I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sean Price + Black Milk + Guilty Simpson = sant

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-04-17 22:44

Sean Price + Black Milk + Guilty Simpson = sant

"After the Jedi Mind Tricks tour I'm going home to work on my mixtape," Sean told G4 while on a day off from the trek. "Then I'm going to Detroit where I'm doing this album with a brother named Black Milk and this brother named Guilty Simpson. We're doing an album together. Then the Heltah Skeltah album with my partner Rock, and then my solo album Mic Tyson. And I'ma knock you out with that. I'm working hard instead of hardly workin'."

So what can we expect from that new Heltah Skeltah, Sean?

"The name of the album is Dirt," he revealed, "which stands for "Da In-Credible Rap Team. We've been working on it for, like, eight months now and have three songs. So that's how we're approaching it, real serious, man."

Källa

Kommer det här bli fett eller kommer det här bli fett?

Lite off topic, vad är Freestyle 101 för program?

"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2007-04-17 22:52
fan va black milk pumpar ut grejer just nu, fett
chase the clouds away

2007-04-17 22:59
en platta = ungefär 15 spår... 3 spår färdiga på 8 månader...:

15/3 = 5
5*8 = 40
40/12 = 3,333333

enligt denna enkla kalkyl kommer alltså dirt hösten 2010.... ;/

får fan hoppas att de spåren blir värda väntan. men det är ju heltah skeltah så det kan ju inte bli annat än fett, fett, fett....fett!
speciellt inte när det är gjort 'real serious'... <- det låter ju iaf jäkligt lockande.

men seriöst... jag hoppas de får ut plattan i år för jag har fasiken väntat evigheter... och guld vore ju om planet rock kom också.

2007-04-18 00:30
"Satan, sean price och black milk."

Jag skulle snarare säga Sean Price och Gulity! Kommer bli överfett.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-04-18 01:46
vet inte riktigt vad jag tror om det här. alla 3 inblandade är sjukt feta, men vet inte riktigt om jag tycker att guilty simpsons flow matchar seans. men kontraster är ju inte alltid dåliga så det kan verkligen bli TUNGT! jag är positivt inställd till projektet men kommer inte bli förvånad om det inte är lika fett som jag vill tro när jag läser om det.
riktigt härligt med Dirt! hoppas precis som Priyan att det kommer snabbt. vilket det borde göra... han är ju på tour och har spelat in jesus price superstar nyligen. så 3 låtar är kanske inte så få ändå med tanke på den seriösa inställningen + alla andra grejer sean hållt på med senaste året. hoppas även på planet rock precis som Pri.
vad heter mixtapet?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-04-18 08:41
Synd att han inte nämnde några producenter. Känns som att det är det som kommer avgöra i det stora hela. Att både rock och ruck levererar fortfarande vet man ju sedan BCC och SP-släppen. Beatminerz är väl givna men vore grymt om någon annan med mörka beats var med, t.ex. RZA eller Havoc. Men men...det blir väl Ken säkert istället :/
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-04-18 09:41
hoppas ken och tommy t dyker upp , kens productioner är som  gjorda för heltah skeltah.  dem ska inte hålla på och exprimentera med en massa nya ,  de dem  har haft kommer fungera utmärkt. alltså att dem fortsätter på sitt spår och inget annat

2007-04-18 10:17
Ska nog ragga tag i allt där...

Mic Tyson, fyndigt...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-04-18 11:37
Shit vilka good news!
"Don't need a copy of Microsoft Office to Excel... Word."

2007-04-18 12:46
Diggar nyheterna. Man får aldrig för mycket av Guilty Simpson. Däremot tror jag inte riktigt albumet kommer bli kanon. Black Milk är en grym producent, men långt ifrån fläckfri. Killen är ung och outvecklad och en hel del av hans beats blir inte mer än OK.
Sean Price har jag aldrig varit någon stor fantast av, men man kan hoppas att både Black Milk & Guilty Simpson höjer hans standrad i mina öron.
Keep crushin'!

2007-04-18 16:58
OOOOOH i cant belive this!

Bucktown is going crazy....BCC and OGC is of the hook....and sean p is going wild!
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset