I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

American Gangster eller 8 Diagrams?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-11-05 10:44

American Gangster eller 8 Diagrams?

Aight, vi har fått höra 2-3 låtar ur varje skiva nu, och vet ungefär hur det kommer se ut. Vilken skiva tippar ni bli den bättre, och vilken kommer ni gå ut o köpa om inte båda?

http://www.myspace.com/deadlykanha

2007-11-05 11:58
American Gangster var totalt värdelös .. 8 Diamonds kommer rocka sönder den plattan..
Fucka ur!

2007-11-05 13:04
8 Diamonds ?!?!? vad har du rökt...?

2007-11-05 13:12
8 Diagrams*

haha
Fucka ur!

2007-11-05 13:25
Never was a fan of the Wu. Trots att AG är lite ojämn väger ljuspunkterna upp. Faktum är att även om 11 av 12 spår skulle varit inspelningar från när herr Carter sitter på toaletten och det tolfte spåret skulle vara Success skulle jag ändå köpt den.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Manager

2007-11-05 13:36
American gangster sög inte alls, driver ni?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-11-05 16:28
Idioter... Skämtar ni med mig om att American Gangster suger? Sluta med sånt... Hov the G.O.A.T alla pyser iväg och köper ert ex den 6:e! (eller 7:e lär det kanske bli i vårt kungarike)!
 And the money's really worthless, I'm pissing you off on purpose

2007-11-05 16:44
Wu vilken dag som helst.

2007-11-05 17:08
Ursäkta om jag har dålig koll, vet att American Gangster släpps imorgon men när släpps Wu-skivan?
Robin Rosensvärd Andersson.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2007-11-05 17:33

2007-11-05 18:02
dum fråga faktiskt, it ain't even a question.. jag är stort fan av båda men att ens drömma om att jay-z's skiva skulle vara bättre än 8 diagrams är ju fan en synd. kommer dock köpa båda skivorna på release datumet..
Keep CD alive

2007-11-05 18:42
american gangster är skitbra. tror inte 8 diagrams slår den

2007-11-05 19:00
Bryr mig inte ett skit om American Gangster.
8 Diagrams kommer bli gryyyym!
njut

2007-11-05 19:27
8 Diagrams biatch

2007-11-05 19:28
American Gangster var bra. Men jag tror att 8 Diagrams kommer vara bättre känns som att clanen har jobbat hårdare.
your heart pump project kool-aid

2007-11-05 19:37
Jay-Z är en torr gammal gubbe som matar ut skivor ur röven nu för tiden. Jag har förlorat respekten totalt för honom, frågan är vad han är mest orolig för att inte tjäna pengar eller att behöva gå i rap pension. Men ärligt talat han är slut som artist.

Ska däremot bli grymt spännande att se vad Wu-Tang kan skaka fram, det är kvalité på dom gubbarna!

Detta är alltså min åsikt om saken och ingenting som man ska bli uppretad över.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2007-11-05 20:40

american gangster hade typ 3 bra låtar.

glöm aldrig, Wu-Tang Clan aint nuthin to fuck with

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-05 21:21
Fan vad ja längtar efter 8 diagrams. Tycker American Gangster var lite av en besvikelse

2007-11-05 22:42
8 Diagrams blir nog bättre. Men vafan, jag löper båda
You remind me of school on a Sunday, No class
/Pick It Up- Redman

2007-11-05 22:59
Som sagt, vilket datum släpps 8 Diagrams?
Robin Rosensvärd Andersson.
Karlaplan/Djursholm.
16 år.

2007-11-06 06:28
^^ 11 december
Manager

2007-11-06 11:20
fan va ni överskattar wu-tang.
/ Deedz.

