I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Breaking News: Kanye West’s Mother Dies Suddenly

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-11-12 07:38

Breaking News: Kanye West’s Mother Dies Suddenly

Wierd shit :/

Dr. Donya West, Kanye West’s mother, suddenly died last night, individuals close to the rapper confirmed.

The cause of death was not released immediately, but she was reportedly in the Los Angeles area when she died.

Kanye West chronicled his mother’s death in “Hey Mama,” a song from his album Late Registration.

In the song, Kanye raps, “(Hey Mama), I wanna scream so loud for you, cuz I'm so proud of you / Let me tell you what I'm about to do, (Hey Mama) / I know I act a fool but, I promise you I'm goin back to school /I appreciate what you allowed for me
I just want you to be proud of me (Hey Mama).”

West eventually performed the song in front of his mother and Oprah Winfrey on the TV host’s highly rated show.

Although she was renown as Kanye West’s mother, Donya West had achieved much on her own.

She served as the Chair of the English Department at Chicago State University, but retired to act as Kanye's manager. She was an English professor for 31 years.

Earlier this year, she released a book called Raising Kanye, which chronicled her journey of raising her son.

In an interview with AllHipHop, Dr. West said she learned from her son and vice versa.

"Looking at Kanye has made me a more courageous individual, and I already saw myself as being courageous. I believe that Kanye has broken through and gone to levels and done things that I haven’t been able to reach yet," she told AllHipHo.com. "I have 28 years to his senior so I have a lot of experience. I’ve learned to speak my mind regardless of the consequences. I’ve learned a lot having raised Kanye and being his mother."

The word of Dr. West's death has traveled fast through word of mouth, in particular her hometown of Chicago.

“'The city of Chicago is hurting for Kanye West and his family. W
e know how much he loved and valued his mother and we just ask other cities to join us in pray for Kanye,” said Kendra G, a Morning Show co-host at Power 92 in Chicago

AllHipHop.com will provide more information as details a revealed. Our condolences go out to Kanye West and the family of Dr. Donya West.

2007-11-12 09:01
Whoa
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2007-11-12 09:09

Jobbigt. Stackars Kanye.

LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2007-11-12 09:19
ångest, vila i frid.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-11-12 10:04
PR-trick. Just i samband med en ny skiva. Inte troligt.

Nytt kommer släppas med "Dear Mama"-bonusspår...

$$$KANYE-MAKIN-DEAD-DOLLARS$$$
-gotta catch them all-

2007-11-12 10:09
Vem fan bryr sig egentligen? Ska vi starta en ny R.I.P tråd varje gång en rappares släkting dör? Eller bara dom som gjort snyft-sånger?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-12 10:37
Tror inte att det är ett Pr -trick att ens mamma dör...

2007-11-12 10:49
räkna ut kanye för ett tag dåå. no videos, no shows
http://www.myspace.com/deadlykanha

2007-11-12 12:36
jaha...

2007-11-12 12:53
Vem fan bryr sig egentligen? Ska vi starta en ny R.I.P tråd varje gång en rappares släkting dör? Eller bara dom som gjort snyft-sånger?

co-sign.

2007-11-12 13:27
Jurassic579 X1

Okej då.

Men jag vet att han kommer att försöka tjäna pengar på hans morsas död, vem är mördaren då??

2007-11-12 13:27
Suge Knight :-P

2007-11-12 14:32
Jag tror mer det handlar om att alla som är någolunda bekanta med Kanyes verk vet hur stor roll hans mamma spelar i hans liv. Hon var  hans manager och var med vi nästan alla stora tillställningar vad jag förstår och allmänt involverad i allt han gjorde.
Att kritisera att någon gör en tråd om att hon har gått bort är verkligen bara konstigt.

vila i frid Mama West säger jag.

peace.

HL.

2007-11-12 15:04

who the fuck cares?

2007-11-12 15:05
Kan nån här på fullt allvar säga att dom bryr sig om Kanye Wests morsa???`

Verkar ju helt sjukt
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2007-11-12 15:16
T2dafuckin

Nej men det är en nyhet värd att ta upp, annars hade det kommit upp en massa trådar som t.ex. "Vad har hänt med kanye?".

