Skribent
2007-06-18 13:44
Guilty Simpson - Man's World (prod. Dilla)
Guilty Simpson - Man's World (Stones Throw Podcast Single) Produced by J Dilla and recorded in late 2003 for Dilla & Guilty's unfinished album. This is the first of a series of single-track podcasts by Stones Throw. Guilty Simpson's album "Ode to the Ghetto" will be released in late 2007, with production from Denon Porter, J Dilla, Madlib, Oh No, and Jake One. så sjukt fett! ett par dagar sen tänkte jag fan va soft det skulle va om nån la ett par verser över det här beatet!! dessvärre behöver ni ett crap-itunes på dryga 40MB för att få hem mp3:an, men det e värt det!!
beatheartsblog.com - freshness!
har hört beatet förut, men guilty är ju så fet alltså. han tillför verkligen
kan inte nån bara slänga upp den på rapidshare elelr nåt?
vill höra
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
Skribent
2007-06-18 15:29
http://www.stonesthrow.com/jdilla/cmj-realdilla.html Soon after, after an invite from Common, Dilla moved to Los Angeles, and the two lived together harmoniously with Jay’s studio set-up in their dining room. “For me to be able to wake up some morning and just hear him working on music, even though he did a lot of it in the headphones, it would still be like, ‘Man, this is an artist’s dream come true.’”
---
Another Forever track, “Forever Begins,” includes the lines: “It was in the way which he said Dilla was gone/That’s when I knew we’d live forever through song.” Common put it simply when asked if there’ll ever be another like his departed friend. “Nah, there’s no more J Dillas. Just like there’s no more Michael Jordans.”
Rapidshare?
Vad är det för fel med free download på iTunes?
STHLM GROOVE COLLECTIVE
fet låt btw, basen är galet skön... min granne kan nog bekräfta ;)
STHLM GROOVE COLLECTIVE
eftersom alla inte har eller vill ha itunes...
Riktigt bra låt, lyssnade på den när jag jobbade igår. Dillaproduktionen lyser igenom, överfet sampling och Guilty är Guilty. Hans debut kommer chocka många i år. J Dilla for president!
Keep crushin'!
Jay Dee är en gud men jag diggar fan inte det här. Sen vet jag inte riktigt vad man ska tycka om faktumet att han samplar en så känd låt. Ska man tycka att det är coolt, typ som Madlibs off-klippning av samplingar, eller ska man dissa det? Lite förvirrad.
Skribent
2007-06-19 13:57
Uhh förstår ditt resonemang, o till viss del håller jag med, i vad gäller många andra producenter som gör det ganska så tråkigt o drar en välkänd låt o samplar rakt av, utan något arbete.. däremot tycker jag dilla gör denna redan så grymma låt helt otrolig på sitt eget speciella vis, dilla har inte samplat något i närheten av så kända sånger som "this is a man's world", första gången jag hörde den för nåt år sen blev jag iof väldigt överraskad, men sen gillade det som fan, kanske just därför att det e så olikt dilla..
tack för upload bra låt som fan. plattan lär bli fet...
helt galet fet låt. underbart beat och guilty droppar riktigt bra.
Uhh P21 Du diggar det inte. Då ska du tycka att det inte är bra. Själv gillar jag det. Den e fet!
Lord forgive me for my sins. And I will forgive you for yours.
djkrush P23 På ett sätt tycker jag det är jävligt coolt att han tar något som kanske får många (och mig) att höja att höja ögonbrynen och ba "Yo, what the..." och liksom gör sin egen grej med det. Känns jävlig kaxigt på ett Madlibbig-sätt; att skita i alla "regler". Sen så är det väl ballt att han förnyar sig som du är inne på där.
Dock känns det jävlig skumt på ett annat sätt. Typ "Vafan gör han?". Det var min första reaktion i princip.
Aja, jag vet inte. Palla.
tycker det är soft. beatet är ju helt underbart... allt är ju redan samplat. även om du hittar en utomjordisk funk-45a i en mörk håla ute på vischan i ett magiskt land i en annan dimension så sitter DJ Shadow ändå och trycker på 5 ex liksom. så det är grymt att nån flippar kända grejer och dont give:ar a fuck. men det är ju en annan grej när DJ Anders från ljungbyhed gör det. eller han får fan också göra det. hur kul är det när nån skall sitta och vara grym med sin feta skivsamling om han inte gör bra musik liksom
Jo, sant.
Ah, jag vet inte. Fattar inte varför jag bitchar egentligen. Är inte direkt nån stenhård, hardcore digger.
Tror kanske jag hade bemött låten annorlunda om beatet hade dödat...Jag vet inte. Jaja.
Lite off-topic här men checka denna:
http://www.youtube.com/watch?v=3w-oDZSLUrY
Snuskigt bra låt.
Västkust Rockerz
allt e borttaget verkar det som
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
suck... Det grymma är ju att han samplat just den låten och gjort om den från 6/8-dels takt till 4/4. Det krävs lite påhittighet för att komma på en sån sak, jag menar hade det varit tex Kanye så hade han ju bara loopat upp skiten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vet någon när guilty släpper sin platta?
Splash festival 08
DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYUUUUUUM Va fett! Precis som Funkenteller sa så var det jävligt påhittigt.
Öl är Bröd!
^^nytt mixtape finns ute som heter stray bullets sen vet jag inte vad som hände med ode the ghetto som skulle släppts för typ en månad sen men det där med push backs är ju iof rätt vanligt.
Han körde den här låten på Splash i Amsterdam i slutet på oktober, riktigt tungt! Ser fram emot hans skiva.
2009