2007-11-06 11:25
fan vad du underskattar wu-tang.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-11-06 11:36
yun_di: verkligen inte överskattade.. det är tveksamt om det finns nån annan hip-hop grupp som har haft så stor betydelse för hur musiken låter idag. dom ändrade reglerna för hur spelet skulle spelas också, 9 medlemar, med ett kontrakt som gav varje medlem rätt att släppa skivor på andra bolag. dessutom är det deras musik som gjorde mej och många andra till de hip-hop fans vi är idag. jag kan garantera dej att alla dina idoler från östkusten inte hade låtit nånting som dom gör idag ifall inte wu-tang hade tagit tillbaka hårdheten till musiken.. så överskattade är en jävligt korkad sak att säga, du borde inte uttala dej i saker du inte förstår.
Keep CD alive

2007-11-06 11:39
ok, men nu är dom irrelevanta och ingen bryr sig! :( måste kännas tråkigt

2007-11-06 12:13

garyowens: ja dom spelas ju knappast på radio och tv längre men dom har fortfarande mycket fans. däremot finns det inget crew som har släppt så många klassiska plattor i ett svep och därför kommer dom alltid att vara odödliga.

Keep CD alive

2007-11-06 12:21
håller med. en av mina all-time favoritgrupper. tycker dock att jay-z kommer med roligare släpp nuförtiden

2007-11-06 14:58
Jay-Z - American Gangsta

Bästa sen Black Album
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-06 15:34
garyowens: jo det håller jag med om, dock har dom som grupp inte släppt något sen 2001. dessutom verkar dom vara inne på helt rätt spår nu, i.o.m. att dom jobbar med steve rifkin tror jag dom kommer få ganska mkt frihet med skivan. att det sen inte har varit några pengar inblandade under inspelningen är ju även det ett tecken på att dom är motiverade att göra det här för fansens.

förövrigt så köpte jag american gangster i butik idag. har inte hunnit lyssna ännu, men det ska bli spännande. bara hört "blue magic" och "roc boys" än så länge. tänkte nog kolla filmen nu på eftermidann och sen slänga på skivan.
Keep CD alive

2007-11-06 16:50
American Gangster, faktiskt.
men ja, wu aint nothing to fuck with.
IT'S THE ROC!
Manager

2007-11-06 17:16
spela inte överlägsen nu, ditt ord är inte lag.
"uttala dig inte om saker du inte förstår"...haha vilken tönt..

vad fan spelar det för roll vad dom har gjort tidigare, claaa7?
betyder det att dom är bra nu, eller vadå? jag förstår inte..

Bara för att det är samma grupp som har släppt 36 Chambers betyder det inte att deras nya kommer bli en banger..

Jag tycker dom är överskattade eftersom JAG tycker att dom lever på gamla meriter och eftersom jag tycker att det senaste dom släppt har varit halvdåligt (de låtar som läckt samt solo-låtar, med undantag från ghostface som har varit rätt bra), precis som Mobb Deep. Dom lever på sin hängivna fanbase.

Raekwon har ingen känsla alls kvar och det låter som han håller på att somna, jämför detta med OB4CL där han verkligen lät arg.

Samma gäller självklart för Jay Z, men jag blev positivt överraskad av AG.

Ska givetvis inte döma ut 8 diagrams innan jag hört den.. Det om pengarna samt Steve Rifkin får det att låta intressant. Synd att du inte kan fatta att folk kan ha olika musiksmak utan att behöva leka hiphopgud.

Black Cream >>> My heart gently weaps förresten.
/ Deedz.

2007-11-06 18:13
American Gangster.

2007-11-06 18:24
Yun_DI: stäng igen bara, jag står fast vid att hur du än vrider och vänder på det så är wu-tang inte överskattade. att du personligen inte gillar dom är en helt annan sak men att slänga ur sej att dom som grupp och deras musik inte har nån anledning att vara så hypade har ingenting med vad du själv tycker om deras musik.
Keep CD alive
Manager

2007-11-06 19:15
Finns ett mixtape uppe på nätet med massa låtar från plattan samt unreleased shit
/ Deedz.

