Skribent
2007-06-28 15:40
Top albums 07 so far...
Jag e småkrasslig o fördrev tiden med att göra en lista på albums jag har lyssnat på flest gånger o diggar mest under 2007 än så länge.. ni kan hitta ett par soul- och elektroklickar här o var, men det e flest hiphopskivor så tråden hamnade här.. :P 01. Pharoahe Monch - Desire 02. Waajeed presents - War LP 03. J Dilla - Jay Love Japan 04. Polyrythm Addicts - Break Glass 05. Sa-Ra - The Hollywood Recordings 06. Talib Kweli - Eardrum 07. Ta'Raach & The Lovelution - The Fevers 08. Chrisette Michele - I Am 09. Dj Jazzy Jeff - The Return of the Magnificent 10. 2Tall, Dudley Perkins & Georgia Anne Muldrow - Beautiful Mindz 11. Blu & Exile - Below The Heavens 12. Black Milk - Popular Demand 13. Kay - The Talk Show 14. Buff1 - Pure 15. Brother Ali - The Undisputed Truth 16. Veebeeo - Instrumentality 17. Phat Kat - Carte Blanche 18. Marco Polo - Port Authority 19. Eric Roberson - Left 20. Theory Hazit - Extra Credit 21. Guru - Jazzmatazz Vol. 4 22. Robert Glasper - In My Element 23. Salem Al Fakir - This is who I am Mixes: 01. DJ Jamad - Amanda Diva: Stylish 02. Visioneers - Dirty Old Remixes 03. Rush Hour presents - Beat Dimension Vol. 1 04. Stones Throw - Hella International 05. Break-A-Way Planets - A Ghostly International Compilation
beatheartsblog.com - freshness!
Hangaround
2007-06-28 16:07
Skribent
2007-06-28 16:17
blev inte alltför imponerad faktiskt.. tycker sage e för komplicerad för sitt eget bästa.. ..det fick mig att komma på en annan platta som inte föll mig i smaken, men som jag väntat på en längre tid: El-P - I'll Sleep When You're Dead
har inte köpt så mycket från i år, och de bästa från 2007 är inte ens nyinspelat material.. 1 buckwild - rare studiomasters 2 styles p - ghost sessions 3 krs-one & marley marl - hiphop lives 4 redman - red gone wild 5 sean price - jesus price superstar 6 o.c. - hidden gems
Eardrum har väl itne släpps ännu, och jag vet inte om advance versionen är den säkra låtlistan för albumet. Sen måste du fan ta bort Gurus från listan för fan timbos skiva var fan mer lyssningvärt än den ...eller njaa samma skit igentligen , sved i öronen iaf. Marco polos skiva borde nog vara lite högre i din lista, och jag tycker det är svårt att kalla J loves japan för en skiva. Sa-ra gjord einte heller ett skit bra album och borde nog gå ner några platser. Och sen mysteriet med Brother Ali, jag vet itne men jag kände inget för den nya skivan, känns som ants beats itne alls var bra, ja tröttnade direkt...jag tycker den är rätt lika timbuktus nya skiva, allt låter likadant och han känns jobbig när han skriker nuförtioden :S jag som ade så stora förväntningar på den här skivan, d var nog darföd d blev som d blev :(
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>
sorry för stavfelen osv , vi kanske har soul_survivor in the building snart han rettar till det, ska ni få se ;)
ursäkta "rättar" till det, ska det vara :D
Skribent
2007-06-28 16:57
jo, mycket av det du nämner är något jag tänkte på innan jag postade.. men sket i det.. :P vad gäller kweli, i 9 fall av tio överensstämmer advancen med retailen.. timbalands platta är jämförbar med jazzmatazz, men tog till mig gurus platta mer än timbalands.. har lyssnat för lite på port authority för att sätta den högre, men den kommer nog högre upp när jag sammanfattar året.. och med jay love japan kan jag hålla med om att ca 20 minuter inte känns som ett album, men det har blivit klassat som ett sådant.. Sa-Ra's album/samling hamnade såpass högt för att den e jävligt bra, men också för att något äntligen släpps från denna supertrio,.. Brother Ali's platta ligger på listan för att jag diggade spåren vid första lyssningarna, vet inte vad jag kommer tycka om den om ett halvår.. Hade inte så stora förväntningar på den, svårt att följa upp Shadows on the Sun..
Vill inte bara fokusera på LPs, utan tar även med tolvor: Talib Kweli & Madlib: Liberation LP Sean Price: Jesus Price Superstar 2LP Marley Marl feat. KRS-ONE: Hiphop Lives 12" Pete Rock: 914 12" Prodigy: Stuck On You 12"
just fan liberation också! slår sig in på andra plats. räknade den som 2006 eftersom den släpptes på nätet nyårsafton.
Devin The Dude - Waiting To Inhale
Utan fucking tvekan: Strange Fruit Project - The Lost Documents Vol. 1
I want to name my kids after people I hate, so I can beat them - and feel good about it.
Skribent
2007-06-28 18:30
jeflar i gatan visste inte att Strange fruit hade släppt nått nu :O var kan man hitta den Lost documents vol.1?
