I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pinsamt: Bästa artisterna ni inte har några skivor av

Utländsk Hiphop - Allmänt

DJ

2007-04-20 13:25

Pinsamt: Bästa artisterna ni inte har några skivor av

Om ni är som jag gillar ni väldigt många olika grupper och artister, men pengarna räcker inte till allt. Ibland kan det t.o.m. vara artister man verkligen tycker är skitbra som man aldrig råkat tänka på när man har pengar. Så det enda man har är en gammal kassett en polare spelade in, några bookmarks från youtube eller minnet av den där grymma låten på Yo!

Själv har jag en hel drös artister jag tycker jättemkt om som jag inte har några skivor med, men som jag definitivt ska köpa nån gång när ekonomin tillåter och inte så många andra skivor ligger i vägen eller just släppts o.s.v.

Följande grymma artister har jag pinsamt nog inte en enda platta med, fast jag hört mkt och skulle vilja äga i princip allt med dom:

AZ
Masta Ace
Poor Righteous Teachers
Onyx
3rd Bass
Fu-Schnickens...

And so on...

2007-04-20 13:28
Har du inte en enda platta med Ace, Onyx eller AZ? Mother of God...

Kommer bara på en just nu och det är:

Edo G!

Gillar killen som fan men har aldrig köpt en platta med honom. Springer till affären nu!
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."
DJ

2007-04-20 13:32
Word2Ya: Nej, faktiskt inte. Jag är som sagt medveten om det pinsamma i det...du knäcker dock mig med din Edo, tycker jag! Han är en av få artister jag har fler än åtta skivor av, hehe...

Kunde dock lätt byta nån av Edo-tolvorna som redan är med på ett album mot nåt schysst med AZ eller Masta Ace, men man prioriterar ju jävligt skumt ibland :D

2007-04-20 13:33
har inte Tray Deee's platta ("The General's List"), Soulja Slims plattor & Daz Dillinger's "This Life I Lead" konsit nog.. annars har ja väl allt ja behöver mer lr mindre.. nårra fler Erick Sermon, EPMD, AZ, Spice 1 & M.C.Eiht plattor skulle väl i å för sej oxå sitta fint.. 
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-20 13:35
Har inte en enda Bad Religion skiva trots att det är mitt favoritband. Hade ett gäng, men blev av med dom i någon bisarr flytthistoria.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
DJ

2007-04-20 13:47
Buddy: Är det just Cocoa Beez-platan du inte har eller inget med Smif N Wessun ö.h.t.?

2007-04-20 13:52
Köper plattor för att dom är bra inte för att en viss artist har gjort dessa. Känns som om detta är en liten kukmätar-tråd.

Men för att hoppa på tåget så är jag lite ledsen över att jag inte äger någon utav The Roots skivor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2007-04-20 13:56
broder: I så fall en märkligt inverterad sådan där det gäller att ha kortast?

I övrigt kan man väl säga att bra artister väldigt ofta gör bra skivor kanske?

2007-04-20 14:05
Nejdå, då dom flesta har dragit upp vilka plattor dom äger med, alla har sina floppar..

2007-04-20 14:16
Lord Finesse
Biz Markie

m.m.

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
DJ

2007-04-20 14:22
broder: Ja, OK. Men de flesta bra artister har gjort minst en bra skiva. Inte LOX då, men...

2007-04-20 14:31
Flesta bra artister har gjort en bra skiva ja. LOX har Money, Power & Respect, vilket är grymt bra skiva i mina öron.

2007-04-20 14:36
Har bara Fat Joes första av alla DITC-artisters skivor.
PS. Your cunt is in the sink

2007-04-20 14:45
Jag äger inte en enda skiva men samtidigt äger jag varenda en! .... Dc++!
Producent

2007-04-20 14:51
M.O.P
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-04-20 15:14
jag har ingen skiva med the pharcyde. kommer aldrig äga en heller, eftersom skivköpandets dagar är loong gone.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2007-04-20 17:15

Little Brother, otroligt faktiskt.
Tre senaste åren har jag mer eller mindre bara köpt Stones Throw releaser.

Keep crushin'!

2007-04-20 18:21
hade allt sånt innan jag sålde det, nu har jag annat bra...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-04-20 18:31
eftersom skivköpandets dagar är loong gone

Fattar inte er. För mig finns inget bättre än att hålla i en sprillans ny platta och bara sätta sig och lyssna...
Tror den känslan är mer påtaglig på er vinylister.

Mf Doom
Lord Finnesse
Grand Puba
Sadat X
Big Daddy Kane
RAKIM (!!!!)

Oj, känner mig urvattnad nu!

PZ

2007-04-20 19:43
Redman
Chino XL
Äger inget alls av Boot Camp Click
Inte heller Dogg Pound Gangstas
The Game
Tragedy Khadafi

2007-04-20 21:30
jag har inget med tech n9ne och det skäms jag lite för
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary.

http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/

2007-04-20 21:35
har inget med Jay-Z and I ain't ashamed to say it.
Anywhere you go I am going to find you And every time you flow I'll be right behind you Just to let you know and constantly remind you You can never be as dope as I am
God-damn

2007-04-21 10:33

dåligt nog har jag inget med:
too short, craig g, 3rd bass eller biz barkie

sen finns det en del artister där jag bara har en samlingsskiva men inget riktigt album:
organized konfusion, e-40 & run-dmc t.ex.

finns säkert fler i denna jävla djungeln...

Fuck Batman and Robin, I'm robbin with a bat man...
http://boegballe.tabulexnet.dk/
DJ

2007-04-21 10:53
Soulable: Eller hur. Vem kan jämföra känslan av att låta nålen falla på en skiva med nåt digitalt shizznit. I övrigt har du min fulla sympati och jag får lust att personligen skänka dig Reel To Reel eller Funky Technician, hehe...