2007-11-06 22:07
Raekwon har ingen känsla alls kvar och det låter som han håller på att somna

Lyssna på Weak Spot.. Han var vaken till och från i studion..

2007-11-06 23:10
claaa: jag tror inte att du läste vad yun_di skrev från början, "fan vad NI överskattar wu-tang", inte fan vad wu-tang är överskattade. Ingen kan debattera emot att wu-tang har spelat en viktig roll och spelat in grymma skivor, men bara för att de var grymma för 10 år sen betyder ju inte att det knäcker idag. Hur många skivor har man inte sett fram emot o blivit besviken för att rapparen/rapparna inte låter hungriga?

däremot ere klart att man hoppas att de kan slå till med en klassiker igen, det e ju på tiden
ä
ä

2007-11-07 00:51
Yun_DI P18

vaaa? vilka låtar finns med på mixtapet?

2007-11-07 01:02
wu släpper 11dec eller har jag missat nått?

har inte lyssnat på jayz platta idag, dock lyssnade jag på p3 hiphop för 2 timmar sen där dom hade special med enbart jayz i princip.
Så lite jayz kåt har man hunnit bli !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-11-07 01:03
checkat upp det nu.

http://www.hiphopdx.com/index/mixtape/id.265/title.wu-tang-8-diagrams-mixtape

Stick me 4 my riches
Thug World
Weak Spot
Life Changes

ohörda låtar från albumet..
måste nog säga att det låter jävligt lovande,
Inspectah lägger en superb vers i Thug World
som kommer bli nyfavorit hos alla där ute!

2007-11-07 05:14
american gangster, lätt!
http://www.tok.studio.nu<br>
<br>http://www.tok.pixbox.se

2007-11-07 09:31
Aldrig varit en fan av Jay-Z, och anledningen är så enkel att han inte faller mig i smaken, men visst han har sina stunder, I can't deny that. Men Wu-Muthafucking-Clan, that's the shizniz aiight, atleast that's my oppinion // One-

2007-11-07 09:35
I think u cray-Z if u like jay-Z;)
SJUK

2007-11-07 13:30
jag lyssnade igenom dom 7 låtarna som läckt från 8 diagrams idag med hörlurarna på tåget. jag var smått besviken igår på några av låtarna men när jag hörde det idag med bättre ljud och verkligen lyssnade så är jag fan överväldigad. skivan är redan bättre än både "the w" och "iron flag". det återstår att se om den blir bättre än "wu-tang forever" men av det som läckt hittills så är det verkligen ingen omöjlighet.. riktigt glad överraskning det här!!

sedan köpte jag också "american gangster" igår och lyssna igenom den på kvällen. också den en mycket positiv överraskning, behöver lyssna in mej mer på den men att säga att den lätt platsar med "blueprint" är knappast nån överdrift.
Keep CD alive

2007-11-08 02:29
American gangster har av den sämsta recension fått 4/5 och bästa 10/10.. så jag tror det är något fel på svenskars musik smak.
För att American Gangster är grymt nice koncept album.
För dom som inte hatar på något som är commercial, och tjata på åldern så är samtliga wu-tang snubbar äldre än jay-z om inte lika gamla..

2007-11-08 10:12
Latim:

Kunde inte sagt det bättre själv. AG är ett riktigt grymt album och alla gånger bättre än KC. När det gäller Wu har mer eller mindre alla tappet hungern för längesen. Undantaget Ghost.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-11-08 11:03
"american gangster" är helt jävla fantastisk, nära ett toppbetyg från min del. men det betyder inte att jag tror att inte wu-tangs skiva kommer vara ännu bättre. de 7 låtarna jag hört från skivan är i toppklass och jag tycker så gott som ALLA låter hungriga igen, till skillnad från t.ex. "The W".. jävligt kul att både Jay och Wu är på rätt spår igen.
Keep CD alive