Slick Rick fråga?
VARFÖR har han den jävla lappen framför ögat:S och är han sån legend som alla säger? säg några bra låtar med han vet inte nått om snubben kan nån säga nåt om han?
YeeeY YeeeeeeeeeeeY
kolla skivan "the great adventures of slick rick".
löjligt fet platta!
..
Han fick glas i ögat när han var liten bebis. Därför han har lappen. "och är han sån legend som alla säger? säg några bra låtar med han" Pust... Att folk inte kan sluta ifrågasätta artisters legendstatus utan att ens lyssnat på rapparna i fråga. För några dagar sen var det KRS-One och nu Slick Rick. Du kan ju börja med att lyssna på första albumet - The Great Adventures Of Slick Rick."vet inte nått om snubben kan nån säga nåt om han?" Va? Haha... Finns väl massa du kan läsa själv. Internet och böcker kan man läsa saker som man lär sig av.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
aiit aiit
YeeeY YeeeeeeeeeeeY
tack den den hjälpen iallfal :P
YeeeY YeeeeeeeeeeeY
lick the balls!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
Slick Rick är defenitivt en legend. För mig kanske man inte kan ha större status än just Rick! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Aldrig hört Childrens Story?once upon a time not long ago, when people wore pajamas and lived life slow
your heart pump project kool-aid
The Great Adventures of Slick Rick
At the gates of Eternity...
"the great adventures..." i all ära men "the art of storytelling" är bland det absolut bästa från sena 90-talet.
"Pust... Att folk inte kan sluta ifrågasätta artisters legendstatus utan att ens lyssnat på rapparna i fråga. För några dagar sen var det KRS-One och nu Slick Rick. Du kan ju börja med att lyssna på första albumet - The Great Adventures Of Slick Rick." Väntar spänt på att en Public Enemy tråd kommer snart, nu när flava är mycket med på tv:n. :)
slick rick är bara bäst helt enkelt. the art of storytelling är sååå braaaa!!
- yes
Slick Rick/MC Ricki D forever!
Childrens Story, Mona Lisa and many more
Shuu
dirtyfist P3 I och för sig är Flava jävligt jobbig... Och överskattad om han är uppskattad av någon på nåt sätt ;)
Alltid bara förstört för Chuck D enligt mig :)
Jag väntar snarare på att folk ska ifrågasätta G Rap, Kane eller Rakim.
Då kommer jag fan bli arg på riktigt. Pinsamt nog...
Jag har alltid tyckt att flavor har gjort bra ifrån sig i PE. :) Det finns redan en rakim tråd eller där snackade dem om att han var överskattad, samma visa den här veckan då någon tyckte att KRS var överskattad + den hår tråden. :)
Ge fan i att dissa Flav. Han bidrog alltid med en nödvändig komik och twist i PE:s i övrigt tokpolitiska framtoning. Vem kan glömma storheter som "Cold Lampin With Flava Flav"? :) Flavor flav is in everything ya eat cause everything ya eat got flavor Flavor flav is da first taste ya git in da mornin - ya breakfast is da flavor In between dat ta lunch - in between dat dinner - in between dat ta midnight flavor Yeah, das right I got somethin fa all da fandangoes of damangoes of da fandangoes of da mangoes
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Förutom Great Adventures får man ju inte missa The Show tolvan med Doug E Fresh & The Get Fresh Crew feat. MC Ricky Dee. A- och B-sidan där är de två bästa låtarna Slick Rick medverkat på om ni frågar mig.
Ni har glömt Behind Bars skivan. Sittin' In My Car e brutaaaaaaal!!! Ett till måste är Who Rotten 'Em från The Art of Storytellin'.... A jusste! Two Way Street från samma skiva: SMASKIG!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Slick Rick har fortfarande svinsjysst stil med. Jag har hört folk ifrågasätta bl.a G Rap och Kane. (Folk som inte ens har hört talas om någon av dom har jag även stött på) Frågan är bara : När man har en karriär som är över 16 år, är man dålig då? isf, vem har hittat på det?
Det är väldigt, väldigt, väldigt svårt att ifrågasätta Slick Ricks legendstatus. Så solklart är det.
Djingis Khan for life.
-Biz P2 Jag rekommenderar Martin Kellermans intervjubok "So Watcha Sayin'", där finns det bl.a. en intervju med Slick Rick, och där finns det lite info om honom, och flera verser ur hans låtar.
Would I shit you? You're my favourite turd.
Slick Rick är kung. :)
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
har hört folk ifrågasätta kool keith.
Ates , Nja... Har du hört (Nice &) Smooth? Känns ju som om inspirationen kommer lite mer därifrån + 70-tals pimp talk lixom. Men appropå Snoop, chekca bonuslåten med honom på The Art of Storytellin'. Älskar att Slick Rick dissar honom på samma låt han rappar på... Endast Slick Rick kan (och får) göra en sån sak...haha
Fast d beror förresten på vad du menar med swagger... Jag syftade endast på rapstilen men du kanske menade slicknessen i klädstil o manér.
Was the moment I feared classic shit
Human Education Against Lies Fu ll Kontro ll, Its a posse
Funkenteller P22 : allt, både framtoning, röstläge och maner.
visst smooth är också på listan, flowmässigt inget snack (andra versen på "sometimes i rhyme slow" skulle om man inte visste annat lika gärna kunna vara en ung snoop).
Men Slick har hela kittet. Han mer än nån annan sitter på artist-DNA:n Snoop byggde vidare sin scenpersonlighet på.
lyssna på behind bars skivan säger jag bara
Jag säger bara http://www.sneakersnstuff.com/system/search/closeup.asp?closeup=http://www.sneakersnstuff.com/data/product/files/555520061141418222978124.jpg
Human Education Against Lies Fu ll Kontro ll, Its a posse
men nu har han släppt ny skiva?
Ruler returns. Just beställd från
www.megastore.se på vinst & förlust. ingen som har mer info?
dj_achmed X3 E ganska säker på att d e hans andra skiva som släpptes i början av 90-talet.
Höll på att skita på mig när du skrev ny skiva, synd...
nej bara för det måste jag trycka in en skiva med slicky ricky! fetaste rappen ever. lyssna på 12.an med doug e fresh! LA DI DA DI WE LIKES TO PARTY
Ruler Returns hänger jag inte alls med på :S Måste vara något Megastore-påhitt ;) Har inte hört något konkret om plattan på länge i alla fall. Andra plattan hette f.ö. The Ruler's Back. Tycker det är rätt uppenbart att Snoop fått (lite av) sin stil från Ricky. Framför allt med tanke på att han t.o.m. valde att köra en Rick-cover på sin första platta. (Lodi Dodi)
eccan det var en tribute till rick för han har inspirerat honom.
Precis, liksom tributen till Biz Markie på Doggfather-skivan med Vapors.
Liksom NWA tributen på The Game is to be Sold Not to be Told med DP Gangsta (Gangsta Gangsta cover).
va e dt för diss ricky lägger mot snoop ?
St-music.net Nucca.se Dirtycrowd.com Xoworld.net Nucca Unlimited - 0707 44 30 11 - The Pipeline
Lyssna på texten, han säger typ "... washed up gangmember, better remember / I wipe my feet on other rappers like a door-mat, hit 'em (någonting, någonting) where they actin' hardcore at". Det är ju ingen direkt diss men det är det som är hela grejen. Man får tolka det hur man vill men lyssnar man på hela låten så e d ganska uppenbart. Och Snoop förtjänar det, han är ju helt värdelös på den låten.