2007-04-21 11:39
Soul_Surivor_II:
Du är välkommen att göra som du vill, hehe!

PZ
DJ

2007-04-21 11:43
Soulable: Hm, hade jag mer än ett ex. så...  ;)

Funky Tech kom nyligen på nypress iaf. Dom har den inne på Coulisse bla. Om du skulle känna dig rik och klassikerhungrande nån dag, haha

2007-04-21 11:55
Jaa, tack för tipset!

PZ

2007-04-21 11:57
har inget med Masta Ace, The Roots, M.O.P och Gangstarr

2007-04-21 12:13
varför helst underskattade rappare? och nej vilka är det? ehm

AZ - Doe or die
Masta ace - a long hot summer

2007-04-21 12:15
Cormega - The realness
DJ

2007-04-21 12:27
Young tree: Kolla min skivsamling och min önskelista. Det mesta är köpvärt :D Gå till min presentation och klicka på hemsida däruppe.

2007-04-21 12:35
jag har faktiskt (hör och häpna) inte Lifestylez ov da poor and dangerous, har förstås lyssnat sönder den hos kompisar men ändå.

Sen har jag inte en enda Brand Nubian skiva

och inte en enda Common skiva
=/

Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2007-04-21 13:46
Soul_Survivor_II:

Bara en Tribe skiva?

Inte "the living soul" a la 3582?

Det var överaskande...

PZ

2007-04-21 13:47
Rolig tråd förövrigt även om man blir lite ledsen...

Hangaround

2007-04-21 13:57
Har ingen Redman skiva, vettefan varför..han är tung, men men.

2007-04-21 14:04
Pinsamt är att jag inte har en skiva med NWA =/ gillar dom som fan. men alltid när jag ska köpa dom har jag hittat någon annan som tex förra gången då blev det the games skiva istället, sen har man inte cash te skivor hela tiden vilket är synd :/ men ska fan ta mig i kragen och köpa en med nwa nu !
SunShine Reggae!.

2007-04-21 14:48
Sweety: NWA är ändå rätt överskattade!

PZ

2007-04-21 14:51
räcker med greatest hits med NWA :)
DJ

2007-04-21 14:56
Soulable: Den där 3582 har jag visserligen fingrat på nån gång. Men den känns inte skitviktig och är inte direkt top 100 på inköpslistan...

När det gäller Tribe är det ju riktigt pinsamt. Bristen kan iofs delvis förklaras av det faktum att när jag lyssnade som mest på Native Tongues (typ 94-96) gick jag temporärt över till CD. Så jag har Low End Theory och Midnight Marauders på CD. Men den blamagen skall såklart rättas till vad det lider. Särskilt gällande Low End Theory som är en av mina favoritplattor. Samma syndrom gäller BDP, De La Soul, EPMD, PE, KANE, Biz, G Rap m.fl. Jag har bara CD eller mest CD med dom.

Men dom jag listade däruppe har jag alltså varken CD eller vinyler med...AZ och dom...

2007-04-21 21:01
ATCQ
EPMD
Jay-Z
Heltah Skeltah

massa mer men det var väl dom första jag kom att tänka på

2007-04-21 21:34
För många att nämna. Damn MP3's Haha!
Producent

2007-04-21 23:35
Royce Da 5´9
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-04-22 00:23
jag vågar inte skriva...
AayFukYuuuu :@

2007-04-22 00:23
Soul: Okej, men då är jag ändå mäkta imponerad. Cd gills faktiskt i min värld.
När du ändå snackar Native Tounges kan jag säga att jag saknar Black Sheep vilket jag har ångest över.

PZ

2007-04-22 21:07
SS2: Du ligger inne med en del skivor va? :)

Men du är ju 29 bast också, med andra ord så har jag ett antal år att komma ikapp! PZ!

2007-04-22 21:13
Ville bara skriva av mig också när jag ändå är igång, var i sthlm i helgen hos min brorsa. Lämpligt nog så bor han precis vid Recordhunter så jag stack in o klippte ett gäng skivor.

Tre klassiker som saknades i samlingen:

Madvillain
Blazing Arrow
Mecca & the soul brother (!!!!!!!)
Samtliga är STORA favoriter. Så där ser ni att man kan missa skivor ibland :)

Och en för mig ny grupp som jag bestämde mig för att satsa på, hade läst mkt positivt om skivan innan:

Strange fruit project - the healing

Har precis släppt nålen på den och kommit 4 låtar in... FY FAN vad bra den är!! Rekommenderas varmt!

PS. Staden man bor i spelar roll, Malmö som jag bor i är faktiskt sjukt kasst när det kommer till hiphop-vinyl (eller cd också för den delen). Jag är övertygad om att om jag hade bott i sthlm t ex så hade min skivsamling varit mer än dubbelt så stor. Och nej, jag gillar inte att beställa på nätet. DS.

2007-04-22 21:18
Word2yaMova P21

Malmö är en katastrof när det gäller skivaffärer, men du kan knappast påstå att din skivsamling hade varit dubbelt så stor om du bott i Stockholm när du har en 50minuters färd över till Köpenham. Där finns flera övergrymma skivaffärer som piskar de flesta i norden.
Keep crushin'!

2007-04-22 21:23
Jag är medveten om det och jag handlar skivor där ibland, inte så mycket nuförtiden dock. Det jag menar är att om jag hade bott i sthlm eller kph så hade det blivit fler impulsköp osv...

2007-04-22 21:29
SS2: Får man fråga vad du spelar dina skivor på?
Producent

2007-04-22 21:48
 Word2yaMova Det går att beställa skivor i fysiska affärer också.

2007-04-22 23:04
Dopeness, är det sant...