I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-04-02 20:02

Aesop Rock

Aesop rock har så jävla skönt flow!!! speciellt i Daylight och 9-5ers Anthem. Det jag mest gillar med han är att han inte rappar som alla andra. tillexempel 50cent,Akon och Snoop. Dom sjunger bara om pengar,tjejer,droger och snygga billar och skryter om att dom har suttit i fängelse och blivit skjutna 28 gånger. Jag hatar sånt jävla skit. deras jävla texter är ju fan skit kassa!!! Akon har bara gjort en bra låt, det är Ghetto. jag fattar inte hur man kan tycka om sånt skit? kan nån svara på varför dom eller ni tycker sånt är bra?

Se mig som gud-Aiiit!

2007-04-02 20:07
Skriv ett brev till kamratposten.

2007-04-02 20:14
det har jag gjort
Se mig som gud-Aiiit!

2007-04-02 20:14
dryg?
Se mig som gud-Aiiit!

2007-04-02 20:16
Du tror inte de finns hundratals andra mc's som har rellativt inteligenta texter då? .D

2007-04-02 20:21
jo men Aesop är skön det är inte så många som har sköna beats och rim. det finns nog många men inte kända. dom såm blir kända inom hiphop är ju såna som skriver ''jag ska cutta dig och knulla din tjej, jävla horunge'' liksom hur bra är det?
Se mig som gud-Aiiit!

2007-04-02 20:28
Du vet inte vad du snackar om grabben.
Men grina inte för det, efter ~6mån på whoa, och otaliga timmar av vilda disskusioner med Crunk_Dude in nån värdelös tråd om vem i dipset som är bäst, så kanske... kanske.. inser du att du bör ta ditt liv. Ta helst crunkdude med dig.

2007-04-02 20:30
hahaha ja, ja lovar ja tar han med mig. nåt mer din Ghettohiphop hulligan?
Se mig som gud-Aiiit!

2007-04-02 20:31
=D~

2007-04-02 20:39
"50 Cent har gjort en av tidernas bästa skivor"

"..Akon kan göra refränger som ingen annan kan."

plz die?

2007-04-02 20:40
=)

2007-04-02 20:53
Jag gillar dig crunken, eg är jag bara elak för att jag vill lära känna dig. Fattar du inte?

2007-04-02 22:02
All hail PSK!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-02 22:09
Jag tycker inte Aesop är bäst i världen, men han klår fiffty änyday... Aesop är som choklad pudding, jeeevligt go i små mängder! Men man föräter sig lätt på honom varpå man inte kan lyssna på honom på ett tag, men han är ett bra alternativ...

Men ska man lyssna på icke "Gangstacashhoes" rappare, så föredrar jag, antigen Slug, eller andra såsom, K-OS, Pigeon John, Moka Only,Brother Ali och Louis Logic TEX!

2007-04-02 22:27
Så länge det finns en marknad för en viss typ av musik så är det ju enbart smaken som skiljer. Ingen av artisterna som har nämnts i tråden hade uppenbarligen inte varit där dom är idag enbart baserat på vad andra tycker om dom, varesig det rör sig om aesop eller 50 så har dom båda något som attraherar en målgrupp.
Att folk måste hata på en annan över en smaksak och kategorisera musik som bra eller dålig enbart baserat utifrån sigsjälv visar bara prov på trångsynthet...

2007-04-02 22:39
Akon har förövrigt den mest irriterande rösten just nu.
Kan han inte hålla sig till att stjäla bilar.
"gotcha back like a chriopract"

2007-04-02 22:42
Jag tycker det är underbart att en 16 åring idag kan säga "du är fjorton du lär dig".. haha.

Men för att återknyta till topicen:
Aesop Rock har gjort sjukt feta grejer..

Fiddy, förstår jag varför han är där trots att jag inte gillar det.

Men jag kan aldrig erkänna Get rich or die tryin´ som en av dom fetaste plattorna 2000talet.
Kommit så sjukt mkt bättre grejer än så både komersiellt, mindre komersiellt & någonstanns mittimellan...

Snoop har det där, trots att jag inte tycker han skapar guld jämt.

Akon har jag inte mkt över för.

