I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Immortal technique - Dance with the devil

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-11-16 11:11

Immortal technique - Dance with the devil

E den texten verkligen sann?

skrämmande isf.

2007-11-16 11:12
Vet faktiskt inte, men jag har också funderat på det. Hur som helst så är det en förjävla bra låt. Och en av de bästa historierna jag hört i en låt.
Vi är din mamma, vi är helvetets härskaror,
Östersunds skyline vibrerar av vår närvaro.

2007-11-16 11:15
jo hemskt bra e låten.

2007-11-16 11:24
nej den är inte sann... det är sagt att det är en metafor för hur rappare idag själva knullar upp rapindustrin.
http://www.kalvinhiphop.com

2007-11-16 11:32
En av dom absolut bästa låtarna avdelning story telling.

Tror förövrigt inte heller att den är sann.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-11-16 12:55
den e väll sann till en viss del
GUERILLA WAR TACTIX - BLACK MASS RITUAL - HUMAN GENOCIDE PROCESS - www.myspace.com/GuerillaWarTactix - Album Out Now!

2007-11-16 16:03

så sjukt skön lyssnade igenom hela idag för en gångs skull

2007-11-16 16:04
Med tanke på att Immortal technique satt inne för våldtäckt. Kan det vara sant,
"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero

2007-11-16 16:56
han har sagt i en intervju "that's why I made Dance with the Devil, it wasn't no ode to rape, you dumb fuck. it was to say we can blame white people all we want, that doesnt get us nowhere. we need to clean up our own neighbourhood. we need to regulate our own gangs. we need to let niggas know its time for us to stop thinking the gang mentality is gonna get us anywhere but prison"

innan det pratar han om hur latinos och svarta blivit våldtagna av vita för att få makt och kontroll
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-16 20:21
"What is your thought process when making a conceptual song like "Dance with the Devil," "You Never Know," or "Peruvian Cocaine?"

They are each different, with 'Dance with the Devil' it was a true story that I made myself more of a part of when I wrote the song, it became an urban legend and what's sick is that people thought it was about rape and it was really about how we are killing ourselves and destroying the most valuable resource that the Latino/Black community has, our women."

För att bevisa att några i den här tråden är ute och cyklar lite.

Och var fan har man fått ifrån att han satt inne för våldtäkt?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-11-16 20:23
"så sjukt skön lyssnade igenom hela idag för en gångs skull"
Hur fan kan man inte, vanligtvis, orka lyssna igenom EN hel LÅT?
Och att inte lyssna på en hel låt som är en genomgående story med en twist på slutet låter bara galet :/

2007-11-16 22:22
Kan folk sluta tjatta om den låten, sök i forumen eller bara använd ert almänna förnuft.

Ni tror väl inte HAN gjort det ?

2007-11-16 22:39
förlåt, men den där låten är tamefan sämst.

2007-11-17 00:50
Tvärtung låt!
Men kan fan inte sluta digga Industrial Revolution & Beef n Broccolli
Immortal Technique har en av dom coolaste lyrikerna samt metaforerna i hela världens rap-scen enligt mig.

Ett jävla snille!
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2007-11-17 01:21
whoas mest överskattade låt.

2007-11-17 08:33
Eller åtminstone den låten som genererat flest exakt likadana trådar...Borde stå med i FAQ'en nästan.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-11-17 13:14
läskigt att den är sann, han säger att den är det i låten med men trodde inte det.
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2007-11-17 14:40
"läskigt att den är sann, han säger att den är det i låten med men trodde inte det."

Men den är ju inte sann!!!!
Västkust Rockerz

2007-11-18 22:03
sjukt överskattad!

2007-11-18 22:18
Låten är off the wall, IT is the realest brotha ever from Harlem.
Shuu

2007-11-18 22:27
Eccan och Ganjaholic, Källa till de ni skrev?

2007-11-19 00:02
sjukt bra låt måste jag även tilllägga!
Västkust Rockerz

2007-11-19 17:12
han säger ju true story i låten så vafan :P
When I was a child, the Devil himself bought me a mic

2007-11-19 17:26
Quote från låten:

and listen cause the story that I'm telling is true
cuz I was there with Billy Jacobs and I raped his mom too
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-11-19 17:47
anDre 
immortal technique dubcnn interview, har den som video så du får ta mitt ord
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-19 18:07
Yamo_RGRA P14

Ja men då måste det ju vara så!
Västkust Rockerz

2007-11-19 18:09

oj, det där va till Soldato__ X17

Västkust Rockerz

2007-11-19 18:52
verkar som om de flesta är ute och cyklar.

"ATTENTION! If you are just going to write a comment about how the video doesnt go with the song, be my quest. You will only be the 300th person this week.
Making this video was MY choice, not yours. Obviously, even if you dont think the video/music go together, I still do. What is so hard to understand about this video? People attending the Bohemian Grove are dancing with the devil.. all I need to say. Figure the rest out for yourselves.
If want to know what this video is all about, read this:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bohemian...

also, you can follow this link to watch "Dark Secrets Inside Bohemian Grove"
http://video.google.com/videohosted?d...
a movie by Alex Jones.

www.infowars.com
www.prisonplanet.com
http://www.viperrecords.com/"

2007-11-19 18:57
Hatteee P16
whats your point

2007-11-19 19:29
om du tror att låten handlar om bohemian grove så är det du som är ute och cyklar

2007-11-20 10:27
Eccan 

Ja den är grym helt igenom men jag har någon cp grej i huvudet så jag kan bara lyssna i kanske 2 min sen måste jag bytta låt. Därför var det jävligt konstigt att jag lyssnade på hela den som är typ 9 min eller vad den är.

