I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Muslimsk Hiphop

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-04-10 00:41

Muslimsk Hiphop

hittade en sida med muslimska rappare, sångare och dylikt. tänkte bara visa att de finns hiphop utan att man behöver ha med massa onödigt i lyricen..  www.muslimhiphop.com

...:::KING HOOD MUSIKEN I DIN SPEAKER:::...

2007-04-10 00:49
Bara för att det är muslimer så betyder det att deras musik inte kan innehålla "massa onödigt i lyriken" ?

2007-04-10 00:51
Dessutom är det väl ingen som sagt att man måste ha med onödiga saker i lyrik, dessutom är det ju upp till var och en vad som är onödigt.

2007-04-10 00:52
N_got, precis det jag tänkte.

2007-04-10 02:10
pdc, sms, oc och en massa andra grupper i uk!

ghetto muslim rap!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-04-10 02:56
bosnie...

jag e muslim själv... MEN

all religionsrap... för enformigt...

som muslim så e det nästan förbjudet o rappa...

så det dom gör e inte bra heller enligt religionen....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2007-04-10 08:30
5% Album är ju jävligt tungt. Men jag tänker inte ge mig in i den teologiska diskussionen om huruvida de är muslimer eller inte...

2007-04-10 11:04
Vad betyder "massa onödigt i lyricen"?
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-04-10 11:46
Själv tycker jag det finns få saker som är så onödiga som religion. Så vad som är onödigt är väl en smaksak.
www.plaingold.com

2007-04-10 11:57
@Bosnie
"Om "massa onödigt" innehåller bitches, guns eller drugs så nej du får inte propagera för det som muslim. Sen så ska man propagera för det man tycker är rätt, som muslim - därför blir det inge bullshit i texterna som att man känner folk som känner folk som dödar folk".

Det jag menar är att lyssna på en massa predikande i form av rap kanske är onödigt skit för mig och bitches, guns and drugs det mest väsentliga i mit liv.

2007-04-10 12:04
"Själv tycker jag det finns få saker som är så onödiga som religion. Så vad som är onödigt är väl en smaksak."
Hehe... Co-signar det.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-04-10 13:27
finns alltid Islamic G-unit från marocco
Omae wa jowai

2007-04-10 14:23
jävligt tung hiphop

inget överdrivet skryt å sånt skit men ja lyssnar på all slags hiphop men kanske är en smaksak lr livs stil vad vet ja de är upp till var och en peace out

2007-04-10 14:38
Bosnie

Är du efterbliven eller? Allt jag säger att att vad som är massa strunt varier från person till person.

2007-04-10 15:00
det jag har lärt mig av min far och mina farbröder är att om man ska vara en rättrogen muslim ska man inte lyssna på musik som inte praisar Allah.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-10 17:59
Jag kan lätt hålla med om att religion är lika mycket strunt som allt annat.
om inte mer
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-04-10 19:23

ni som skiljer mellan kristendom islam och andra relgioner måste vara dumma. Islam Kristendom Judendom osv betyder det bara en av de har rätt och kommer till himlen och resten hamnat i helvetet? alla har nästan samma budskap och gud är samma gud men olika namn i olika relgioner

Bury Me In Pieces Cause They Fear My Recarnation
Bitches Screaming Peace When My Squad Face 'Em

2007-04-10 19:51
En böneutropare till ett beat, no thnx.

2007-04-10 23:57

Iraqi-unit.   

bästa

The more you sweat in training, the less you bleed in combat!

2007-04-11 00:17
varför kom tråden att handla om religion och vad folk tycker om det, när killen bara fråga efter muslimsk hiphop?

för att svara på din fråga så vet jag att Brother Ali är muslim och har många jävligt djupa texter om livet osv. kirra hans nya skiva "The Undisputed Truth", jag tror du kan gilla det. Annars så är väl "Lost Cildren Of Babylon" muslimer men de är ganska aggressiva om vi säger så...

lycka till
http://www.kalvinhiphop.com

2007-04-11 00:19
okej och så inser jag att tråden verkligen inte var en efterfrågan efter muslimsk hiphop. utan bara var för att uppmärksamma en site. oavsett så tycker jag folk kan ha sin åsikt om religion för sigsjälv.
http://www.kalvinhiphop.com

2007-04-12 12:53
Bara för att man är kristen, muslim eller jude behöver man ju inte predika för alla. Även om det nödvändigtvis inte behöver vara nåt fel med det, om man säger vettiga saker, inte typ "kill all devils". Tex finns det ett flertal judar inom hip hopen som inte "preachar" (precis som det finns många kristna och muslimer som inte heller gör det!), t ex Beastie Boys, A-Trak (Kanada), Abdominal (Kanada), Remedy, Subliminal (Israel), Brotherhood (UK), Zephyr (graff), Mr. Freeze aka "Rock Steady Jew" (b-boying), MC Serch är ett annat exempel - han var ju medlem i 3rd Bass.
 Att man är troende/praktiserande och låter det avspegla sig i texterna behöver ju inte vara något negativt, om man har intelligenta och toleranta texter. Tvärtom kan ju det tillföra ytterligare en dimension!  Bland judar Matisyahu (även om han är mer reggae än hip hop). Bland muslimer kan ju nämnas t ex Rakim, Brother Ali och King Sun - "...one of us is Spanish, Korean or Jewish/now why do we do this?/we grew up together in the ghetto colorblind/we trust each other more than we trust our own kind".........

2007-04-12 13:16
Jag tycker det är bra med muslimer som sprider islam med musik, Det är fel sätt. Men dom ger oftast den positiva sidan, och visar vad islam är. Tex Soldiers of allah, berättar om vad "jihad" och sånt verkligen är, inte som fox news eller annan media.
"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero
Producent

2007-04-12 15:32
Realistic Att judar inte predikar hänger nog ihop med att man inte missionerar inom judendom.

Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-04-12 19:52
Dopeness - ja men Matisyahu är ultraortodox jude och "predikar" visserligen inte, men hans religiositet avspeglar sig i texterna. King Sun och Rakim predikar inte heller.

2007-04-12 19:55
piru_luv - Fox News, al-Qaida, Hizbullah, Jihad Islamiya, Hamas, al-Salafiya, Abu Sayyaf, talibanerna, etc...