westcoast classics (album)?
jag har för lite gangstashit :) så jag söker klassiska westcoast album mellan åren 90-96. artister som ni inte behöver bry er om att tipsa om: n.w.a., dr dre, snoop, spice 1, 2 pac och ice cube
mac mall - illeagal bussines mausberg - non fiction c-bo - gas chamber, till my casket drops brother lynch hung - 24deep "EP", season of da siccness hollow tip - flawless rappin 4 tay - dont fight the feelin aja pallar inte sitta å skriva massa fler skivor å artister iaf
----------------------------------------------------------------------------
getto boys e från södern
missa ett h så ja bombar tråden
kolla scc (south central cartel), comptons most wanted, ice-t m.m. jag kommer inte på nåt mer just nu.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
geto boys heter dom för övrigt^^
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
hehe tvär sant. menast ja ändåså tjatar ,damu ridas e tunga me
b.g. knocc-out & dresta - real brothas en av de tyngsta gangsta rap-plattor som någonsin gjorts...
Geto Boys heter de.
Luniz- Operation Stackola
Too $hort Har en helvetes massa skivor från 90-96, varav min personliga favorit är "Cocktails" från 95.
Warren G- Regulator
Tha Dogg Pound- Dogg Food
At the gates of Eternity...
Luniz
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Snoop Dogg - Tha Doggfather Xzibit - 40 Dayz 40 Nightz
kan tippsa dig om fler. inga guld korn som real brothas. men antar att du reedan har koll på den å lita andra grejer efetrsom du hadde koll på eazy å så? lr duger alla tips
Dirtyfist : Han sa att vi skulle skippa Snoop och Xzibit's "40 Dayz & 40 Nightz" kom ut 98.
At the gates of Eternity...
synd bara att de e innan 96 fins massa fint tungt efter som han går miste av me samma känsla
Hangaround
2007-05-10 01:22
The D.O.C - No One Can Do It Better..visst han är från texas men det borde ändå räknas som en westcoast release.
young d boys - straight game. Bästa skivan i världen.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
C.P.O. var oxå fet...sen hela jävla yay area!!!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
yukmouth - thugged out the abulation
The Young Phenomenon...
Xzibit - At the speed of life
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
King T, Too $hort, Mc Eigt, Ras Kass....
tack för alla schyssta tips.. årtalen jag bad om behöver ni inte vara alltför hårda med, men det är fortfarande abum jag söker och inte enskilda artister.
Compton Most Wanted - music to driveby
Skribent
2007-05-10 19:14
med 'skit i N.W.A.', innebär det också att man ska skita i medlemmarnas skivor? iaf... Eazy-E - It's On (Dr. Dre) 187um Killa EP B.G. Knocc Out & Dresta - Real Brothas The D.O.C. - No One Can Do It Better Bloods & Crips - Bangin' On Wax Bloods & Crips - Bangin' On Wax 2: The Saga Continues Damu Ridas - Vol. I: Damu Ridas Damu Ridas - Vol. II: How Deep Is Your Hood? Nationwide Rip Ridaz - Vol. I: Nationwide Rip Ridaz Nationwide Rip Ridaz - Vol. II: Betrayed (Can't Trust Nobody) Cypress Hill - Cypress Hill Da Lench Mob - Guerillas In Da Mist
Ja, dem 5 första Cypress Hill skivorna är bra.
här är några måste album om du gillar west coast "classics"
cj mac - True Game
defari - focused daliy
dj quick - quick is the name, Safe + Sound
Foesum - alla album är bra
gonzoe - if i live and nothing happens
killa tay - mr.mafioso
Mr.Doctor - setripin blocstyle
Seagram - Reality Check
Sinister - Mobbin_4 Life
kausion - south central los skandless
Break Bread Mafia - Break Bread Mafia (the relativez)
G-Len - Woop Woop
Hollow tip - takin no shortz
jayo felony - take a ride
www.myspace.com/konnektent - din källa för grafix
Skribent
2007-05-10 22:24
Konnekt G-Len från Damu Ridas?
Kid Frost-Hispanic Causing Panic
Kid Frost-Eastside Story
Second II None-Second II None
Breeze-TYSON
Low Profile-We're In This Thing Together Några e ifrån 89/90 men måste nämnas...bra skit!
U wanna war, Ill take U to war!
Vet inte om ni sagt meeeeen Lil ½ Dead - Steel On A Mission
http://www.myspace.com/bizzlebeats
word på zom_b.... lil half dead is the shit.... kolla även hans "the dead has arisen" även A Lighter Shade Of Brown - Layin` In The Cut är dope och Arabian Prince - Brother Arab.... (N.W.A. ex-member, hoppade av innan klassiska Straight Outta Compton)
Skribent
2007-05-11 14:58
mental_ill satan, ja, just det...jag glömde Hispanic Causing Panic...
Famous
yes han har varit me på nån låt.
www.myspace.com/konnektent - din källa för grafix
Klassiker är väl att ta i, men Hi-C - Skanless är ett äldre ('91) och riktigt tight album i alla fall.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Skribent
2007-05-11 18:48
Konnekt så han har släppt ett solo-album? kan du ge mig lite info om det, måntro?
Mack 10 - Mack 10, MC Ren - Kizz my black azz och Ruthless 4 Life, fast ruthless är iofs från 1998. inga klassiker men dock bra.
Haters gon' hate...