I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saigon vs. Mobb Deep på SOB's

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-09-21 00:06
va spelar d för roll om han droppar på instrumentaler eller beats? han har ju gjort båda, det är bara rap-politics att han inte droppat en riktigt skiva.

vad gör det så mycket svårare att skriva raps till en skiva än en mixtape?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-21 00:14
Det är helheten som räknas. Mixtapes känns som division 1 och album som elitserien. Även om mixtapes kan vara bättre och roligare än album så är det helt annan liga. Att bevisa att man håller ett helt album är det inte så många rappare som gör. Sen är mobb deep på en annan nivå, rent musikaliskt... dem skapade ju för fan ett helt eget sound. Vad har saigon för nytt att lägga på bordet? skivbolags strul? det är inget nytt. Hade han velat kunde ju han droppat på koch och slutat lalla.

Crime Pays, ask the Rothschilds!

2007-09-21 00:16
Dirty-Dave:

Kanske att han är en av de allra bästa rapparna på många år?
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-09-21 00:19
jag säger inte att mobb deep inte gjort sjukt stort avstryck i hiphop historien, mycket mer än saigon, men att bedömma folk efter om dom släppt album eller mixtapes känns lite fel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-21 02:44
Sedan räknas mobb deep som lite halv legendariska. Saigon, vem fan är det? Grabben tror han är the shit för några mixtapes... ähh fuck det skiten.

Låt oss förenkla hela grejjen, Mobb Deep belongs to the past, Saigon is the future
Shuu

2007-09-21 08:59

tung fight.

SKU - SKU - SKULASON!

2007-09-21 11:18
Låt oss förenkla hela grejjen, Mobb Deep belongs to the past, Saigon is the future.

Så brukar väl mode bögar låta:)

Saigon kan spotta en miljard multis, men när det kommer till och flyta med känsla är få som tar Prodigy.

2007-09-21 11:35
äh prodigy är en fjant leker hårdast i världen är typ 160 lång och ballerina, var grym back in the days nu e han bara för mkt alltså saigon hade dödat honom
Yo,i got a slight problem

2007-09-21 13:01
saigon springer som en töööönt. ser ut som en bög när han klammrar sig fast vid livvakten.
 hur svårt är de att springa fram å slå nån å sen springa åt helvete. det hade ja kunnat göra och jag är inte speciellt hård kan ja säga.
kul att han verkar tro att han typ ägde dom eller nått.

Mobb Deep For Life!! haha
Static is the last thing ya need when ya see me
Konsertbesökare

2007-09-21 13:15
Prodigys "Return Of The Mack" var överfet, så det här med att Mobb Deep är död köper jag inte. Hav la ändå feta beats på the Kush om än lyricsen sög.

2007-09-21 13:25
vill ni se vad som hände så checka video två,

Saigon slår prodigy och det blir ett jävla liv. Men vid 1:03 hela vägen till 1:30 gömmer sig Saigon bakom sin stora polare (vilket ser jävligt löjligt ut) men vad som är ännu löjligare är att nu står mobb deep-snubbarna på scen bara några meter ifrån, de är 6 mot 2 och pallar inte göra ett dugg förutom att nån jävel pallar slunga en flaska.
När Saigons store polare sedan tacklar sig genom hela klubben och drar med sig Saigon som en vante får mobb deep-grabbarna plötsligt mod och kubbar efter

Havock stannar kvar på scenen och håller sitt studenttal från 9:an och så var det slut. vilken show

slutsats då; ingen av rapparna var så jävla fräcka (suprise suprise) men när det kom till kritan men nog var iaf. Saigons agerande betydligt kaxigare

Mobb Deep fight part.2

2007-09-21 13:35
orka sitta här och analysera ett box? hahah ^^

2007-09-21 13:46
vad? hela behållningen med sånt här videos är ju att gå helt JFK

vad annars skall jag göra, jobba?

2007-09-24 00:49
amen hur jävla hårda är Mobb Deep?
dom har ju t.om. gått o blett rånade här i Malmö.