Om du gillar smarta texter & schyssta beats i det stuket ska du även kolla in Cage, Atmosphere, Eyedea, Brother Ali, Illogic, Qwel osv.

Skulle även kolla in: Mos Def, Common, Talib Kweli, Pharoae Monch också...
http://www.myspace.com/souldbeats

2007-04-02 22:47
Jag tycker att den här diskussionen Aesop vs 50 känns JÄVLIGT relevant, då man egentligen kan se dom som två artister som gör ungefär samma typ av musik och därför går att jämföra med varandra. Lite som att ställa en bladfikus och en trampolin bredvid varandra och börja argumentera över vilken som är bäst.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-04-02 23:08
"Lite som att ställa en bladfikus och en trampolin bredvid varandra och börja argumentera över vilken som är bäst."

brunsås är en humorist som dessutom har rätt, props!

2007-04-02 23:23
brunsås är bajs
zombastic fantastic

2007-04-02 23:29
tja

2007-04-02 23:49
"Lite som att ställa en bladfikus och en trampolin bredvid varandra och börja argumentera över vilken som är bäst."

hahaha :D

2007-04-03 09:18
aesop's nya låt på definite swim-tapet är iofs helt ok. sista spåret, none shall pass. nått för dig kanske Prostata ,D

2007-04-03 13:38

Vad i hela h-e har Aesop med 50 Cent att göra?

Aesop är grym som satan och en personlig favorit, förstår dock om folk inte gillar honom och klagar på att man inte förstår texterna osv. Och jag kan ju erkänna att jag inte alltid förstår texterna (och förmodligen tolkar dem på ett annat sätt än AR själv), men tycker inte det är så jäkla viktigt när det är skönt att lyssna på. Sen, vad gör det om jag tolkar texterna på "fel" sätt? det är ju inte direkt så att någon kommer och knackar mig på axeln och säger att jag har fel, eller att jag måste sitta och hålla någon i handen och förklara vad texterna betyder. Det blir personligt, fast på ett helt annat vis än tex Slug eller Sage.

Och att Aes inte rappar om vapen och pengar är fan ingen anldening att lyssna på honom, finns tonvis med rappare som inte gör det.

2007-04-03 20:16

men vafan jag förstår inte varför Akon säger convict i varje jävla låt?

Se mig som gud-Aiiit!

2007-04-04 01:32
Men snubben satt liksom i fängelset ett litet tag för att han stal en jävla bil. Nu anser han sig vara största thuggen på gatan.
Tycker han bara gör bort sig när han står sjungandes med sin jävla heliumröst i sina fula kavajer.
"gotcha back like a chriopract"

2007-04-04 10:20
haha fan vad töntig!!!
Se mig som gud-Aiiit!

2007-04-04 10:20
en jävla bil!!!
Se mig som gud-Aiiit!

2007-04-05 17:18

hehe, prostata du paminner mig om mig sjalv forr i varlden. sott. jaja, du ar inne pa ratt spar med andra ord

http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2007-04-06 14:39
Kan inte den här tråden utnämnas till "Den Typiska Whoa-tråden"?

Vi har 20+are som är tuffare än 14-åringar för att de är äldre.
Vi har 16-åringar som är tuffare än 14-åringar för att de är 2 år äldre och förstår så sjukt mycket mer.
Det är underground vs. mainstream.
Det är folk som inte kan leta enkel fakta med hjälp av google eller wikipedia eller vad som helst.
Det är folk som inte kan tolka och folk som inte gillar musik som ska tolkas.
Det är folk som delar in sina idoler i fack som idolerna själv sagt att de inte tillhör.
Och framförallt så gör folk allt för att trycka in vilka brott som är töntiga och gärna slänger in lite snabbt och tufft att de själva röker gräs.

Underbart!
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-04-06 14:50
eccan, its whoa!

2007-04-06 18:14
Glöm inte smart-asset som tvunget ska hata på tråden också, ingen typisk whoatråd utan honom!
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-04-06 23:28
Crunk_Dude P16

Hur fan kan du ens tänka tanken på att säga att 50 cent har gjort en av tidernas bästa skivor? Och ingen kan köra refränger som Akon? Hört talas om en man vid namn Nate Dogg någon gång?
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe

2007-04-07 20:13
jaha
Se mig som gud-Aiiit!