2007-11-20 12:31

Trummorna e så jävla sämst på det beatet. Rätt tråkigt beat över huvud taget. Texten e väl söt men vafan knulla!

Öl är Bröd!

2007-11-20 18:44
Ni e fett ute o cyklar ni som skriver citat utan en länk till skiten...
''From the womb to the tomb, premsume the unpredictable //
Gun salute life, rapidly, that's the ritual'' //

2007-11-20 19:55
my apologies. videon handlar om bohemian grove, inte låten :}

2007-11-20 20:00
sjukt bra låt, snarare underskattad än överskattad

2007-11-20 20:10
cletuz P21

beatet e ju fan stenhårt.
Vi är din mamma, vi är helvetets härskaror,
Östersunds skyline vibrerar av vår närvaro.

2007-11-20 22:05
Är det så jävla svårt att googla?
Bara att kopiera det jag skrev, klippa in i google, trycka på enter och sen klickar man på länken som kommer upp.
HÄR!

Trodde ni att jag hittade på allt?

2007-11-21 01:19

nån som sett när immortal technique blir uppäten av posta boy på freestyle friday? det är roligt!! :D ^^

Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?

2007-11-21 01:40
Troy

Sett den där posta boys hela grejj påminner en om allt annat skit som släpps bl a på MTV. Freestyle Friday i sig är ett skämt, fan inga riktigt begåvade emcees kommer med där förutom Jin. Alla andra är bara någon som vill stå i rampljuset.
I be around, just out of sight

2007-11-21 11:59
Eccan: menar att man brukar länka källa om man vill bli tagen på allvar
''From the womb to the tomb, premsume the unpredictable //
Gun salute life, rapidly, that's the ritual'' //

2007-11-21 16:53
antar du inte såg när reed dollaz var med där.
Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?

2007-11-22 14:28
Lången: Då måste den väl va sann om han säger så. Verkar som själva historian är sann men han inte va med själv.

They are each different, with 'Dance with the Devil' it was a TRUE story that I made myself more of a part of when I wrote the song, it became an urban legend and what's sick is that people thought it was about rape and it was really about how we are killing ourselves and destroying the most valuable resource that the Latino/Black community has, our women."
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2007-11-22 15:58
Tung låt. fattar inte att folk som lyssnar på hiphop inte kan gilla den :P men dom flesta av dom pumpar väl fiddy och g unit i lurarna. deprimerande...
Illmaticly ill

2007-11-22 18:03
akaz...

förstår inte heller när folk inte gillar en sån tung låt, men allt handlar om beats för dessa lunar hiphopare.

2007-11-22 22:09
Vinnie Paz, daddy! P18
Ingen annan hade länkat till någon källa i tråden så jag tänkte köra på samma bana.
Bara att jag faktiskt hade med ett riktigt citat.

Kan du googla eller?

aKaz P21 & BigIssue P22
Måste man gilla 50 Cent, vara en beats-runkare och lunar-hiphopare bara för att man inte råkar gilla en låt med Immortal Technique?
Hänger aldrig med på de tankebanorna.
Samma sak om man inte gillar dagens mainstream-hiphop från södern, då är man plötsligt en backpacker som bara lyssnar på rymd-rap av några vita nördar från Idaho.

2007-11-22 23:34
varför tror du fiddy säljer, för han har feta lines & flow lr för han marknadsför sig till kids? gått på hans konsert nån gång? folk mellan 12-20 hänger. säger bara att, folk som gillar fiddy inte kan hiphop, keepin shit äkta hära fattaru!

2007-11-23 18:35
Eccan

Anledningen att jag skrev det var att det är en så tydligt bra HIPHOP låt. thats a fact.

jag hatar på 50 så mkt eftersom han ger hiphop en dåligt rykte och bild för alla andra som inte vet vad hiphop är. man blir ju rädd när man tittar på tv och dom säger att för att VARA HIPHOP ska man blinga, ha feta bilar o smacka bitches. Vilken i själva verket e raka motsatsen till vad hiphop är och går emot allt skaparna gjort.

släpp HipPopen o sätt på lite hiphop ist. Den hiphopen du e så kåt på är något stora bolag skapat för att sälja, ingen annan anlidning. Det sjuka e bara att så många kan lyssna på så platt och tråkig hiphop.

"Disposable Arts" som Masta Ace kallar det för.
Illmaticly ill

2008-12-28 12:54
har nån de beatet?
skicka det tillmej nattan_him@hot.... :P

2008-12-28 17:21
golvmoppen119 - Har instrumentalen på "Immortal Technique - The Silenced Revolution" från 2004, sen vad det egentligen är för hopplock är jag inte riktigt säker på. ; )
right on.

2009-01-08 20:05
Riktigt bra låt, o han säger ju att den är sann så varför skulle den inte vara det?

2009-01-10 02:24
Orka uppa en tråd om denna låten år 2009...

och VS93 läs tråden för sjutton gubbar!