Vilka rappare är Muslimer?
Tråden "Busta Rhymes är muslim??" fick mig att undra över vilka fler rappare/producenter är muslimer? och vilka av dom har konverterat till islam? Här är listan över dom jag hitta , ni får gärna kopiera listan och lägga till fler.Ice Cube Busta Rhymes Lupe Fiasco Common Mos Def Akon Dj Khaled Ghostface Killah Freeway Eve Bizzy Bone Last Emperor Napoleon (Outlawz) Q-Tip Rakim Scarface T-pain Vincent Luviner (Jedi Mind Tricks)
och vem fan är du?
Frågan är hur många av dem som är äkta muslimer alltså. Dvs verkligen lever livet som en muslim, inte bara säger det för att det är mer svart att vara muslim än kristen... Lupe är ju iaf någorlunda äkta, han håller inte på med groupies osv..
"People are always like; 'Why you never smile in pictures? Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this." - Papoose
whaat ? tror inte på nåt av dethär.
AayFukYuuuu :@
Ghostface är väl inte muslim. RZA är muslim... Men RZA byter religon hela tiden.
Jedi Mind Tricks är väl Muslimer? Jus Allah är iaf det.
vinnie paz dyrkar allah var tredje låt typ
I need femine venoms in the system, in order to function in the rhythm
Jag trodde hela Wu Tang var muslimer? Tror jag läste dt i RZA'S bok.
www.myspace.com/suspectrap
+ Akon är ingen rappare, jävla idioter.
www.myspace.com/suspectrap
Coolt, jag ska ta reda på om det finns några buddhism-rappare, hehe. Nej men skämt o sido, där ser man and so?
Yeah, you know..
" vinnie paz dyrkar allah var tredje låt typ" Ja, och nästa låt så är han ateisk och hatar alla religoner.
Bizzy har ju gjort en låt som heter Jesus, lite skummt.
Hasta La Victoria Siempre!
Sadad x, Grand puba och Lord Jamar. Eller dom kanske håller sig till 5% rörelsen?
Wordlife no doubt baby
sadat, förlåt:(
Wordlife no doubt baby
Det är lugnt. :)
www.projectedwin.blogg.se
Rakim är väll oxå 5%are :P
Stereotyp P19 Jesus nämns också i koranen.
För övrigt så är Napoleon (och möjligtvis Lupe) den enda som lever som en faithfull muslim eftersom han har slutat med musiken och jag såg han i en föreläsning i London och kritiserade många rap artister och sättet de lever. Sen sa han hur han blev muslim och varför och sånna saker. Väldigt intressant.
Vissa artister är med i Nation of Islam rörelsen och dom har inget med den riktiga Islam att göra utan NOI är mer ett gäng rasister. De anser att jesus inte var vit, Muhammed var inte den siste utan Elijah Muhammed var också guds sändebud, skyller på den vita rasen för världens problem. Jag vet inte om dom har insett att det finns vita muslimer. Muslim eller Muslim. Pratar vi om en person som säger att han eller hon är en muslim och tror på dess principer och värderingar så är det många, frågan är hur många av dessa artister som verkligen följer Islam?
Shuu
Ahmad Everlast Q-Tip MC Ren T-Pain (Jag vet att han inte är en rappare)
Shuu
Rash: Dagens medlemmar i NOI är väll lite annolunda mot hur det var när det grundades?
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12
Rash_ & pappa_påse Bara gud kan avgöra vem som är muslim. Och vad menar ni med lever som en muslim, har någon av er vart i ett muslimskt land?
your heart pump project kool-aid
Det är väl inte mer svart att vara muslim!!! Dom flesta afroamerikaner är kristna Och ganska många av dom är och skjuter ragheads i irak
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dirtyfist P3 Ghostface är riktig muslim.
RZA är lite av allt :)
resten av wu länkas för d mesta med 5% nation
http://www.myspace.com/deadlykanha
Nöjd P21 Jag vet faktist inte hur dom är idag generellt, men vissa ledare på senare tid har sagt klumpiga saker.
elem P19 Bara gud kan avgöra vem som är muslim. Sant
Och vad menar ni med lever som en muslim, har någon av er vart i ett muslimskt land? Ja, där lever många människorna efter de grund pelarna, typ
Ber, Fastar, ger pengar till fattiga, besöker mekka nån gång om du har råd.
Shuu
Guru är väll också Muslim?? Om ingen skrev, Rakim då? nån som veta?
