Tragedy Khadafi - The Death Of Tragedy
Misstänker att det här är en skiva som många kommer missa så vill bara tipsa om den. Klassisk, gritty, Queensbridge-rap. Tunga produktioner från Scram Jones, Havoc, Alchemist m.fl. Åsikter?
PS. Your cunt is in the sink
Nöjd .. Någon gång förra veckan tror jag.
Oj.. Det ska jag genast titta upp! han och Cormega är ju kungar över Q.B.
Tack tack tack för tipset, hade ingen aning om att han skulle släppa. Trag är kung och det kan knappast gå fel med den prod-listan. Ska checkas asap!
Cormega & Prodigy är kungar över Q.B. Inte trag, men han är bra dock
Static is the last thing ya need when ya see me
finns bara en kung över QB, N-A-S!
SKU - SKU - SKULASON!
maran: Han har inte släppt nått bra på väldigt, väldigt länge...så nej!
hans senaste var ju de bästa som släpptes 2006.
Shuu
Hur kan Prodigy vara kung över Queensbridge när han inte ens kommer därifrån? Hur som helst lär man ju traska iväg och beställa plattan, se om han har fått ihop nåt vettigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mmm... måste börja checka mer med tragedy.. har båda intelligent hoodlum skivorna men aldrig brytt mig om att plocka upp något med honom sedan war report... tips på vilka skivor man ska köpa??
Nöjd P21 hiphop is dead var en bra skiva tycker jag, men allt han har släppt genom åren ger han en säker plats på tronen i mina ögon!
SKU - SKU - SKULASON!
Cormega är denna sanna kungen från QB.
Producent
2007-06-28 22:35
Tragedy är en av de bästa någonsin. Båda "Against All Odds" & "Still Reportin" är grymma. Är "The Death Of Tragedy" släppt än?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Har precis lyssnat igenom The death of tradegy en första gång, måste säga att jag tyckte det lät jävligt nice!
Addicted to Love
Hur kan Prodigy vara kung över Queensbridge när han inte ens kommer därifrån? därför att han är Q.B. om inte han är q.b är ingen det. Inte änns Littles som ska va så jävla mycket hårdare än alla bor där längre. Havoc kom inte heller därifrån från början. Dom är musiker, P reppar queensbridge, han verkar fortfarande hänga där även om han inte bor där till skillnad från Nas. Han har släppt mycket bättre och mer matrial än alla de andra. Därför är han Kungen. The G.O.A.T!!! =)
ÄNNU en CD only release? Vad är det som håller på att hända :( 2007 verkar vara för hiphopvinyl vad typ 1989 eller 1992 var för vinyl i de flesta andra genrer: DÖDEN! Det här är ju inte ens kommersiellt liksom. Vem fan köper Tragedy på CD? Shit...
vinylens dagar verkar vara räknade Soul_Survivor_II P29
SKU - SKU - SKULASON!
bruise: GOAT? ta nu inte i så du spricker..
maran: Ja, det känns fan så på allvar den här gången. Jävla helvetes skit.
Soul_Survivor_II P29 jepp det är jävligt synd
SKU - SKU - SKULASON!
Pharoahe är kungen över QB Thragedy Khadafi är väl nånting av stallmästare skulle jag säga. skivan skall i alla fall inhandlas snarast, tackar för tipset :)
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
pharoahe är väl inte från the bridge? eller... vetefan egentligen
bruise menar du alltså att nas skulle bo kvar i QB? det har jag vääääldigt svårt att tro.
Jag har inte heller hört talas om att Pharoahe skulle vara från QB. Källa?
Producent
2007-06-29 13:20
Pharoahe Monch är inte från QB. Jag tror knappast att Prodigy hänger i QB. Är inte Havoc från början från Queensbridge? Inte äns Twin Gambino bor i Queensbridge.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
trodde pharoahe var från the bronx då han chillade med paul c och så i början där. men enligt wikipedia är han från queens, men han är nog med största säkerhet inte från qb...
Skivan är släppt på ett label som verkar ha Tragedy som enda artist. Vågar väl inte satsa på vinyl.
nej jag ljög! Min hjärna arbetade för snabbt för mitt eget bästa där. Han är från Queens men inte Queen's bridge.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Skivan var helt okej men måste säga att jag blev lite besviken. Hans tidigare plattor är hästlängder bättre och den känns mer som ett mixtape än ett riktigt album, kanske pga att många av spåren inte är längre än 2 minuter. Hade gärna sett mer produktioner av dom kazie nämde i början också. Still though, helt okej skiva, värd att checkas.
det jag har hört hitils är riktigt bra! kan någon tipsa om tidigare skivor som är ännu bättre? dusty crates, vilka skivor syftar du på?
Framförallt Saga of a Hoodlum, som han släppte under namnet Intelligent Hoodlum, samt Against All Odds och Still Reportin.
Producent
2007-06-29 20:18
fan va ni snackar gojja, Blaq Poet är kungen av QB, wuts the deal ? Har lyssnat på skivan, tycker den inte är så mycket att hurra för... nåra enstaka låtar e najs
Since 1984 @realgizlee // twitter
Någon som vet vad det är för låt i början av Mind State?
Addicted to Love
bruise P19 Jag menade inte att han skulle bo där. Det jag menade var precis vad jag skrev, han kommer inte ens därifrån, till skillnad från t ex Nas, Cormega och dom (som inte bor i QB längre). Littles bor väl för övrigt i en liten cell på Rikers nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men alla ser Prodigy och mobb deep som Q.B. och han reppar det i nästan alla låtar även om han inte kommer därifrån . haha och jag tycker Lätt att P är The GOAT.
Glöm inte att nämna Nature i allt QB snack han tycks alltid blir bortglömd.
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.
ah nature suger, gav honom en chans genom att skaffa for all seasons men det va en av de den sömnigaste skivor jag någonsin köpt.
Hans skivor håller tyvärr ingen toppenklass men som emcee är han grymt underskattad.
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.
Någon som vet vad det är för låt som spelas i början av Mind State?
Addicted to Love
Jag har en annan fråga ang. Tragedy Khaddafi men vill inte starta tråd (i värsta fall blir jag väl tvungen)
För runt 10 (?) Så kom en japansk Dj ut med nån platta jag kommer inte ihåg vad Dj'n hette (inte Dj Honda). Det var mest instrumentaler på skivan har jag för mig. Men Tragedy Khaddafi gästade på en låt
som hetter typ Real Niggas eller nåt.
Är det nån som vet vad jag tänker på?
Det var en av de bästa låtarna just då, men jag minns inte alls hur den gick eller nåt har inte hört den på lääänge. Men jag tyckte den var episk.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
edison Han har en låt på Dj Krushs (även han en japansk dj) MiLight som är titulerad "Real". Skivan kom ut 97, så bra minne =)
Yes! Det är den jag menar :D Snacka om flashback, det är ju fan 10 år sen.
Sökte och fann snippet bara :P Kanske inte lika "episk" som då men ändå: FET storyteller.
Stay Gangstah :D
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Soul_Survivor_II P29 Du vet att Saga Of A Hoodlum bara släpptes på cd va? Finns på vinyl bara som svindyr promo eller japan re-issue.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
grass: Jävla japaner, they get all that good shit