I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Immortal Technique

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-04-12 15:57

Immortal Technique

Jag har flera skivor med dem och jag hittar inte någonting jag gillar..

Ingen fart bara enormt långa texter som låter som berättelser.
Är det ingen som kan tipsa mig om någon låt som är riktigt bra eller tycker ni bara om att dem har så mycket att säga? visst dom har mycket att säga men det är som att lyssna på astrid lindgren då hon läser en saga ungefär.. HATA MIG DÅ! :P

How can you think on your feet has been bitten off from the knee, and down?

2007-04-12 16:05

immortal technique är en emcee, inte en grupp btw!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-13 17:24
immortal technique är väl bara en kille? ful e han iaf...

men dance of the devil är väl en klassiker iaf?
Vad vet du om plastpåsar med dragkedja?

2007-04-13 21:01
haha vilka dissar som haglar över honom. Men om man inte vet så mkt som att det är en person i fråga och inte en grupp så har man inte hört tillräckligt, det är uppenbart. Mina tips på låtar blir följande:

Obnoxious
Freedom of Speech
Leaving the past
Creation and destruction
The Point of no return

2007-04-13 21:47
immortal e en riktig kontroversiell storyteller..tyvärr e inte beatsen särskillt roliga..men han e fet
i remember when originality was the key!!

2007-04-14 00:43

Tony_Molotov jag skäms inte speciellt mycket speciellt inte då du tror att du kan få mig göra det.

Ja jag trodde dem var en grupp :P jag är inte så väldigt insatt men jag ska lyssna på låtarna som Gore radade upp, för övrigt så tror jag han var den enda med något att säga i den hära tråden. Men som jag sa, hata mig då !

How can you think on your feet has been bitten off from the knee, and down?

2007-04-14 10:10
tech e tung! en street tellin' artist. han vet vad han snackar om och jag supportar hans organisation han håller på me till 100 %!
inga massa battle rhymes som alla andra utan denna snubbe håller de fan äkta
GUERILLA WAR TACTIX - BLACK MASS RITUAL - HUMAN GENOCIDE PROCESS - www.myspace.com/GuerillaWarTactix - Album Out Now!

2007-04-16 08:51
Caught in a hustle ska du lyssna på också... för den är fet som fan, kolla hans myspace sida där finns den låten
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2007-04-16 09:45
caught in a hustle är en Bsida på nån 12" har ja för mig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-16 10:49

bin laden-tolvan väl?

"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2007-04-16 10:59
Dancing with the devil... lyssna på texten... den kryper in under skinnet...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-04-16 12:22
peruvian cocaine är jävligt fet, även om han har en 6,7 st featare me på låten

the cause of death är jävligt fet oxå

2007-04-16 12:48
hehe kollade lite snabbt på nin press o såg att du gilla public enemy, där har vi en otroligt överskattad grupp, med sega röster och som rappar till beat som inte existerar...

så beaten e relativt feta hos immortal, sen äre ju hans texter som knäcker

DJ

2007-04-16 13:28
Håller med ursprungsposten. Visst kan politik funka fint i hiphop (KRS, PE, Brand Nu, Dead Prez). Men IT har tyvärr varken röst eller flow nog att göra musik av sina manifest. Imho.

2007-04-16 15:16
Crossing the Boundary är en av de mer lättlyssnade Immortal Technique-låterna. Börja där och vänj dig vid hans sound. Finns på Revolutionary vol 2.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2007-04-16 15:45

bin laden ar skon haha.

Shuu

2007-04-16 18:38
"kollade lite snabbt på nin press o såg att du gilla public enemy, där har vi en otroligt överskattad grupp, med sega röster och som rappar till beat som inte existerar..."

Bra där slug, för Public Enemy har ju knappt varit tongivande since way back when och de har ju inte heller varit med och skapat det vi idag kallar hiphop och hiphop kultur... Men för fan, visst är de OTROLIGT överskattade... Lika överkskattade som NWA, Sugarhill, RUN DMC och så vidare...

Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.