era favoriter av mats nileskär
precis som rubriken lyder skriv in era favoriter av mats nileskär p3 soul som fängslat er och fått er att sitta fastlimmade till radion och som varit riktigt intressanta ex cormega intervjun då den var riktigt intressant och cormega och nas beefen var lite mystisk och man visste inte så mycket om honom eller vad som hade riktigt hänt eftersom om man lyssnar på destroy and rebuild låter mega som nån avundsjuk snubbe medan mega verkar inte alls vara sån när man lyssnar på intervjun pastor troy intervjun 05 också intressant han berättar om hur han utvecklats beefen med master p osv a tribe called quest nu senast mannie fresh var ganska intresseant förresten är det någon som vet ifall han intervjuat big l någon gång? motivdera varför och inga dagiskommentarer tack
Ojdå! Det finns väääldigt många. Mitt första avsnitt jag hörde var en intervjuv med Wu-Tang Clan. Skulle göra vad som helst för att få tag i den. Hans intervjuver med alla soul gudar t.ex James Brown. Mats Nileskär gör allt bra, han får ut så mycket av alla artister när det gäller känslor och fakta. Jag skulle vilja att SR/P3 släppte skivor med alla hans intervjuver, men det är väl en dröm för då kommer alla ungjävlar o tankar hem dem...... Ghostface intervjuven när han släppte Supreme Clientele är bra också. Mats förtjänar så jävla mycket respekt av alla i sverige som lyssnar på hiphop/soul/funk, tyvärr får han inte det. Inte många som vet vem han är ens eller så klagar dem på hans lugna o sköna röst.
dirtyfist P2 det går att göra det men då får man betala/beställa för att få ut det eller så spelar man in
mats är min hjälte
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Pete Rock & CL Smooth-intervjun från -92 eller -93 eller när det var.
nog fan får Mats respekt... D´Angelo-intervjun var riktigt magisk. Immortal Technique var också fet. Det spelar ju egentligen ingen roll vem Mats intervjuar, han kan intervjua R Kelly o det slutar med att man sitter där o tänker "fan R Kelly är ju rätt fet ändå.." hehe
hehe de e fan sant devin the dude intervjuven var fet
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
vart kan man få tag på gamla intervj.. ??( särskilt den med cormega)
Immortal Technique e nog min favorit.. blev sa mycket djupare an bara musik.. saker som jag sjalv diggar =)
Bill Withers-intervjun diggar jag som fan. Det märks att Nileskär kommer nära Withers och intervjun blir därefter. Även Tech N9ne-intervjun var fet, och jag gillar inte ens Tech N9ne speciellt mycket, men det var en djup och intressant intervju
Jag såg nu att man skulle motivera. Nu var det ett antal år sen, men som jag minns det var det väldigt stort engagemang från Nileskärs sida, intressanta svar, stämningsfull atmosfär, väldigt bra låtval och väldigt intresseväckande.
still ingen som vet om hann gjort nån big l
lee perry 2 timmarsspecialen knäcker samt den milleniespecial han gjorde. Skulle kunna betala mycket pengar för att få tag i detta.
U only scared to die when u ain´t living right- T. Kweli
Jag skulle vilja ha en lista på vilka han har intervjuvat och vilka han inte har intervjuvat. Som picassoäpple undrar... Big L och Mats? Skulle vara intressant. Men om jag minns rätt så har jag hört honom intervjuvat Big L?
Konsertbesökare
2007-06-04 12:30
Jag gillade Joe Budden intervjun som gjorde för drygt 4 år sedan.
Q-Tip, Cormega och Bill Withers... Samma anledning på alla. Bra låtval och diskussioner som man inte tidigare hört riktigt. Intressanta frågor och svar helt enkelt...
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
De borde släppa nån jävla samlingsbox med samtliga intervjuer. Om inte annat så är det en kulturgärning som slår det mesta.
Redline!
