I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka rappare har någon/några att tacka?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-09-04 15:21

Vilka rappare har någon/några att tacka?

Rubriken

Jag menar ungefär.....ingen dr. Dre ingen Eminem, ingen Eminem ingen 50 cent.

ingen Jay C= ingen Kayne West

ingen Timbaland= ingen Ludacris

ingen master P= ingen lil romeo

ingen Snoop Dogg= ingen bow wow

Feel me =)?

Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!

2007-09-04 16:12
ingen Eazy-E = ingen Bone Thugs
Would I shit you? You're my favourite turd.

2007-09-04 16:18
Game hade iaf inte varit nått utan 50 cent.

2007-09-04 16:18
Ingen Dre=Ingen Eminem=Ingen 50=Ingen av G-Unit artisterna
"People are always like; 'Why you never smile in pictures?
Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this."
- Papoose

2007-09-04 16:23
Ingen Eazy-E = Ingen Dr. Dre
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-04 16:26
Alla har någon att tacka.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-09-04 16:51
nej

2007-09-04 16:53
ingen James Brown = ingen rappare

2007-09-04 16:57
ingen RZA = inget Wu TANG!....
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change

2007-09-04 17:20
fast det är inte heller så jävla lätt som ni försöker måla upp det. hade inte till exempel eazy e tagit med dre i n.w.a. hade han ändå lyckats få ut sin musik förr eller senare.. detsamma gäller för många andra tallangfulla personer som nämnts här.
Keep CD alive

2007-09-04 18:29
claaa7: Detta stämmer dock inte med Game, Han hade inte klarat sig utan fifty.

Han skrev sex låtar åt han på debuten..

2007-09-04 18:41
ingen Proof - ingen Eminem :P
Jag ligger i soffan och dricker min vodka<br>tills den är borta och spliffen har slocknat

2007-09-04 19:33
Ingen Onyx-Ingen Sticky Fingaz....
The Greatest Story Never Told....

2007-09-04 19:39
Def_Penalty P23, hahahaha!
Jag tänkte skriva ingen Russel Simmons=ingen, men din va ju bättre. Denna e ju lite av samma karaktär men ändå:
Ingen P-Funk = Ingen G-Funk
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-04 19:45
Daddy_Brooklyn P16
Det beror ju på hur man ser det, Onyx hade inte signats till Def Jam utan Sticky..
The absence of evidence is not the evidence of absence

2007-09-04 21:18

Sino P18:
Ahh sant men om man ser på det sättet genom urpsrung elr hur jag nu ska förklara det så var ju inte Sticky med i Onyx ända från början men som du sa om det inte vore för sticky skulle de inte signas till Defjam men jag tolkar det hellre på mitt sätt :D

The Greatest Story Never Told....

2007-09-04 21:18
Dr. Dre är den personen som flest personer har att tacka:
Ingen dr.dre=Det är svårt men NWA hade väl alldrig funnits utan dre eller?
Ingen Dre= Ingen snoop dogg, ingen tupac, ingen Outlawz, Kurupt, Lakey the Kid, Michelle, N.I.N.A och Petey Pablo osså vidare!! Iallafall Utan Dr.Dre ingen Eminem, 50 cent, lloyd banks, Young Buck, Spider loc och allt vad alla töntar som ligger på g-unit records heter... Iallafall utan dr. Dre=Ingen rap:..

Annars tycker jag att man Borde tacka Marwon Gaye...

Konsertbesökare

2007-09-04 21:21
ingen Eminem=ingen Royce Da 5'9

2007-09-04 21:27
Inspecta_Deck: Ingen Dre = ingen 2pac? motivera.

Dessutom var det snarare tack vare Eazy-E som N.W.A. bildades. Ingen Eazy-E eller Ice Cube = Ingen Dre.

hjälpmigsnälla: Säg en rappare som inte har någon att tacka.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-09-04 21:27
Ingen No I.D ingen Kanye West produktionsmässigt.
your heart pump project kool-aid

2007-09-04 21:28
Ingen Jaz-O ingen Jay Z.

2007-09-04 21:41
ingen Eazy-E ingen Black Eyed Peas :P

2007-09-04 21:48
ingen puffy, ingen mary j blige, lox, lil kim, mase eller biggie.

2007-09-04 21:54
att ni glömmer den viktigaste :s.

Ingen fd. Puff dady= ingen Notorious B.I.G. ! Folk glömmer bort att det va han som gjorde han

2007-09-04 22:06
damn, läs mitt inlägg igen och tänk till lite. tror ni seriöst att ingen hade nappat på eminem´s skills förr eller senare. tror ni att jay-z hade övergivit sin dröm om jaz-o inte funnits i bilden, hade kanye west (som är så pass begåvad när det kommer till beats) inte funnits utan No I.D.. rent jävla bullshit det mesta här i denna tråden. men sen är det ju självklart att dom alla (och då menar jag ALLA) har nån annan att tacka för sitt genombrott och sin framgång!
Keep CD alive

2007-09-04 22:24
Inspectah Deck: Dr. Dre är den personen som flest personer har att tacka:
Ingen Dre= Ingen snoop dogg, ingen tupac, ingen Outlawz, Kurupt, Lakey the Kid, Michelle, N.I.N.A och Petey Pablo osså vidare!! Iallafall Utan Dr.Dre ingen Eminem, 50 cent, lloyd banks, Young Buck, Spider loc och allt vad alla töntar som ligger på g-unit records heter... Iallafall utan dr. Dre=Ingen rap:..

