I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saian supa-texter å översättningar?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-09-02 20:28

Saian supa-texter å översättningar?

Ja, som rubriken antyder är jag alltså grymt sugen på att få läsa lite översättningar på texter lagda av det franska hiphop-kollektivet "Saian Supa Crew".

Om någon ville vara så vänlig å hjälpa mig med att få tag på dylika översättningar så vore jag djävligt tacksam.

Så vad sägs?

Sångare

2007-09-02 20:56

2007-09-03 09:21
Har redan kikat på det där sidan.

Texterna är på franska.
Prövade med översättningsfunktionen, men den buggade järnet.

2007-09-03 10:02
Leeroy verkar ha gått solo, finns låt och video ute.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-03 10:28
Coolt,
Finns det textöversättningar ute också?

2007-09-03 11:51
Jag har aldrig sett några textöversättningar. Sen kanske finns någonstans. Sidan som länkades använder ju babelfish och det vet man ju hur det blir när det översätts.. inte direkt grammatiskt. Så det är inte konstigt om du tycker att det buggar.
Dessutom så innehåller många av Saïans texter kreol av olika slag. T.ex. Sir Samuel gillar att sjunga fett mycket på kreol-franska.  Det är nästan omöjligt att förstå om man inte kännder någon som kan språket. Om du verkligen vill veta vad texterna betyder så får du helt enkelt sätta dig själv med ordbok och hålla på alternativt skaffa dig kompisar som snackar franska. Det är dom två metoderna jag har använt. Men så förstår jag lite franska själv också. Är det ngn speciell text du vill veta översättningen på? I så fall kanske jag kan hjälpa dig..

@Empire

Yep, han har gått solo. Skivan Open Bar e grym (enligt mig). Fast har bara hunnit lyssna typ en gång.. Alla i Saïan e egentligen solo numera. Sir Samuel har ju readn släppt ett album och jag har hört att han jobbar på nästa. Vicelow ska släppa en EP (Bluebabine) i höst. Feniksi verkar oxå vara på gång solo. Hans myspace-videos är föresten fett roliga.. Och Sly har ju readn släppt en Ep och nu jobbar han visst på en skiva som ska bli helt seriös å jazzig. Klippt håret har han ju oxå.. Sen Specta han hör väl inte riktigt ihop med de andra längre..

Wala bok wala bok.. som o dem talk..

2007-09-03 11:59
Det är ju ett par stycken, men jag tycker att Leeroy droppar en så sjukligt het vers med sjukt soft inlevelse i låten "La preuve Par Trois" att jag bara måste få veta vad han säger.

2007-09-10 21:05
Okii..

Här kommer ett litet försök till svensk översättning av Leeroys vers på "La Preuve Par Trois"
Jag är inte väldigt bra på franska och har säkert gjort massa fler. Någon expert får gärna rätta mig.. Men i alla fall försökt..

"Så du är galen och dessutom är du ful
precis som de som inte äter skorpor, döda dom
kort sagt begrav dom och trampa på dom
rasism på alla sätt, det är dessa begränsade människor som inte gillar Rachid
Dom leker fascister men tro mig till slut visar det sig att de gillar jordnötsolja
Jag slår vad om att det var likadant på semestern, på vintern, och på sommaren samma sätt
Du ropar jämt och ständigt på läraren för att klaga på Kamel
Nu uppskattar du Khaled men när någon slår dig så skriker du på hjälp
Jag är ledsen men jag tror inte att du tycker att Aïcha är ful
Man känner sig svimfärdig när du öppnar munnen för där finns bara galla och skit
Kan du slänga dig nerför en klippa för jag mår illa av att ha dig här
Det är så lätt, så lätt du kan inte få både smöret, kassörskan*, hennes goda humör och  dessutom att hon ska hjälpa dig med ett stort leende!"

*beurette som jag översatte som kassörskan betyder tydligen både någon som säljer och är ett annat ord på arabisk tjej.
Många grejer här blir ju helt konstiga på svenska..
Wala bok wala bok.. som o dem talk..