Oj Finns för många att nämna men mina favoriter är nog dessa: Krs-One 1991 EPMD 1992 Kool G Rap & Dj Polo 1992 Scarface (När mats bodde på scarface ägor och gjorde Scarfaces bästa intervju någonsin. Face skickade sin egna limo till flygplatsen och ändrade turnedatum för att kunna åka hem till houston och träffa MAts iaf om man ska tro ryktet) Spice One Casual (sjukt pårökt)
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Dom enda jag kan komma på såhär direkt är Scarface, Bill withers å Cormega. Men det som är grymt med Mats är att vem fan han än intervjuar så gör han den personen sjukt mycket mer intressant och man vill skaffa en massa ny musik
Producent
2007-06-04 21:47
2pac, Mobb Deep, Nas, Noreaga, Fat Joe
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
spice 1 & mats i samma rum? hehe snacka om kulturkrock..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
grass: Var inte den där EPMD-intervjun oerhört rowdy? Eller tänker jag på fel nu?
jag tyckte det var kul när han skällde ut cnn för några år sedan
...tack för mig...
CNN var verkligen äckliga...
haha, skällde ut CNN? vad sa han?
http://wifebeaterlove.blogspot.com
Vet inte vilken som är bäst men jag diggar intervjun med Noreaga haha. Minns inte exakt vad som hände men jag har för mig att Noreaga tände en spliff eller nåt under intervjun och Mats sa åt honom typ: "Come on, man. Is that really necessary?"
som pvan sagt, casual va tväääärniiice... c-megas helt ok med.. samma med scarface när han sitter yrar om deras stora BBQ's på deras gator utanför husen, sen är scandalouz-programmet en favourit med.
Tupac.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Skulle nog säga Syl Johnson-intervjun.
PS. Your cunt is in the sink
Cormega intervjun var intressant. Sen borde jag lyssna mer på P3 Soul än vad jag gör. Berätta mer om CNN intervjun. Vad svarade Nore på det där?
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Noreaga skrek "Suck my dick to the whole Sweden" och Mats reppade Svea Rike och satte dom på plats hahaha.
Haha fan vad fett! Hade gett min högra hand för att se det. Nån som har det inspelat och kan lägga upp? Mats Nileskär är kung!
*för att höra det
dg yola intervjun var ganska intresant
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary. http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/
Producent
2007-06-08 22:47
Det var väl mer att Noreaga höll på att snacka om hur mycket gräs han röker. Han var typ så här "När jag är i Alaska röker jag gräs, när jag är i Philly röker jag gräs, när jag är i New York röker jag gräs, när jag är i L.A röker jag gräs, när jag är i Norrland röker jag gräs, När jag är i Italien…" & då sa Nileskär typ "Hörru, vill du fortsätta intervjun eller inte? Om vi ska göra det här ska vi snacka om musik. Är det förstått?" Så minns jag det i alla fall.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Har ca 100 kassetter med P3 soul där hemma. Här är ett axplock av mina personliga favoriter (och nu räknar jag inte med dom klassiska intervjuerna med den lugne Barry White, den gapande Al Green och den själfulle men uppenbart skärrade Curtis Mayfield, efter olyckan): 4 rappare som blir riktigt överaskade när Nileskär visar tecken på sin kunskap: 1. Nileskär frågar Cam´ron vad som hände med hans första grupp Childrin of da Korn. Cam: Yall poppin that information over there in Scandinavia??? Nileskär: I got my files... Cam: Give me five! 2. Keith Murray börjar gapa som fan av lycka när Nileskär namnger en 20 år gammal raplåt som Murray har ägnat flera år att leta efter. Keith Murray: Gaaadaaaamn!!!! Ohhh shit!!! do you know how long I´ve been searchin for that name of that song??? 3. Beanie Sigel blir glad över att bli kallad för en nutida Teddy Pendergrass. Beans: Yeah... And that you sayin that... thats murdah right there, cause Teddy Pendergrass was from Philly... If I was born back in the days, I would probably be like Teddy... like Teddy...yeah, like Teddy Pendergrass (Och så börjar han sjunga) 4. Kool Keith-intervjun