I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nas-intervju om 'Nigger'

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-10-22 18:30

Nas-intervju om 'Nigger'

Damn vad det bära emot att skriva den skiviteln. Hur som helst: Här är en ny intervju med Nas om kommande skivan, från Mixtape Monday.

Klistrar in några intressanta delar. Blir rejält orolig över att Jermaine Dupri och Salaam Remi ska producera större delen av skivan :(

Jermaine Dupri, says he is excited about producing the majority of Nas' new album.

"When you look at n---as like JD, I worked him on one of his biggest albums,
Life in 1472," responded Nas, who has done a bulk of the record already with Salaam Remi.

Nas wants to drop his first single for Nigger two or three days after November 6, which is the day his greatest-hits LP and Jay-Z's American Gangster drop. Nas appears on Hov's set via the track "Success."

"The record with Jay, that's a crazy joint," he said. "Homeboy is
laser-sharp with his sh--. And he's got a crazy album. I'm really proud
of him. It made me proud. Yeah, I'm on the joint. I'm on there." ...

Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-10-22 18:30
*bär
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-10-22 18:46
Håller med, som vanligt blir det spekulationer kring hans val av producenter innan album-släpp. Denna gången tror jag det kan bli riktigt dåligt eftersom JD ska stå för huvuddelen av skivan, men vem vet... han kanske kan överraska. Jag skulle inte räkna med det dock.

2007-10-22 18:50
JD visst, alltså han är väldigt underskattad. Han har överaskatt mig ett flertal gr så jag är inte så speciellt pessimistisk. Jag tror den här skivan blir klart bättre än Hiphop is dead. Visst vill vi alla ha Nas over som Primo eller typiska NY Nas beats, men JD som sagt kan överaska :D
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2007-10-22 19:00
jag verkar vara en av de få som älskade "hip-hop is dead" men att jermaine dupri ska producera majoriteten av låtarna får mej fan att se rött.. va fan tänker nas med, jävla respektlöst mot sina fans.
Rebel-Ape: kan du ge några exempel på bra låtar, för det jag har hört har varit skit"!
Keep CD alive

2007-10-22 19:03
"Like 'Money Ain't a Thing.' It was a tremendous record, a classic, but it never went #1."

menar han jay-z's och jd's låt eller?
Keep CD alive

2007-10-22 22:57
jag älskade hiphop is dead. har inte hört nåt av JD på väldigt länge.. känns inte alls så bra att an ska producera stora delar av plattan. däremot salaam remi brukar langa ganska tunga grejer

2007-10-23 12:53
Inte Dupri! Vart tog skivan med Primo-produktionerna vägen?!
2009

2007-10-23 13:55
Womack: ja, jag undrar det jag med. I nåt Kingsize-nummer snackade han om "producera 90% av skivan" eller nåt sånt.

2007-10-23 14:25
Scratch magazine hade ett Nas/Primo-nummer där dem sades arbeta ihop i studion och tanken på ett album tillsammans inte var främmande... detta var dock snart 2 år sedan och betyer inte ett skit... Nas vill inte göra vad som förväntas av honom och det kanske är beundransvärt, vad vet väl jag?
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2007-10-23 15:01
tror inte att dom pengakåta jävlarna på Def Jam skulle låta Primo producera hela nas skiva.. han säljer som bekant inte mycket skivor (jag har personligen jävligt svårt att förstå att någon inte kan gilla hans grejer). men salaam remi och nas är ett jävligt bra team också, hade hellre hört ett album enbart proddat av han än den äckliga jävla dvärgen dupri.
Keep CD alive

2007-10-23 16:14
JD kanske har tagit fram några feta beats eftersom att Jay Z också låter han ha några spår på hans nya.

http://www.youtube.com/watch?v=sgRJXOqlvBA

Är det något sånt man ska förvänta sig?
your heart pump project kool-aid
Manager

2007-10-23 16:19
Jermaine Dupri är en grym producent.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-10-23 16:29
elem; något bättre än så där hoppas jag fan han lyckas koka ihop. sämsta låten på "hard knock life" som i sin tur är jay-zs sämsta skiva.
Keep CD alive

2007-10-23 16:56
Ja vi får väl se, det måste ju vara något annorlunda från vad han brukar göra. Har svårt att se Nas rappa över något i stil med I'm Throwed med Paul Wall.
your heart pump project kool-aid
Manager

2007-10-23 18:22
Nas döper skivor för få stor publicitet ang det verkar det som. Smart drag.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-10-23 22:40
Det beror helt på vilket sound JD väljer producera. I o m det är Nas tror jag knappast han kör på nåt "Money Ain't A Thing"-stuk direkt.

2007-10-27 12:51
JD lär ha producerat "Fallin'" från American Gangster-skivan och den sticker ut från mängden av de låtar jag hört från den skivan så man ska väl inte skrika för mycket redan. Men visst, nånstans känns kombinationen Nas och Jermaine Dupri helt fel.
De har förresten gjort ett par låtar ihop tidigare..."Turn it out" från JD:s första skiva (som iochförsig är producerad av Kanye West) och den där låten där JD samplade "Sledgehammer" och som jag ej minns namnet på.
www.plaingold.com

2007-10-27 14:41
JD lägger fan grymma produktioner, frågan är om han kan prodda något som passar Nas stil?
Dock borde han lägga ner o rappa, han både låter jobbig och är tradig på skriva.
I be around, just out of sight