Redaktionschef
2007-06-21 08:04
Aktuell Whoa MP3: Sens - Toujours Là
Ny torsdagmorgon vilket innebär ny musik på vår startsida. Denna gång lite fransk hiphop, med svensk anknytning. :) _____________________________________________________Sens - Toujours Là ---> DIREKTLÄNK Sens är en fransktalande rappare, boendes i Stockholm, som har synts mycket tillsammans med artister som t.ex. Heli , Kalle Kath och DJ Silence . För inte länge sedan släppte han en remix av Petter s "Det Går Bra Nu" på dj-silence.com , vilken spelades flitigt på såväl P3, Din Gata och Spraydio. "Toujours Là" är en ny låt som släpps exklusivt här på whoa, producerad av Pause Beats . I framtiden kommer han även att medverka med nytt material på DJ Silences kommande mixtape, som släpps i slutet av sommaren under namnet "The Sequel" . _____________________________________________________Lite mer info för den intresserade : Sens medverkade på Helis mixtape "48 timmar". Efter detta så har publiken även kunnat se honom live på scen tillsammans med Heli, Kalle Kath och DJ Silence då dom har uppträtt tillsammans under det gångna året. Remixen av Petters låt "Det Går Bra Nu" har även fått bra resons på myspace.com. Man kan fortfarande ladda ner låten på: http://www.myspace.com/dj_silence1 och http://www.myspace.com/senss1 .
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Riktigt kul att se att även Whoa.nu visar intresse för fransk rap!
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
big upp!!!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Skivsamlare
2007-06-21 11:10
Skön produktion av Pause Beats. Någon som sitter på lite info om dem? Rappen ligger skönt, även om jag inte fattar franska. Men det låter riktigt skönt, Sens är grym och han förtjänar att uppmärksammas lite mer än vad han gör i dagsläget.
Yes! In Concert — For the love of music
Redaktionschef
2007-06-21 11:13
Nä jag fattar inte franska heller, men bra är det ändå :) Sens kanske kan berätta själv vad låten handlar om?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Det är gött med fransk hiphop fan! :)
http://www.earforcefm.blogspot.com
Aldrig fel med fransk rap. Gillade inte direkt beatet, men rapparen var skön. Prawps!
Hangaround
2007-06-21 13:06
Det bästa med fransk hiphop är att man bara behöver luta sig tillbaka och låta sig följa med utan att tänka (om man inte kan franska). Love this (and that) shit.
yeah!:) aldrig hört förut men gillade =)
SunShine Reggae!.
tjena! det e verkligen dags att fransk hiphop i sverige tycker jag, och hoppas inte att jag ensam om det. jo låten handlar om att jag finns kvar här sen 96, har gjort och varit me allt innom svensk- hiphop, att folk har sett me på olika jam och så vidare, jag lovade från början att göra fransk- hiphop stort i scandinavia och det ska jag gör fast de vill det eller ej, jag e lika hungrig som första dag jag tog micken. och att min inspiration kommer från båda de länderna jag e uppväxt i, Togo (west Afrika/ och Paris. Tack till mina fans, soft att folk diggar shiten!/ Sens obs: om det e nåt ni undrar efter så e ni välkomna att höra av er till me, peace out/
Fransk-rapparen i sverige Den fransktalande rapparen Sens var en utav gästerna som medverkade på Helis senaste mixtape "48 timmar".
Lyricist
2007-06-21 14:22
Fransk hiphop e tung!
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Nu är det så att jag inte fattar ett "fillejutt" av franskan, men sjävla rappen låter jäkligt ball faktiskt, hehe!
Yeah, you know..
Fett. Diggar franska språket och rap låter sjukt fett på franska oavsett vad ni säger :). Men Sens, ifall du vill att rap på franska ska få mer uppmärksamhet i sverige får du nog lära svenska folket franska först, hehe. Skulle gärna se något på Engelska från dig.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Dags för lite negativ kritik då. Jättetråkig produktion. Musiken är verkligen hemsk. =( Sen är det ju lätt för nån som Sens att rida på "franska hiphopvågen" i sverige där inte en skalle förstår franska. Texten här är väll ungefär lika utvecklad som det man hittar i sv hiphoponline delen av forumet här på whoa. Jag har svårt att se att den här låten skulle få nån uppmärksamhet alls om den var på svenska. Det är faktiskt så man blir lite generad över hur illa genomtänkt texterna är. Men sen är det ju inte precis en oxmo puccino vi har att göra med =) Din accent är ganska försvenskad, och det är faktiskt inte särskillt possitivt då man gärna tror att det är en tysk som försöker rappa på franska =( Franska är ett vackert språk och du har tur som behärskar det och du borde verkligen kunna göra mer med det änsåhär. Visst detta går bra hem i svenska öron men inte precis något för franska scenen. Men keep it up fortsätt kör på det är kul som fan att det finns rappare på franska i sverige! Hiphop är en av få musikgenres där frankrike fortfarande håller fortet idag!