Förstår inte hur ni kan vara emot Saigon här,
han gjorde ju heelt jävla rätt?
IT'S THE ROC!

2007-09-24 01:58
dom har ju t.om. gått o blett rånade här i Malmö.

av vilka, Advanced Patrol?
Shuu

2007-09-24 10:08
PartII

haha tycker du e grymt rolig. du säger att dom som är några av dom största sellouts in hiphop time ska kicka ner sai när dom inte ens kan ta hand som sej själva.... mobb är historyyyy....tyvärr!
 Sai är det nya , Lyckligtvis! "Me when I'm rhymin', remarkable timin"
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset

2007-09-24 14:33
dem säger Saigon är fitta, inte hård, han sprang iväg, varför då ta  till sig modet o slå till Prodigy 2 ggr i ansiktet framför alla???
det är fan vågat, slå Prodigy inför hela hans crew, sen hotar inte ens Havoc Sai nåt, utan säger nåt om black people och att han inte har nån beef med sai och att han tycker han är en bra arstist.

Sai 1 Mobb 0
I be around, just out of sight

2007-09-25 17:59
Bilder som sätts ut på gatorna:

BILD

2007-09-25 18:07
BigIssue, får man fråga hur du kan veta vad havoc säger till saigon? Med tanke på att det var mitt under en låt och volymen var hög lär havoc och saigon vara dom enda som hörde.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-09-25 21:51
etna

snackar om det han sa allra sist till publiken i micken.

2007-09-25 21:53
dirtyfist

haha, det känns som nån practical joke om man inte känner till historien.

2007-09-25 23:19
Sebelito, haha när fan har mobb deep blivit rånade i malmö? jävla skämt, sånt händer inte.

men i varje fall, havocs brorsa blev mördad, det säger väl en del om att han vart med om en del.. herregud han är uppväxt ur en helt annat tid än nu, på en tid när new york hade mer mord under ett år än vad sverige sammanlagt haft sen karl den tolftes karoliner

2007-09-25 23:29
Mobb Deep vinner stort.

2007-09-26 10:10
Håller med de vettiga i tråden.. Mobb Deep har inte släppt något bra på läääänge nu. Tappat all respekt för dom, spec. nu hos G-Unit.

Saigon däremot är en grym rappare som förtjänar lite mer fame.

Han gjorde helt rätt i den här situationen, kunde inte gjort annorlunda... hell, hade ni stannat kvar?
Då är ni dumma :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2007-09-26 10:29
Street Fire TV (exclusive)
Kolla 07:14

Skönaste när snubben i röd hood och vit tee ger Prodigy värsta hooken som golvar honom och sen gör fucking karate-hopp av scenen.

Alla på scenen är typ ett huvud kortare än honom men han gittar ändå HAHAHA

"WHY DID HE DO THAT??
AND RUN!!!!!!!!!"

All respekt för Saigon (även fast jag är ett Havoc-fan). Han lever verkligen Hood life

de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-09-26 10:29
Vafan! Ni får kopiera och klistra in

http://www.youtube.com/watch?v=vsAhbmFhuvk

sista försök att länka
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-09-26 12:57
Jag vet inte vad folk ser i Mobb Deep längre. Jag håller med om att dem gjort en hel del bra låtar förr men jag har inte hört något bra komma från varken prodigy el hav på bra länge.
Saigon däremot tyvker jag släpper bra material mest hela tiden!
Låten på 9th Wonder senaste platta är grym som fan.
Saved heter låten o joe scudda gästar me.
Längtar efter greatest story never told nästanlika mkt som jag längtar efter detox!

