Kanye West och 50 Cents försäljning rasar
Efter att överraskat oss alla med bra siffror förra veckan har deras försäljning dalat rejält andra veckan på Billboard 200.Läs hela nyheten
interscope köpte säkert 3-400 tusen skivor samma sak me def jam det tror jag iaf!
Sicken nyhet.. Det är ju alltid (oftast) enorm skillnad mellan första och andra veckans försäljningssiffror
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
.. och jag var trött när jag vaknade i morse.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
tror aldrig jag brytt mig mindre om forsaljningssiffror, och i stort sett aldrig kollat dom? paverkar forsaljningssiffrorna era val av vilken skiva ni tankt kopa, eller ger det er bara ett valbefinnande att folja dessa siffror?
Jag är tydligen en våldtäktsman?
"tror aldrig jag brytt mig mindre om forsaljningssiffror, och i stort sett aldrig kollat dom? paverkar forsaljningssiffrorna era val av vilken skiva ni tankt kopa, eller ger det er bara ett valbefinnande att folja dessa siffror?"
för individen kanske det inte är intressant men för musikindustrin i stort är det ju tämligen relevant. extra mycket så mot bakgrund av 50 och kanyes försäljningsvad.
skriv kort, helst inte alls
Det är inte ovanligt att skivor sjunker såhär mycket. 226 000 andra veckan är fortfarande riktigt bra.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Soulchild P23 ja visst fan fattar jag att det ar viktigt men att ni foljer skiten e ju sjukt.
så ett intresse för musikindustrin är sjukt?
En sak som är rätt viktig att tänka på är ju att skivorna oftast kostar typ $9.99 första veckan, men höjs till $16-17 veckan därpå. Därför säljs det mycker mer första veckan.
ja
i vanliga fall, typ alla album som släpps så är andra veckan hälften så mycke som första som om någon säljer 400.000 så ligger dom oftast runt 200.000 andra veckan men när man sjunger med 77-80% så är de något lurt samma vare med jay-z kingdom come
Gå in på www.filmbloggen.devote.se ! Sveriges populäraste filmblogg.
ja man ska minst sjunga med 90-100%
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
ha..ha...ha... jag menar sjunKer
hehe lol
lol omg rofl
Nerds.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
*fnizz
www.soundcloud.com/hybrismusik
looooool
http://www.homage.nu/
"interscope köpte säkert 3-400 tusen skivor samma sak me def jam det tror jag iaf!" Jag skulle räknat med mer. Mycket mer! 50's platta var inget speciellt. vissa tunes var helt okej men inget bangin'
Mind>Money ...
sammyboy1 jag tror inte interscope köpte mer än 300.000/400.000 absolut inte, om de ens köpte det
Tror inte någon köpte något extra. Första veckan var jävligt hypad, majoriteten av artisternas fans har köpt sina skivor. Ganska väntat.
Folk verkar inte följa hiphop sales här inne, alltid 60 till 80 procent drop. Och idioten som sa att deras skivbolag köpte skivor är dumma i huvudet, skivbolagen vill bara tjäna deg dom specielt i 50s fall då de skiter i om han ser bra ut för framtiden eftersom han inte skall skriva på ett nytt kontrakt.
de e så de funkar Latim P21.. ifall dom säljer bra första veckan så säljer de mer sen låt säga bara 300.000 köpte fiftys album och 300.000 var från bolaget sen hör någon random kille "50 sålde 600.000 exemplar" så tänker man "damn.. han sålde bra då måste de va bra album" ch-ching så köper man ett till
racapp, det där är ju bara rykten. Har du någon källa?
Dessutom måste ju skivbolaget betala en viss summa pengar till artisten för varje såld skiva, vilket skulle betyda att dom skulle betala en hel del extra till 50 cent/Kanye för första veckans försäljning om dom köpt skivorna själva.
Försäljnings siffror styr väll ändå lite, jag kan känna att jag lär köpa en platta om den säljer som fan för att se vad allt fuzz är om.
Rock out with your cock out!
Jo det håller jag med om. Såg nu att min fråga inte var till racapp, utan till alla dom som sade att skivbolagen skulle ha köpt 300-400 000 skivor.
Folket som köper skivor har redan handlat in sin första veckan för att visa sitt support. resten laddar ner.
Red Motion Music
Det skulle inte förvåna mig om det är sant att skivbolagen har köpt massa skivor. Fatta bra PR för den som säljer mest.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard