jävligt fet skiva! :)
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2008-01-28 13:52
en annan ser mannen live i London om några veckor yeaeei !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-28 13:52
de e la stonesthrow föresten ??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-28 14:54
of course

2008-01-28 15:30
han är duktig

2008-01-28 17:49

WHOOOOOAAAAAA som man kan förstöra en fet rappare!!! Efter att ha lyssnat sönder "for the d" och "a man's world" så var detta verkligen en överraskning - hur kan det bli så dåligt? Plast rakt igenom. shit...

folk har tappat inspirationen, och disciplinen. vart tog kvalitén vägen?

2008-01-28 17:55
^vad snackar du om

2008-01-28 17:55
 Anaugh F20, hehe.. Inledande raderna på Strapped är klassiska...

"I sit at the end of the movies and let my feet stick out, any nigga with a problem gets his teeth chipped out"

Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2008-01-28 18:03
det var en maxad konsert på roskilde i sommras, riktigt fett stones throw framträdande, men guilty sken mest..... 
www.myspace.com/cromefingers

2008-01-28 19:11
Han var tung även i Amsterdam i höstas...
2009

2008-01-28 20:48
kom ihåg att han samt percee p kommer till sthlm i februari!

2008-01-30 14:56
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2008-02-01 18:50
Bootleg P24

Var också där. Det var riktigt fett! Den konserten var fan en solstråle i misären.
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.

2008-03-04 22:14
fan vilket ojämnt album. vissa låtar dödar han på andra låtar är bara löjliga.
din flickvän är trogen? ja, hon långtradare!

2008-03-05 12:16
Ganska keffa beats på skivan trots bra producenter. J Dilla låten va dock riktigt tung asså!

2008-03-05 15:42
The_Loopaddict P27

i det j****la k*k vädret var det som en guds uppenbarelse utan dess like......det räddade en verkligen......

peace

2008-03-05 15:57
Anaugh : Var har du köpt din WU-tshirt? Fet skit
http://duckdown82.tumblr.com/

2008-03-05 17:44
" Anaugh : Var har du köpt din WU-tshirt? Fet skit"

Grymmare med loggan ju.

Fan va kasst att så många bra saker kommer när man inte har pengar, men det är väll livet antar jag.
njut

2008-03-05 17:55

jag har redan en med loggan :)

http://duckdown82.tumblr.com/

2008-03-05 18:48
FOOOOOOTWORK, BRA OH NO, BRA!!!!!!!

2008-03-05 19:53
REVIEW BY PITCHFORK

Guilty Simpson
Ode to the Ghetto

Rating: 4.5

At the risk of sounding thick, I'll admit I needed a second to get the joke of Guilty Simpson's name, so you can imagine what kind of endorsement it is to say that's what passes for "clever" on Ode to the Ghetto. Just as Lupe Fiasco diverts interviews to boast about his gully Chicago upbringing, Stones Throw interrupts its wise exploration of alternative hip-hop and puts its goodwill on the line in order to release a thoroughly mediocre gangsta rap album.

Not that Ode to the Ghetto was likely to be any better in the event it was inspired by cartoons and video games instead of more traditional muses, since like his namesake, Simpson creates a document of violent crime that's hard to take seriously even if it's based in reality. Detroit's reputation obviously precedes itself, and yet Motor City native Simpson robs the city of its menace by presenting it in the most generic terms possible here, rendering it as replicable as a Levittown. Dope boys have the block on lock ("Footwork") and are more admirable than the cops trying to stop them ("Pigs"). Guns pop off and mouthy bitches won't shut the fuck up ("She Won't Stay at Home"). Perhaps it's meant as some sort of commentary on the universality of ghetto hardship, but I think that's giving Simpson far too much credit after suffering though the pointedly low ambitions of "The Real Me" and "Getting Bitches" (rhymes with "getting riches"), or hearing Sean P show him how this C-list rap shit is done ("Run").

At the very least, Simpson finds more inspiration in popular undie rap's leading beatsmiths; Madlib, Oh No, Black Milk, and J Dilla (oddly responsible for championing this dude) gamely give "A" efforts while Simpson ramrods everything with a bullish flow reminiscent of a blue-collar hardhead like Obie Trice. At times, he'll wisely refrain from any sort of attempt at a hook, but the times he goes in-- the off-key ramble of "Robbery", for one-- are painful. And his attempted slang-slinging on "Footwork" makes Juelz Santana's awkward "Clockwork" sound Webster's-bound.

If you're feeling generous, you might call "I Must Love You" Simpson's Mike Skinner moment; potentially penetrating in its detail, an already faltering relationship is upset by a perceived flirtation in a Red Lobster. But Simpson's boredom with the actual argument with his girlfriend spills over to him sounding bored relating the story, at which point you want to be involved in this about as much as he did. He eventually closes it with "why you actin' like a bitch again," a question that really can never be answered, but it's appropriately honest for a record that's mostly incapable of inspiring any sort of meaningful reaction.

-Ian Cohen, February 28, 2008

jag har inte lyssnat på plattan förutom de officiella som släppts men det tycker jag har vart bra greiijer, väntar med iver att få kolla in plattan

2008-03-05 21:32
Den där recensionen är stundtals riktigt pinsam, och visar hur opåläst recensenten är. Guiltys namn är ju t.ex. ingen ordlek med OJ. Han kallade sig bara Guilty i början, men när det var upptaget la han till sitt riktiga efternamn.

Sen, "Stones Throw interrupts its wise exploration of alternative hip-hop and puts its goodwill on the line in order to release a thoroughly mediocre gangsta rap album."

Jag tycker iaf. Champion Sound, Ruff Draft m.m i stora drag kan klassas som 'gangsta'.

Han har dock rätt i mycket oxå..skivan hade kunnat bli betydligt bättre än vad den blev.

2008-03-31 19:37
Okej,

Sista inlägget var 20 dagar innan sivan officiellt släpptes. Fick hem mitt ex av svart plast idag i brevlådan. Ska bli riktigt roligt faktiskt :)
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-03-31 19:38
btw,

Fuck you bitches som laddade ner den.
Groupie

2008-03-31 20:06
det här ska jag nog köpa, jag tyckte man's world tolvan var riktigt fet
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.

2008-03-31 20:44
Uj uj uj vad jag vill ha pengar nu alltså...
njut

2008-03-31 21:14
ASUL P20

Tönt.. varför betala för nåt som finns gratis.

2008-03-31 22:21
Rapping P23

För att artister ska släppa mer musik och få betalt för det din jävla idiot. Hur tror du världen funkar egentligen?

Du förtjänar det.

2008-03-31 23:01
Rapping P23 - det är ju inte gratis och visst även om du skämtar är det riktigt korkat sagt. tycker man om en artist och tycker skivan är bra så varför inte stötta om man kan, möjligheten för att den artisten kan släppa nytt bra material ökar ju.

2008-03-31 23:12
Klart han inte skämtar, han säger idiotiska saker i varje tråd. Om du har någon sjukdom som gör att du inte kan tänka ber jag dock om ursäkt för att jag har varit dum :)

2008-03-31 23:12
menat till rapping då.

2008-04-01 14:49

Jäkligt tung platta

2008-04-01 17:29
...men varför ska man betala för skit? Jag laddade ner albumet för att höra om det ens var köpvärt. Det var det inte för mig, verkligen inte. Dock har jag köpt 4 exemplar av Mans world 12"... och fick till och med tag på EPn med "For The D"...

2008-04-01 18:36
Man ska inte betala för skit! Men tycker man skivan är bra så ska man köpa den. Rapping är dum i huvet.
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.

2008-04-01 20:41
Abel P26 - jag skrev om man tycker om albumet kan man köpa det. jag ser min nedladdning som provlyssning av skivor och jag köper ju givetvis inte sånt som jag inte gillar eller tycker är bra eller om det är 2 bra låtar av 20. men att uppmana som rapping gjorde till att ladda ner allt säger sig självt hur dumt det låter för om inte de som jobbar med skiten tjänar pengar hur ska de kunna fortsätta släppa musik? 

2008-04-02 16:02
Ni får väl köpa skivan och höra efter, är det en artist ni tror på tycker jag ni kan gå och köpa plattan eller skita i det.
Producent

2008-04-02 19:08
tyckte inte skivan va så bra faktiskt.. va nästan så att han förstörde dilla beatet, jag som diggade de så jeavligt, nu har den inte riktigt samma feeling längre
http://www.soundcloud.com/luegoods

2008-04-03 00:40
Håller faktiskt med, har iofs bara gett den ett par lysningar nu men den låter jävligt stones throw. Och stones throw är inte same shit anymore, ledsamt. Dock ingen anledning att inte köpa deras skivor.

2008-04-10 16:16

Och stones throw är inte same shit anymore

Skulle du villja utveckla det där? Vad var det som var bättre förr om man får fråga?

Fet platta.. fortfarande.. I mina öron iaf. Stones Throw har släppt mycket sämre grejer.. Gamalt som nytt..

2008-04-23 14:32

Köpte skivan för ett par veckor sen (hhv) med tillhörande tisha. Måste säga att jag verkligen gillar det, dels Guiltys tunga röst and what not, plus dem grymma beaten. Oh No har verkligen lyckats. Gillar även Black Milks bidrag. 

2009