2007-09-26 14:24
Return of the Mac var bra och Blood Money hade en del ok spår. Mobb Deep gör fortfarande bra Mobb Deep-låtar. Problemet ligger nog snarare i om man tröttnat på deras stil eller inte. De är extremt konservativa i sitt sound och åtminstånde jag känner mig jävligt mätt på det

i min bok är det samma problem som DJ Premier dras med

2007-09-26 14:42
slutta dilla för fan, ingen här hade haft guts å göra va saigon gjorde å absolut inte  mobb deep
 ----------------------------------------------------------------------------

2007-09-26 14:46
skönt o se några som håller med mig att Saigion ägde Mobb Deep där, knockar ut Prodigy framför hela hans crew, o klart han springer därifrån sen, det 'r ju dumt o stanna o sen behöva handskas med 10 personer samtdigt. Däremot när dem hittar hans klocka (om det nu är hans klocka) är kul.

2007-09-26 23:40
PartII  Det e din åsikt. Jag har min o mobb deeps nyare material e inget som tilltalar mig. det e kanske så att man tröttnat på dem. att jämföra saigon me P e inget skämt. det ger mig inget att lyssna på Miobb deep längre. isf sätter jag på nån gammal skiva. det e absolut inte så att jag hatar på mobb deep.  jag tycker helt enkelt saigon gör betydligt bättre saker än vad Hav o P gör i dagsläget.

2007-09-27 00:06
Jag gillar Mobb Deep, speciellt dem äldre dagarna. Och ja, Saigon är mycket bättre än Prodigy.

2007-09-27 05:05
många tar sida som från ett Fan perspektiv, men ska man vara neutral och glömma bort vad Mobb Deep gjort tidigare så tar nog Saigon hem en del...men ärligt, båda är sjukt lama & tråkiga, ingen av dem för nåt speciellt med sig till spelet. Drygaste med Mobb Deep är att dem kört samma stil på sina texter o flow i över 10 år nu, piss DRYGT! men dem verkar göra sin grejj o det är la bra! men FAN vad korta DEM ÄR!!!
DJ

2007-09-27 11:46
Även fast jag diggar de två första Mobb Deep plattorna väldigt mycket är det ett skämt att ens jämföra Prodigy och Saigon.
Det är som att jämföra Biz Markie med Rakim, det finns inte på kartan.
Prodigy är average joe hustler medans Saigon är en tvättäkta MC. Personligen är han den föra rapparen på många, många år jag ser framtiden i.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2007-09-27 14:04
grass P30 instämmer helt!

2007-09-27 14:23
Klart Saigon tekniskt sätt är en bättre MC än Prodigy det är ju inget snack om saken. Prodigy kom upp för över 10 år sen och då ställdes det helt andra krav på rappare.

DJ

2007-09-27 22:28

Libertas 

Gjorde det?

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2007-09-27 22:54
låt mig omformulera påståendet. det ställdes inte lika höga krav. det räckte med att du hade en grym röst och kunde rida ett beat. nu för tiden måste du ha mad lyrical skills använda grova multies, rimscheman, flytet måste variera m.m

2007-09-27 23:41
Det är väll killen i röd tröja som slår till Prodigy eller? Men det är väll inte Sai?
OBS! - Om du läser detta sitter du för länge på whoa! - OBS!
DJ

2007-09-28 00:18

Libertas 
Jag skulle vilja påstå att det nuförtiden bara handlar om att du har en grym röst/kan rida ett beat. Hur förklarar du annars stolpskott som Lil Wayne och hela södern, g-unit mfl. 
Finns knappt några riktiga MC's längre. 

2007-09-28 00:43
håller med grass, förr skulle man vara unik, göra sina egna grejj, ha en stil som folk bara kunde associera med just DIG. nu låter allt likadant rent text mässigt iaf, känns som folk koppar varandras texter och sen bara omformulerar skitet lite.

2007-09-28 00:57
Jag tycker ofta att Biz Markie är bättre än Rakim. Och jag tycker vidare att Saigon inte någonsin har varit i närheten av så bra som Prodigy var i sina bästa stunder.

För att citera Phonte från Little Brother:

"Most people don't realize that the magic of Prodigy (and Mobb for that matter), lied in Prodigy's first bars. Literally......Prodigy has some of the most classic and memorable first bars in hip hop history, and that made for their best singles. Don't believe me?