Otroligt synd att hans morsa har dött dom stog ju otroligt nära varandra. Vila i Frid.
your heart pump project kool-aid

2007-11-12 15:16
De fins folk här som bryr sig om rappares smycken ,då lär de ju finnas många här som bryr sig om hans mamma
 ----------------------------------------------------------------------------

2007-11-12 15:20

Haha, jävligt sant:)

Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2007-11-12 17:21
Kanye West’s publicist has now confirmed that his mother, Donda, passed away “as the result of complications from a cosmetic surgical procedure” on Saturday.

Vad i helvete!

2007-11-12 18:12
snooze u looze
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-12 18:21
we're all self-conscious, she'd be the first to admit it...
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-11-12 19:09
ignoranta kuksugare... det är sant att man kanske inte ska starta en ny tråd varje gång någon dör och man inte kan säga allt för mycket för man kände inte personen ifrågan...dock om någon gör detta så kan man iallafall be en kort bön för den döda och hennes familj eller åtminstonde hålla tyst.. men ha lite JÄVLA hyfs att inte skriva "vem fan bryr sig", hade det varit din mossa hade du legat på golvet och bölat som en liten fitta ditt kukhuvud.. fan att man inte kan ha lite hyfs.. man baktalar inte de döda... har du fan aldrig lärt dig något? eller du kanske aldrig har haft en mossa som lärt dig nånot? din jävla idiot.. sånna som du borde brinna i helvetet... fyfan för dig/er din respektlösa fjolla/or... och att snacka om att det skulle vara ett pr-trick... det var inte överdrivet genomtänkt... stenåldersmänniskor... idioter.. ursäkta språket och vila i frid dr. west
 And the money's really worthless, I'm pissing you off on purpose

2007-11-12 19:33
snooze u looze

hahaha... oooh llaaaawd... make me stop
- Aiint a damn thing changed, bitch.. Protect ya neck....

2007-11-12 19:38
^;)

gustafadlercreutz P0

Men ärligt, chilla lite nu. Folk dör varje dag. Bara för att det var Kanyes mossa behöver alla inte bli helt gråtfärdiga. Det skulle bli en jävla massa böner att be, om jag nu var troende. Fan nu kommer jag hamna i helvetet.

2007-11-12 19:45
Väx upp människor. Visst behöver vi inte starta en tråd varje gång en rappares släkting dör, men nu har det skett och jag ser inte varför man ska hoppa in och vara respektlöst? Tycker du att det är en onödig tråd? Skit i att skriva i den.

Jävla idioter det finns.

Vila i frid. Skänker mina tankar till Kanye. Måste vara fruktansvärt.

2007-11-12 19:54
Trist! R.I.P!
Hihi

2007-11-12 20:19
gotta catch them all-

2007-11-12 20:19
Klockrent

2007-11-12 21:16
Tyckte det var värt att posta, med tanke på t.ex "Hey Mama" och boken..

Sjukt att det finns så hemska människor som några av er.. som skriver "vem bryr sig?". grymt respektlöst!

2007-11-12 22:00
måste vara jobbigt för mr. west.. :/ vila i frid
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2007-11-12 22:02
satan took her.....

2007-11-12 22:43

seriously, we know that noone actually cares about his mother but still, show some respect!

vila i frid!

2007-11-12 23:12

Tänker inte ens dampa loss som gustafadlercreutz för ni förtjänar inte ens det, att folk kan va så äckliga skrämmer bara mig.
Visa lite respekt, hur jävla hardcore ni än tror att ni är och hur lite ni än bryr er.

Vila i frid

IT'S THE ROC!

2007-11-12 23:14
må gud skona hennes själ och låt djävulen dra ner respektlösa fittor i helvetet... vare sig rappstjärnas mossa eller inte man skriver inte vem bryr sig... låt fan hellre bli och skriva.. och ska ni skriva nått så skriv det lite smidigt, såsom synd om honom inget vi kan göra åt saker.. något i den stilen.. vafan helt ärligt?

2007-11-12 23:14
nej va synd..speciellt när det gäller kanye, han verkar va en speciellt person, ganska deppad ibland och lugn som person, hans mamma var verkligen hans inspirations källa, annars skulle det vara om det var tex. jim jones lr rock ross morsa för dem har ingen känd stark relation till varandra, nee, tycker vekrligen synd om kanye, trots hans framgång!