från 1997. Klassiker. Keith skrockar hela tiden åt Nileskärs allvarliga frågor och svarar på frågor som "What is so futuristic about sex with animals?" med grymma one-liners som "Well... there might be a giraffe out there with a nice hairdoo".Andra grymma intervjuer: Scarface-intervjun , där Face spelar gitarr, nyser av pollen, gråter när han pratar om sin döde bror och leker med sin son.Rahzel-intervjun där han beatboxar mitt på gatan.Första Cage-intervjun i det slitna hotellet där Cage sitter och röker med sin skoluniform-polare (som ser ut att han citat "är hämtad direkt från en brittisk skräckfilm daterad 1970".)DG Yola , som man inte hörde skit av, pga ståltråden i munnen.Pacintervjun - nog sagt. Den är klassisk.Första NORE-intervjun där han snackar om att han snackar om att göra en låt för Sverige.Capone och Noriega-intervjun där NORE utbrister "Suck my dick to the whole Sweden", varpå Nileskär lackar. Och en riktigt rolig intervju som väldigt sällan spelas i sin helhet, där galenpannornas galenpanna Ol Dirty Bastard gapar om "Wu-tang is gonna form like Vultron, just like you motherfuckers do, Elit-motherfuckers. I gotta go, I gonna see my paroleofficer now. I love yall motherfuckers! Sweden, stay away from the elit-motherfuckers!" och så skäller han ut kommunisterna som sitter på sina kontor och tjänar alla pengar som arbetarna drar in. Kommunisterna... jajamän.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Och angående Ill Bills konsert på Pustervik om några dagar måste jag ju nämna det överaskande svaret som Sabac Red gav när han fick frågan om han visste nåt om en viss kontroversiell Non Phixion-låt... Sabac: Ahhh yeah... I Shot Palmer!
Aggro P23 har du lust att sälja din cam intervju eller kopiera den eller nåt? även om det är på kasset it´s all chill
Ja, Aggro, du kan tjäna lite stålar :) Skulle vilja ha stortsett alla wu-tang clan intervjuver (solo också..).
Ah, Cam och Pac minns jag mkt väl också...
...och RZA, kan rippa och lägga upp ifall jag hittar bandet.
PS. Your cunt is in the sink
Fan vad bra dom intervjuerna verkar som du räknade upp Aggro. Du hade varit min Gud om du lagt upp någon av dom där.
Här är en ett 20-minuters klipp från olika delar av den senaste Ghostface intervjun, som också är en favorit.
Enjoy!
Barry white specialen är tung aggro...fast jag har den bara på minidisc
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
Någon som vet om han intervjuat Vast Aire? Då när Cannibal Ox var på tapeten? Det vore flummigt med en diskussion mellan Mats och Vast! Hehe.. Båda har sådan jävla pondus i rösten liksom!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
skulle vilja ha den med the roots. fan va många söndagar man legat i sängen helt släkt och lyssnat på nileskärs sköna stämma. vet nån om han har gjort nån intervju med madlib/lootpack eller nåt?
"det viktiga e inte att vinna, utan att alla andra förlorar",...,"behöver du nån som kan spika vet du vart jag finns"
Alla whoa-folks här: Ja, jag hade nog tjänat en peng på det. Men då hade nog Nileskär lackat på mig, tror jag. Det hade varit grymt att lägga upp flera av grejerna på nätet, men jag har ingen kunskap eller utrustning för att fullborda projektet. Kopiera till kasett vore en idé! Holla at me! Nosferatu: Det har gjorts nån intervju, har jag för mig. Men det var nog med Cannibal OX. Har dock missat den. Martin_iof: Klart det finns en Lootpack-intervju! Och så finns det ju en separat Madlib-intervju också, som körts både under Madvillain-intervjun och Quasimoto-intervjun. I got that shit... ;) Fan är klockan? Fuck! Jag ska jobba imorrn.
Det känns som Barry White-intervjun sänts minst fyra gånger, så den kommer säkert igen om nån missat den. Madlib-intervjun har jag för mig kändes alldeles för kort, eller var det nån nerklippt version jag hörde?
En favorit är när Nileskär totalsågar rapmusiken i en tidning tidigt 1980-tal.
Bronx
Ha ha... jag vill byta till mej Nileskär's intervjuer med Grandmaster Flash & the furious five & Too $hort!
Techn9ne C-bo