"I got 'chu stuck off the realness....." -Shook Ones

"The saga begins.....we go to war/ I draw first blood be the first to set it off...." -Hell On Earth

"I put my lifetime in between the paper lines...." -Quiet Storm

"I break bread, r i b s, hunnid dolla bills...." -Keep It Thoro"

http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-09-28 01:39
pallade inte kolla hela, men titeln är:

Saigon Speaks on Mobb Deep Incident

2007-09-30 14:38
Men vaddå dundermannen det handlar ju fortfarande om att för nuläget så är mobb signade till g-unit , gör inga bra låtar och rentav bara...är där?

Saigon spottar nya låtar med grymma texter o fan...jag  förstår ju att man försvarar P men hallå känns redan som dom har förlorat slaget eftersom det var redan över när dom signade tycker jag....

Men de e ju rätt i vad dundermannen säger i att "Most people don't realize that the magic of Prodigy (and Mobb for that matter), lied in Prodigy's first bars"
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset

2007-09-30 15:43
grass P30 ställ prodigy mot lil wayne och gämför skills så kommer du se att lil wayne är långt över huvudet på Prodigy. Alltså klart att vissa one hit wonders rappare saknar skills som t.ex Mims men så var det back in the days också. se till exempel på vanilla Ice. Hiphopen har utvecklats och för att du ska bli respekterad som en bra MC krävs det mycket större skills gemfört med förut. Jämför Saigon med te.x CL Smooth så inser du snart att rent skills mässigt så är Saigon tekniskt sett en bättre MC även om kanske CL SMooth har gjort bättre musik.

2007-09-30 16:37
Dra inte in Lil Wayn i det här, han låter som ett dagisbarn för i helvete. Sen är han inte ens rolig. don't even go there son!

Saigon är tekniskt duktig, ja... och? Det betyder inget då snubben saknar röst och känsla. Du kan lira gitarr super tekniskt men samtidigt sjukt trist att lyssna på. Men i slut ändan är väl det ändå en fråga om smak. Jämför Kool G Rap & Saigon, två liknande MC's bara det att Kool G Rap leverar med stor kreativitet och känsla, fortafarande!!! 

2007-09-30 16:54
Dirty-Dave said it!

Det som är drygt med Mobb Deep för mig är deras flow/stilen när dem rappar inte har ändrats alls sen första släppet. texterna alltid detsamma mer eller mindre, visst har dem klassiker bakom sig, men dem har haft sin tid o fuckat upp det, t ex. kommentaren Havoc hade om Kanye, fattar inte vad han själv snackar om, G-Unit signingen suger, deras stil är enformig, men uttjatad o smådryg, den är inte så jävla intressant längre helt enkelt. Saigon är fresh new air, vi får se vad han går för i framtiden, tror inte vi sett d sista av han.

2007-09-30 16:56
Dirty-dave: Om du påstår att saigon spottar utan känsla så tycker jag att du ska titta upp mer av han.

2007-09-30 16:59
.. Och att säga att lil wayne är bättre rappare än Prodigy var det värsta jag hört..

Mer överhypad skitrappare får man leta efter.

2007-09-30 17:48
Dirty-Dave efter som du säger att SAigon saknar känsla har du nyss gjort det uppenbart att du inte lyssnat tillräckligt på honom. ja visst du kan tycka att saigon är trist att lyssna på men du kan fortfarande inte säga emot det diskussionen handla om från början. att han är en tekniskt sätt bättre rappare än prodigy. Sen att du inte tycker att saigon varierar sig tillräckligt mycket bevisar åpterigen bara att du inte lyssnat tillräckligt på honom.

Nöjd P21 jag är inte heller något större fan av lil wayne och jag kan defenitift hålla med om att han e överskattad men man måste känna igen skills när manser dom. han är skillad, mer skillad än prodigy i vilket fall. Sen är det en annan sak att han har den jobbigaste rösten i världshistorien och helt saknar kreativitet.

Sen vill jag även säga att jag är ett STORT fan av moob deeps gamla skivor.