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Pharoahe Monch - Desire Sean Price - Jesus Price Supastar Talib Kweli - Ear Drum DJ Jazzy Jeff - Return Of The Magnificent Talib Kweli/Madlib - Liberation KRS/Marley - Hip Hop Lives Prodigy - Return Of The Mac T.I. - T.I. vs. T.I.P. The Tough Alliance - A New Chance Bloc Party - A Weekend In The City Arcade Fire - Neon Bible
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
När är det Ear Drum släpps? Var det 24e juli? Då får jag äntligen lägga till den på min lista...om den är bra, och det verkar den ju vara! :D
Soul_Survivor_II: Japp, 24 juli. Och förhandsexet låter galet bra!
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Djkrush Yes men listan var fett i över huvudtaget, jag hade nog aldrig orkat sammanfatta första halvåret 07 :S, allt för lat och to many albums
Kanske missat någon för att jag inte kommer ihåg när de kommer ut. Men men. Lite lamt år hitills tycker jag. Talib tråkade ut mig (igen), T.I blev mesig och fånig, USDA skrattade jag åt. Inte hört pharoahe monch än, han kanske gör mig glad. 1. Rza - Afro samurai 2. Wiley - Playtime is over 3. Prodigy - Return of the mac 4. Dizzee rascal - Maths & english 5. Redman - Live from the bricks 6. Styles P - The ghost sessions 7. 8ball and MJG - Ridin high 8. Timbaland - Shock Value 9. Joell Ortiz - The brick - bodega chronicles 10. Trill entertainment presents: trill fam
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Har inte lyssnat så mkt på årets utbud av hiphop/rap(har istället dränkt mej med en massa old school NYC rappare) men de album som har vart bra i år är: T.I-T.I vs T.I.P Justin Timberlake-Futuresex/Lovesounds Timbaland-Schock Value 50 Cent-Curtis P.Diddy-Press Play o jag hoppas på att det kmr mer bra skivor nu till höst/vinter!
The Greatest Story Never Told....
Talib Kweli - Ear Drum Talib Kweli & Madlib - Liberation Tragedy Khadafi - The Death Of Tragedy Brother Ali - The Undisputed Truth Prodigy - Return of the Mac Pharoahe Monch - Desire Evidence - The Weatherman Cilvaringz - I
PS. Your cunt is in the sink
Och The Ghost Sessions ja
PS. Your cunt is in the sink
bone thugs N harmony - strenght & loyalty young buck - buck the world T.I. - T.I. vs T.I.P.
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line
daddy_brooklyn: Du har alltså hört 50 Cents nya skiva?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
cilvaringz - i, har pumpats rätt hårt för min del annars hoppas jag på att den nya wu-tang plattan kommer vara gudomligt fet.
www.myspace.com/dressyourself
Yun_DI: nej jag har inte lyssnat igenom hela hans album enbart singlarna men så som 50 är så lär alla övriga låtar vara precis samma procedur fast med andra beats o rhymes.:P
The Greatest Story Never Told....
Prophet Posse - The Return: Part 1
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Common - Finding forever måste in på allas listor nu när den e släppt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mobbatbarn: Fast den är inte släppt. Releasedatum är satt till den 31a.
Prodigy - Return Of The Mac
ya hörd mä!
asså, trodde den droppade den tionde, har tankat dom låtarna som gick å hitta på limewire å de ser lovande ut hur som helst...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
måste också säja Prodigy - return of the mac! Men Snälla du skulle väntat med den här tråden 1\2 år!
Inga bra so far.
Djingis Khan for life.
Joell Ortiz - Brick bodega chronicles var rätt tråkig men den är nog bäst i år vad jag kan komma på. Return of the mack va också bra. Fast i brist på annat..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Brother Ali? tycker att hans senast är ganska trög och kass i jämförelse med det han gjort tidigare tycker det är hans bästa album hittills. Shadows är ett kanonalbum, men Ali har i min mening utvecklats på alla sätt och Ant gör sin grej långt bättre än vad han gjort på något Atmosphere-album. ren och skär albino-kärlek. Det är f.ö det bästa albumet hittills i år också, har dock hört alldeles för lite nytt, finns ju så jävla mycket backtracka!
T.I. - T.I. vs T.I.P.
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line
men ifall mixtapes räknas så väljer jag Chamillionaire - mixtape messiah 3 på andra plats
jävligt grym lista men monch kan du putta ner lite och upp med common och marco polo lite ^^
T.I och Young Buck är ju solklart dem tyngsta hitils...
the-letter-p underground kingz har väl inte kommit ut än? det är inte den 8:nde i USA
Den har läckt, lyssnat på den hela dan. Osäker på om den platsar på listan dock.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Nån nämnde bästa mixtapet ^^ Och det är ju utan problem Sean P's mixtape "Master P" riktigt riktigt tungt är det!
..
Devin The Dude - Waiting To Inhale Fetaste!
"Min farsa har en äkta rolexkopia"
Snackar vi bara nysläppt och dessutom bara hiphop så blir listan ganska torftig i år. Dessa toppar mina lyssningar (in no particular order):
Pharoahe Monch - Desire CL Smooth- American Me Jazzy Jeff- Return of the magnificent Cookin Soul- New York State ... Capital D- Return of the renegade Ison & Fille- Stolthet
Devin the dude- Waiting to inhale
AZ - Memphis Sessions Bara SÅ fruktansvärt JÄVLA bra.
naero- e den tung?
Rhymesayer Jag tycker den är fruktansvärt bra.