Jag förstår inte ens hur man kan få in så mycket tokigheter och direkta fel på så lite text.

1. Tupac var stor innan han mötte Dre. Han hade 3 soloplattor, Thug Life-skivan och en hyfsad filmkarriär innan han kom till Death Row.

2. Lakey The Kid är väl samma kille som kallades för Lake innan och då har han väl snarare Nas att tacka, då han kom fram som en slags sidekick till Nas för några år sedan.

3. Petey Pablo har väl aldrig jobbat med Dre och om du syftar till att han varit signad hos Death Row så har han väl haft sina största framgångar innan den perioden. Hans två första skivor sålde rätt bra och han borde snarare tacka Timbaland/Lil Jon för den bedriften.

4. N.I.N.A var ju bara ett annat namn för Left Eye och mig veterligen var TLC hyfsat stora (minst sagt) utan nån som hlest inblandning från Dr Dre.

5. Marvin Gaye hette han. Och mycket kan man tacka honom för men knappast för att ligga bakom nån specifik rappares karriär.

www.plaingold.com

2007-09-04 22:27
Hur fan ska man kunna toppa Def Penalty? Ingen mening...

2007-09-04 22:27
Många borde tacka Kool Keith...

2007-09-04 22:29

Enligt mig så borde dessa rappare dessa rappare gå ner på knä och buga förfan. Om vi snackar tupac och biggies tid som rappare då kan man snacka om att många stora skivbolag som var efter talangfulla rappare och nappade. Men idag är det 2007 och jag vet inte om du har märkt det eller ej men det flesta rappare/skivbolag nu för tiden är bara en bunt bussniesmens, ärlig talat så skiter dom i hur grymt flow eller hur grymma rhymes du har.Vilka tror du hade varit kvar i branschen om det  inte var mkt pengar inblandat?.......INGEN, finns ingen passion kvar..

2007-09-04 22:30
businessmens*

2007-09-04 22:36
Grejjen med NWA är att alla var beroende av varandra. NWA skulle inte funka om inte Dre, eller Eazy, eller Cube var med för de alla har bidragit i en viktig pussel i det hela.

Eazy E var ju snubben som var business typen i branschen, han kunde förhandla med record labels, och få ut en platta utan problem

Ren och speciellt Cube var lyrically insane. Varje grupp måste ha MC och det var ju Cube och Ren's verser man uppskattade mest.

Dr Dre stod för Produktionen, extremt viktigt där oxå. Produktionen i rap gamet tog ett stort steg efter Niggaz4life skivan.

Yella - Dj, tekniker etc

D.O.C - Skrev väldigt mycket av Eazy E's låtar bl.a We want Eazy etc.

Jag har svårt att se ett NWA om man tar bort någon av dessa karaktärer eftersom de ALLA spelade en viktig roll.
Shuu

2007-09-04 22:41
Inspectah Deck: Dr. Dre är den personen som flest personer har att tacka:

Jag förstår inte ens hur man kan få in så mycket tokigheter och direkta fel på så lite text.

1. Tupac var stor innan han mötte Dre. Han hade 3 soloplattor, Thug Life-skivan och en hyfsad filmkarriär innan han kom till Death Row.

2. Lakey The Kid är väl samma kille som kallades för Lake innan och då har han väl snarare Nas att tacka, då han kom fram som en slags sidekick till Nas för några år sedan.

3. Petey Pablo har väl aldrig jobbat med Dre och om du syftar till att han varit signad hos Death Row så har han väl haft sina största framgångar innan den perioden. Hans två första skivor sålde rätt bra och han borde snarare tacka Timbaland/Lil Jon för den bedriften.

4. N.I.N.A var ju bara ett annat namn för Left Eye och mig veterligen var TLC hyfsat stora (minst sagt) utan nån som hlest inblandning från Dr Dre.

5. Marvin Gaye hette han. Och mycket kan man tacka honom för men knappast för att ligga bakom nån specifik rappares karriär.

Ja okej jag hade alla fel jag vet, men ni får ju ta mej för vad jag är kom igen jag är 15 år.

2007-09-04 22:43
"""""Grejjen med NWA är att alla var beroende av varandra. NWA skulle inte funka om inte Dre, eller Eazy, eller Cube var med för de alla har bidragit i en viktig pussel i det hela.

Eazy E var ju snubben som var business typen i branschen, han kunde förhandla med record labels, och få ut en platta utan problem

Ren och speciellt Cube var lyrically insane. Varje grupp måste ha MC och det var ju Cube och Ren's verser man uppskattade mest.

Dr Dre stod för Produktionen, extremt viktigt där oxå. Produktionen i rap gamet tog ett stort steg efter Niggaz4life skivan.

Yella - Dj, tekniker etc

D.O.C - Skrev väldigt mycket av Eazy E's låtar bl.a We want Eazy etc.

Jag har svårt att se ett NWA om man tar bort någon av dessa karaktärer eftersom de ALLA spelade en viktig roll."""

Det var väl dre o yella som proddade tillsammans???

2007-09-04 22:46
men det var inte Dre som signa tupac, det var suge knight. Dre prodda inget på All Eyez on Me, bara Cali Love. Resten stod för andra producenter som Daz och Johnny J osv.
Shuu

2007-09-04 23:18
Rash: sant som du säger, fast Dre producerade "california love" (både originalet och remixen) samt "cant c me"..
Keep CD alive

2007-09-04 23:21
hela hiphopscenen e ju egentligen ett ända stort ryggdunkande av sina kompisar, inte bara i usa, även i sverige.

2007-09-04 23:26
ingen jazz=ingen hiphop
"det viktiga e inte att vinna, utan att alla andra förlorar",...,"behöver du nån som kan spika vet du vart jag finns"

2007-09-04 23:27
ingen weed = ingen jazz

2007-09-04 23:35
claaa7 P2

Ajuste, den låten prodda han oxå. Det var ju anledningen Pac började dissa Dre lite för hans medverkan i albumet var för lite och att han tog för lånt tid på sig att göra beats. Men alla vet hur Dre är, han är en perfektionist. Har hört att Imagine beatet har arbetats på två år och skulle igentligen hamna på Big Bang skivan. Sen har vi Detox också som skulle presenterades nån gång vid 2004.
Shuu

2007-09-05 04:37
claaa7

Okej tråden kanske är lite fel formulerad. Och visst hade säket många lyckats ändå. Men alla personer som nämns har ju hjälpt till att göra rapparna till vad dom är och det är det dom flesta som skriver i tråden vill säga.

2007-09-05 08:06
Inspectah_deck

beein' young is no excuse for beein' stupid.

inget wu-tang = inget killa beez, killarmy, bronze nazareth, ice waters, m.fl.

wu-tang hade made the biggest impact on hiphop ever!
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
Rappare

2007-09-05 08:47

Ingen Peter Vogel & Kim Ryrie=

Ingen hiphopmusik.
STHLM GROOVE COLLECTIVE

2007-09-05 09:10
Ingen DJ Premier = Ingen Guru
www.myspace.com/suspectrap

2007-09-05 11:09
Frågan är var hiphopen hade varit utan The Roots, J Dilla och sådana. Ni nämner bara några av dom mesta kända, kanske inte dom så haft mest inflyttande.

Detta är då bortsett från Wu och dom riktigt stora som ändrade riktningen på hur hiphop skulle låta.

Men Eminem hade aldrig funnits utan Big Proof eller Royce Da 5´9, Södern hade nog också sett helt annorlunda ut utan tex Screw, Luda o UGK eller Z-ro.

Tycker för övrigt tråden spårade ut lite när alla gav Dre lite för mycket uppmärksamhet.

Im Out!

2007-09-06 00:19
Ingen Rakim = ingen av dagens rappare

2007-09-06 02:49
Ingen Kool Herc = INGEN HIP-HOP!

2007-09-06 09:33
jag är rätt övertygad om att hiphop hade kommit ändå utan james brown. all heder åt honom dock
Static is the last thing ya need when ya see me

2007-09-06 11:08
Är de jag som är helt ut men var de inte ice cube som tog med eazy till nwa och gjorde han till vad han va!? Så tekiniskt sätt ingen ice cube ingen nwa, ingen nwa ingen Dre = Ingen eminem = ingen 50 cent = ingen G-unit artist ink game, hoppas att ni förstår att jag inte menar m.o.p och mobb deep då..
Klockor Till Salu! [email protected]

2007-09-06 12:39
Eazy-E och Jerry Heller startade Ruthless Records och signade sedan de andra. Ice Cube var tidigar med i gruppebn CIA och Dr. Dre var med i World Class Wreckin' Cru.

2007-09-06 12:40
Men det var de andra medlemmarna i NWA som fick Eazy-E att börja rappa. De första texterna skrev dom åt honom.

2007-09-06 14:17

grottmänniskan som slog en gren på en stubbe/sten mm, och som på det viset skapade "ett trumljud"= inga rappare

så alla rappare borde tacka denna grottman!

Jag tog stolen och kastade den på henne när hon sprang när för trappan (yeeeees) och träffade henne och hon började gråta som en hora/snopp_dogg p19 om bråket med sin lillesyrra