I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skivaffarer i Australien?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-07-06 08:55

Skivaffarer i Australien?

Befinner mig for tillfallet i Australien, men min resa borjar sjunga pa sista versen och jag tankte jag skulle forsoka kopa med mig lite skivor hem! Stora stader jag nu har kvar att besoka ar Cairns, dar jag ar for tillfallet och kommer vara fram till den 10e juli, samt Adelaide och Sydney. Har hittat nagra fina skivaffarer med hiphop och breaks i Sydney, men lite fler tips skulle inte skada!
Om ni nyss har varit i detta gigantiska land och letat, och lyckats finna, det jag nu ar ute efter, skriv garna ner! Som sagt, skivaffarer inriktade pa Hiphop/Breaks i Cairns, Adelaide och Sydney, Australien. Skriv garna ner vilken gata affaren i fraga ligger, om ni nu kan komma ihag. Tackar pa forhand!
Fridens..

"Folk kommer dit och är så jävla "yo" att ja inte vet vart jag ska ta vägen.."

2007-07-06 14:38

Sydney: soul clap i chinatown, central station, ashwoods , red eye på george street, good groove har nog stängt nu men kolla liverpool street ändå, det finns fler där.. vad den nu hette uppe i hornsby är en av dom bästa... eller fråga på soul clap bara.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-06 21:55
Ja i cairns finns inte ett skit iaf tror jag, kan inte komma ihåg att jag såg en ända skivaffär där, Men som Postal säger Soul Clap, tror jag jag den jag var i hette som bara hade hiphop i china town i sydney.

Annars så har den där lågprisaffärren riktigt bra utbud faktiskt, finns i sydney å melbourne vet jag iaf. Tror den heter JB-Hifi, gul-svart skylt iaf. Kommer inte ihåg vad gatan heter den låg på i Sydney. Men det var en parallellgata till den stora gatan, Georgestreet eller vad den heter

2007-07-06 21:56
fast du kanske är ute efter vinyl?

2007-07-07 05:51
Tack for svar!

Cairns verkar fett dott. Och ja, det ar mest vinyl jag tanker mig. Ingen som har koll pa Adelaide? Ska kolla in alla ni sagt i Sydney. Soul clap, red eye och central station ar val de jag kollat in hittills. Central Station har fatt sin egen lilla integrerade hiphop affar nu. Dom oppnade precis nar jag akte darifran vilket var ca 5 manader sedan. Sa om nagon ar dar nu och letar efter skivor, kolla in oxford street..

Langa fler!

2007-07-07 14:34

Nu kom jag på att den i Hornsby heter discovery, stället som grävarna verkade gilla mest. Där kan man typ leta igenom skåp och sånt med, be om lov bara. Sedan finns det en kedja som heter anthem lite här och var, som säljer typ 'urban' men dom brukar ha en back eller två med OK grejjer i något hörn. Den på George Street vid biografen har mer begagnat och är lite mer värd att kolla in, det är nog den största anthem med. Det finns alltså en till på typ andra sidan gatan också ifall jag minns rätt.

Central station hade redan en hip hop avdelning när jag var där.. men en egen affär i affären låter sjysst.

JB-hifi är fett ja, massor med lite mer obskyra och rare CD & DVD, och ofta till helbra pris.

Adelaide veta fan, men är du i Melbourne så kolla in obese.

Vad är du ute efter för plattor förresten?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-23 04:55
Tackar for svar, Postal.
Hittade fraktiskt pa nagra schyssta affarer i Adelaide; Big Star  och B Sharp records, bada ligger pa Rundle street.. Tror jag den hette. Ar mest ute efter lite aussie hiphop, det verkar vara svart att fa tag pa hemma ifran sverige. Har hittills plockat med mig Hermitude - Tales of a drift och Hilltop Hoods - The Hard road:Restrung. Hade varit koolt att kolla in Obese i melbourne, det ar val ett av de storsta australiensiska skivbolagen, eller ar jag helt bakom flotet? Men tyvarr hade jag inte mojligheten att ta mig dit. Ar for narvarande i Sydney och tankte glida runt idag och leta efter lite skivaffarer. Vet dock inte om jag hinner ta mig till Hornsby, ar sista dagen jag ar har idag. Den verkade annars ganska intressant den affaren. Uppskattar iaf verkligen ditt svar och ska genast ut och hunta lite. =)
Tackar!

2007-07-23 20:32
Obese är också ett av dom ledande hip hopetiketterna därnere med ja, men jag är rätt säker på att dom började med butiken.

Du, den i Hornsby har nog lagt ner fick jag reda på nu, så det var nog bara bra.. Jag fick också reda på lite andra ställen att kolla upp därborta, kolla dina meddelanden.