I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tidningen Rocky recenserar Hiphop Lives

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2007-06-17 18:45

Tidningen Rocky recenserar Hiphop Lives

KRS-One & Marley Marl - Hiphop Lives

KRS-One är en konservativ hiphopgubbe som hatar nymodigheter. Han vägrar inse att hiphop blivit så stort att det finns subgenrer i mängder och han skulle säkerligen mer än gärna gå tillbaka 20 år i tiden (då hansjälv var relevant); då det enligt honom själv var "riktig" hiphop som gällde på den tiden. Hela albumet är en sorts tävling i vem som är mest hiphop, och det blir riktigt pinsamt på spåret "I Was There" där KRS pratar om händelser och sedan stolt avslöjar att han minsann var där, på plats. "Everything you're doing kid / We already did it" säger samma sak, på en annan låt. Vill han att alla rappare som rappar på 2000-talet ska sluta? Ska vi lyssna uteslutande på hiphop från tidigt 1980-tal? Ja, hellre gör jag det än lyssnar på tokstollen KRS_One när han ska prata sån här goja.



Vad säger ni? Själv har jag inte lyssnat på albumet ännu men skulle gärna göra det för det verkar bra, jag har inte hört mycket med KRS-One men det lilla jag har hört tycker jag har låtit grymt! I mina ögon är KRS-One lite som the rap godfather, det är bara min åsikt och ni som inte håller med mig behöver inte nödvändigtvis öppna munnen för då kommer tråden antagligen hamna off-topic och sen bli borttagen.

You already know, den e on lean!