I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Producent

2007-06-01 20:31

Mood??

hörde dom/han på en skiva med J dilla o diggade dom/han...nån som vet nått om dom7han??

"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-06-01 20:59
aaah helvete mood har släppt en utav dom mest klassiska skivorna i världshistorien... doom heter den, lätt en av favoriterna i skivsamlingen..

donte och main-flo och nån annan sate kör över gamla helt av kroken beats av hi-tek, från 1997 tror jag den är... kolla upp, inget att sova på!
http://www.myspace.com/whonobodyman

2007-06-01 21:24
Cincinatti (?)'s finest!

Doom är ett mästerverk!

Peddlers of Doom
Äh, beöver inte rabbla upp alla klassiker : )

Trodde du skulle ha koll på dom Fumez, du brukar ju ha bra koll!

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Producent

2007-06-01 21:43
soulable: hehe...mjo....ibland missar man saker =)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-06-01 22:01
Talib Kweli gästar på några spår på den skivan. Den är riktigt tung.
Producent

2007-06-01 22:10
Dem är med på Hi-Teks första skiva också.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
DJ

2007-06-01 22:14
Doom är bra, särskilt Karma. Men nån top 50 LP ever är den fan inte. Snarast en sån där skiva som är underskattad av de flesta och (därför?) överskattad av dem som hittat den...

2007-06-01 22:26
doom?? vem e snubben?'
DJ

2007-06-01 22:37
Doom är titeln på Moods LP. Mood är gruppen, Doom är LPn.

2007-06-01 23:52
Av informationen på skivan är det svårt att tyda exakt vilka spår som är proddade av Hi-tek. (Iaf på mitt ex) Men det är en fet skiva. Och Karma är en låt som sticker ut. Som definitivt är proddad av Hi-tek.. Glad att jag äger ett ex.
Det är inne med mobiltelefoner igen

2007-06-02 17:54
"Snarast en sån där skiva som är underskattad av de flesta och (därför?) överskattad av dem som hittat den..."
Truuee...
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
DJ

2007-06-03 12:29
goblin: Ja, det är lite oklart...angående produktioner står det ju bara "Produced and arranged by Jahson for Triclops Productions" och "Produced and arranged by Hi-Tek for Hi-Tek productions, Inc." (Intressant förresten att han då, som nu inte körde med "DJ" Hi-Tek, det verkar ha varit en mallanfas) utan att dom nämner vem som proddat vilka spår.

Däremot står det ju att "Songs #2, 3, 4, 6, 11, 15, 16, 18 & 19 were co-written by Tony Cottrell for Hi-Tek productions, Inc. Därav har jag alltid dragit slutsatsen att han proddat de spåren, men det kanske var lite förhastat?

Enligt http://www.discogs.com/ är det såhär: "Producer - Hi-Tek (tracks: A2 to A3, A5, B4, B6)".

Så han verkar ha gjort Karma iaf, och som du säger står den helt klart ut som den bästa låten, det tycker jag också! Skön Nina Simone-sampling där.

Disclaimer: Nu märker jag plötsligt att det finns nån sorts dubbel-LP-version också. Jag har den här, men det finns visste en sån här också, med några extra låtar? T.o.m. nån extra Kweli-låt, fan vad surt...

2007-06-03 15:12
Låter intressant som fan! måste införskaffas så fort pengar kommer in;)
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2007-06-03 19:25
Prehistoric Sounds feat. Mood är också att rekommendera om ni gillar Mood. håller samma kvalitet som Doom, enligt mig. elite terrorists är nåt kollektiv där Mood ingår men vilka mer ingår?

hade för mig att jag läst på nån nyhetssajt att Mood höll på med en ny skiva för nåt år sen, så jag googlade. albumet har blivit försenat verkar det som.

edgar allen floe - mood vs karma är en trevlig hyllning(?) också.

Mood - Secret of the Sands (Dilla Remix) MP3.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech