I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Top 10 Mäktigaste live-låtarna ni sett/skulle vilja se!?

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2007-06-14 21:50

Top 10 Mäktigaste live-låtarna ni sett/skulle vilja se!?

Sätt ihop en Top 10 lista (om ni orkar) över de 10 mäktigaste låtarna ni hört live, eller låtar ni skulje vilja höra live som ni tror hade varit mäktiga!

Min lista då:

10. Common - I Used To Love H.E.R.

Den lugnaste låten på min lista, men bara när man lyssnar på den får man rysningar. Tänk er då detta mästerverk live! Blev besviken att Common ställde in här för ett par månader sen, så man inte kunde se det.

9. Nas - N.Y. State of Mind

Hade mycket högre förväntningar på Nas. Kanske därför som denna klassiker hamnar så lågt. Hursomhelst så var det enormt tryck när han körde just denna låten även om många andra tyckte mer om 'Made You Look' så e denna min favorit från Nas konsert.

8. The Pharcyde - Oh Shit

Inte direkt Pharcyde's bästa låt, eller min favorit av Pharcyde. Men denna kvällen kändes den så tung och även om det bara var halva gruppen på scen så levererade dom en första-klassig konsert.

7. The RZA - Wu Tang Clan Aint Nuttin Ta' F' With

Orsaken till att denna kommer så lågt på listan e nog för att det bara var RZA från clanen som spelade. Hade Deck och Meth också varit där denna kvällen skulle den säkert hamna högre upp. Men RZA själv lyckades ändå röja.

6. House Of Pain - Jump Around

Ingen större fan av House Of Pain, aldrig sett dom heller.. men denna låten talar nog för sig själv.

5. Guru - Royalty

Trodde faktiskt att Guru inte var nån vidare live-MC, men så fel man kan ha. Royalty var en av öppnings låtarna t.o.m. och med ett klassiskt Preemo beat kan det inte gå fel, speciellt när samplingen av Greg Nice's "GangStarr has got to be a sureshot" pumpade genom högtalarna var det obeskrivligt.

4. Wu Tang Clan - Triumph/Protect Ya Neck

Största besvikelsen e nog att jag aldrig sett hela Clanen live.. något jag måste göra! Så jag vet inte riktigt vilken av dessa två låtar som hade varit mäktigast att se.

3. BIG L - Devils Son

Enormt synd att man aldrig får uppleva det här, med ett sådant mäktigt beat och en av dom bästa MC's någonsinn, hade detta varit en dröm.

2. KRS ONE - South Bronx

Såg KRS live för ett par år sedan, den mäktigaste konserten jag varit på, någonsinn. När KRS kommer in på andra plats med en relativt "lugn" låt som South Bronx, då kan ni tänka er stämningen när han körde låtar som MC's Act Like They Dont Know, Outta Here etc.

1. N.W.A. - Straight Outta Compton

Har tyvär aldrig sett N.W.A. live, och tyvär så kommer jag nog aldrig göra det heller. Just därför tror jag att denna låten hade varit enormt mäktig att höra live.. beatet och dom stenhårda gangsta texterna slår nog allt!