I be around, just out of sight
Det är ganska kul att Eve är muslim med tanke på att hon strippat tidigare. Sen visste jag inte om jag skulle ha med Tupac i listan? vad han hade för religion är ganska oklart, jag har läst en massa om att han blev muslim och liknande.Akon och T-pain vet jag att dom inte är "riktiga" rappare, men i vissa låtar kan dom övergå till nån form av rap ,så jag tog med dom ändå så spara alla einstein kommentarer.
När ni nu snackar om vilka som konverterat och vilka som är oäkta muslimer, det kan inte ni dömma endast Allah.
Mos Def vet jag ihjallafall att han varit troende muslim i hela sitt liv.
Afrika Bambaataa skulle ju också stå med i listan.
och vem fan är du?
Talib Kweli
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Precis - Brother ali.. Som tar upp det i rätt många texter..
RBX är muslim
South CentraL Cartel
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Rash_ P19 "De anser att jesus inte var vit" Vilket han inte var heller, dummer.
"People are always like; 'Why you never smile in pictures? Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this." - Papoose
Papoose är 5% i alla fall, om det räknas. Eller, nåja.. Det står på Wikipedia att han är det, och han droppar ganska mycket 5%-referenser här och där (bland annat lite olika varianter av Arm Leg Leg Arm Head)
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."
Är inte alla muslimer utom söderrapparna som är konservativa kristna? Har jag alltid trott.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Coolt, jag ska ta reda på om det finns några buddhism-rappare, hehe Vast Aire! ;)
Även om du inte följer pelarna så är det fortfarande bara gud som kan avgöra vem som är och inte är muslim.
your heart pump project kool-aid
Busta Rhymes ?? get tha fuck out!!??? är det sant? fyfan, sicke besvikelse daaaah!
Vet inte om akon är muslim men han är iaf inte rappare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Chamillionaire e inte muslim , han e kristen , men hans pappa e muslim , NAS är kristen han har kors tatuering samma sak med 2pac, så dem e inte muslimer
Suspect- P14 "fick mig att undra över vilka fler rappare/producenter är muslimer? " Akon är inte rappare men han är producent, därför ska han vara med i denna tråd. Samma sak med T-Pain.
visste inte att busta ryhmes var muslim?? iaf hehe svenska rappare som är muslimer? Mommo från (Flawless)
tror fan det finns många svenska rappare som är muslimer men dock kan det vara svårt att tro att alla är religösa jag vet fock att mommo är religös! ooh jag vet att tråden är för utlänsk hiphop men skiter i!
personligt
den enda jag vet som inte röker eller dricker är Lupe.
men många av de nämnda är inte födda muslimer.. varför konverterar de flesta rapparna till islam? och det som stör mig är att alla som konverterar blir riktigt hatiska mot religionen de vänder sig bort från (i mesta fall kristendomen), och det finns mycket stötande i texterna de skriver därpå.. Vinnie Paz är en av de som skriver bars religiösa kristna kan ta illa upp för.. jag menar, om man konverterar så kan man likagärna hålla det för sig själv istället för o reppa Islam i varje låt som om det vore ens hood eller nåt.. och det dära med att korsfästa präster, Jesusdödare.. weird
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Jag tror nog att det är lättare att kolla vilka som är Kristna idagens rap game. Väldigt mycket muslimer nuförtiden.
hawara
''From the womb to the tomb, premsume the unpredictable // Gun salute life, rapidly, that's the ritual'' //
vilken grej, Ghostface Killah är muslim! Han är min favorit rappare Sen tror jag inte att hela WU e muslimer vad är meingen med att göra låten BIBLE!?
and ya already should, and from now on know, capra beats
Alla i State Property typ dvs Oschino, Omilio Sparks, Freeway, Young Neef från Young Gunz, Beanie Sigel är 50/50 om jag har rätt för mig,Peedi evt jag inte med men han är Niggarican så jag tror inte en puerto rican skaffar barn med en gris-alergiker. Den enda som jag vet inte är från SP är Young Chris (YG).
And the money's really worthless, I'm pissing you off on purpose
Capra P17 B.I.B.L.E är killah priests låt, och står för Basic Instructions Before Leaving Earth, han är väldigt insatt i religion, priest, men ingen kristen dock, han fascineras fett av bibelhistorier
http://www.myspace.com/deadlykanha
Cilvaringz. Tror inte Ghost och RZA tar någon religion till 100%