<_Monk_> oh man, you have some rigid, distorted, stubborn and obsolete opinions and attitudes
fett ! voulez vous coucher avec moi c´est soir ? fransk-svenska
WWW.ISMEN.NU
Detta låter sjukt bra ....... fyyy fan :D:P skönt flow .. som fan ... kan inte klaga asså ... fy fan ....... gillar sånn hip hop :D:P lite olik än den svenska så att säga :Dfett skön ..... hoppas att de kommer fler låtar med dem så man kan ha nått skönt å lyssna på väldigt positiv till låten ..... :D:P Peace .... hojta när de kommer en cd kommer ja hojta tillbax kanske buya ett ex :P peace
Detta var riktigt thungt,Mer sånt här shit! =) Oracle P24 : Det finns ingen hemsida eller har han ingen någon myspace så man kan få litte mere info?.. One!
Fransk-rapparen i sverige Den fransktalande rapparen Sens var en utav gästerna som medverkade på Helis senaste mixtape "48 timmar".
tungt! som fan..
Du lägger ribban lika högt som höjdhopp för dvärgar
jag kan inte kommentera innehållet i texterna eftersom jag inte kan franska, dock kan jag säga att Sens kom till sverige för inte så många år sen och franska e hans modersmål alltså faller det naturligt att han rappar på franska, han försöker knappast hoppa på nån våg (som dessutom knappt existerar längre) han gör sin grej och det låter jävligt bra! Så galet skönt att höra nåt som inte är gjort för att sälja, det låter inte pop o är inte meningen att vara nån hit! bara ren hiphop med ärlig hunger och kärlek till musiken, keep doin what u´r doin min vän, backar dig alltid!! kärlek /Heli
"måste jag"
Tråkigt beat, förstår inte vad han rappar om.
våg eller inte, kontentan är att texten är ungefär lika nyanserad språkmässigt som en högstadieuppsats och att denna låt enbart är intressant för svensk publik för att dom just inte förstår språket och bara tycker det är "nice" att det är på franska. Lägg till att beatet dessutom är så trist och dåligt producerat så spelar det ingen roll om det är gjort för att säljas eller inte. Det går inte att lyssna på. Sorry, diggar inte din skit. Tycker dessutom att det är konstigt att nån här snackar om att det är äkta hunger och kärlek till musiken utan att förstå ett skvatt av texterna. :S
<_Monk_> oh man, you have some rigid, distorted, stubborn and obsolete opinions and attitudes
dubmood
Varva ner lite kompis. Tillochmed jag vet att han har hunger och kärlek till musiken efter de få gånger jag träffat honom. Det behöver jag inte kunna franska för...
Den Låten E Fetare Live!Bigopp SenS
nej nej nej, inte så... kom så ska jag visa dig hur man gör!
skön låt, svårt att säga nåt om kvaliteten då jag inte vet hur dålig fransk rap låter. Men detta lät definitivt inte dåligt iaf :) dags att göra en "Learn French"-låt om det inte gjorts ;)
2048 || Militia Sound Crew
dubmood: Hiphop är (som du vet) mer än själva språket så det är självklart för de flesta att man kan framföra känslor i mer än bara själva texten. Till exempel i delivery:t som spelar en stor roll i en låt (Riktar detta mot din kritik mot att känna "hunger" osv i en låt där man ej förstår texten ). Förstår inte riktigt varför du är så negativ till folks positiva kommentarer. Man kan väll digga trots att man inte kan språket? -- Jag gillar fransk rapp, kul att du gör din grej här i sverige. :D Peace! =)
Mind>Money ...
Jag är inte medvetet negativt. Men förstår man inte språket blir det lätt
såhär , schysst delivery eller inte. Visst kan man digga om man inte kan språket, men för mig som förstår språket och ogillar så säger jag bara vad jag tycker.
fett...fransk hiphop e tungt säger bara seth gueko yeaaah
Är whoa svensk hiphop så lägger jag ner Några datanördsfittor som ändå lägger de fel
Redaktionschef
2007-06-28 01:15
Hoppas det fåtalet av er som tankade låten uppskattade den alla fall! Noterade bara 919 downloads, första gången vi hamnar under 1000 downloads men det får det väl vara värt :)
Skivsamlare
2007-06-28 09:35
Uppskattades verkligen, det är bara whoa som är trångsynt. Ett bra exempel är den nya veckans mp3, som inte är värd att ligga där.. Den kommer få skyhöga nummer då folk älskar blajrap.
Yes! In Concert — For the love of music