2007-11-12 23:15
Kan inte låta bli att känna lite av "skyll dig själv" då man frivilligt väljer att operera sig när man inte är sjuk.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2007-11-13 01:16
man blir fan mörkrädd när man läser folks kommentarer..riktigt mobbade jävlar som skriver sånt dom ALDRIG skulle våga säga till någon i verkliga livet för då skulle dom bli sönderslagna.

visa respekt.
HL.

2007-11-13 09:08
Tur att det är internet då.

Folk får tycka vad fan dom vill. Bryr man sig inte om Kanyes morsa kan man väl skriva det lika gärna som man kan skriva vila i frid i den här tråden.. man lägger ju ändå ner lika mycket tid.

R.I.P
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2007-11-13 09:22
Hörde att Ludacris och Lloyd Banks föräldrar dog förra året. Såg inga R.I.P trådar om dom, och det fanns nyheter om det också. Jag tycker inte synd om Kanye för några anledningar:

1. Känner inte Kanye, bara hans musik
2. Känner inte hans mamma.
3. Ska jag känna dåligt för att någon dör, nja inte direkt. Folk dör varje dag. Och bara för att en artist gjort en snyft sång om sin mamma förändrar inte det något.
4. Hade jag skapat en R.I.P tråd om Ludacris eller Lloyd Banks föräldrar, jag lovar er att ni inte heller hade brytt er lika mycket. Lloyd Banks fassa var 45år och dog av hjärtattack. Kanyes mossa var nästan 60 och dog av skönhetsoperation. Vem är det mest synd om?

2007-11-13 09:30
Asså, jag måste fan hålla med vissa här, till viss del.

Jag tror inte att det är någon här inne som är så jävla down egentligen. Visst, synd att hon dog. Självklart. Men det är väl lika synd att Åke P34 i Kirunas mamma dog osv osv osv.

Men, ah, sure, han är ju känd osv osv. Förstår det. Men ni behöver ju inte låstas som att ni blir ledsna eller liknade.

2007-11-13 09:51
tusentals barn dog av svält och sjukdomar i afrika idag, RIP, show some respect yeah!

2007-11-13 10:58

Jag kan säga det i verkliga livet men det verkar ju konstigt.. Varför skulle jag säga till nån som jag aldrig träffat att jag inte direkt bryr mig om hans mamma gått bort??
Jag förstår va ni menar men det e ingen som har brytt sig när folk nära mig försvunnit i mycket yngre ålder o under betydligt värre omständigheter än en plastikoperation..

Givetvis så e det alltid bull när nån dör men det e en del av livet, precis som födseln..

INGEN här inne e genuint ledsen eftersom ingen här inne har någon typ av relation till personen i fråga.. Men ett "Vila i frid" e aldrig fel o det tycker jag att hon o alla andra som dör ska göra..

Vänta på hitsingeln o gråt ut när ni laddar ner den istället

Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2007-11-13 11:20
R.I.P

2007-11-13 12:58
det  handlar inte om att man känner någons mossa eller inte, nej man kanske inte borde gjort någon tråd, fine, men man visar respekt till de döda. så är det bara... det är det jag har sagt hela tiden

2007-11-13 15:29

Precis. Gnäll inte om tråden. Skit i att skriva bara om du tycket att det är löjligt.

2007-11-13 16:17
men ändå d ska väl vara ett hip hop community med saker som rör hip hop och saker runt omkring det, det är väl inget fel på denna tråden? finns massa andra "onödiga" trådar med. Det är bara att inse att även om man inte tycker det är intressant tycker någon annan det.
R.I.P
Monsta! X0

Och vadå ett PR trick? du måste va fucking wasted maan

2007-11-13 17:19
säger som folk har sagt innan vem fan bryr sig. ingen kände henne här ändå så.

2007-11-13 20:57
Hon dog tydligen av fettsugning.

2007-11-15 09:37
kombinerat med en bröstoperation.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-11-15 10:52
"ill never could see why people would reach a, fake ass facade that they couldnt keep up"

Hon kanske borde lyssnat på sin son.

2007-11-15 11:26
elem P19

färgen grön och päron är också samma sak. fet analyseringsförmåga du har. du är mad skillad på att dra paralleller.