Första löpsedeln tillägnad en rappare?
Idag, eller igår eftersom att klockan är över midnatt, hände det. Någonting såg väldigt annorlunda ut med dagens löpsedel. Snoop dogg fast för "knarkbrott". En rappare på aftonbladets löpsedel. Någonting som inte händer så ofta. Att en rappare når en svensk löpsedel dvs, inte att snoop dogg grips för narkotikabrott, vilket händer lite titt som tätt. ODB fick en liten notis i hörnet, som berättade att han var mest känd för att gjort en duett med Maria Carry, när han dog. Hur många gånger har ett löp tillägnats en rappare i sverige? någon som vet när det inträffade första gången? säkerligen har Dogge eller Ken fått någon men det här är den första som jag kan minnas mig sett någonsin.
kanske för att han spelade i globen?
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
vem fan bryr sig, han är tagen för att han röka brajj och det är med på en löpsedel precis som om det vore som om det avslöjats att han gillar att pilla på små barn
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men ja, hiphopare är kriminella och inget barnbarnen ska lyssna på.. med tanke på all uppståndelse nu med lushlush å så så vill dom fortsätta sprida sin propagande de små fikusarna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ken har haft ett par st b.la nått när han knep sina barn å tog dom till norge sen vad de la nått när bigge eller 2pac dog ? de vaif rätt stora rubriker när dom sköt på vartandra. hur vad e när kanye west va emd i en bilolycka ? de va la rätt allvarligt.
va snackar du om, jag har sett 50 cent , och eminem på minst 5 stycken, diddy med....
House is hiphop on fast forward ..
hur vad e när kanye west va emd i en bilolycka ? de va la rätt allvarligt. Det stod förmodligen inte ens i tidningen. Han var ju inte direkt välkänd då som rappare, utan bara "den där producentkillen på Roc-a-fella". Knappast att svensk media brydde sig om det. När Tupac dog var det hyfsat stort, har kvar urklipp på nån helsida i Expressen från dagen efter. Biggie tillägnades också nån sida men jag tror inte att nån av dem fick ett eget löp. Eminem borde ha fått nån löpsedel vid nåt tillfälle. När han spelade i Globen var det väldigt omskrivet överhuvudtaget och då borde det kunna ha fått ett löp nån dag.
www.plaingold.com
"Eminem borde ha fått nån löpsedel vid nåt tillfälle. När han spelade i Globen var det väldigt omskrivet överhuvudtaget och då borde det kunna ha fått ett löp nån dag." Det är direkt så dem slänger upp vad som helst på löpsedeln. Det måste locka den stora massan och jag tror kanppast "eminem har konsert ikväll" gör det. Ditt resonemang är förvirrat.
När Tupac dog hade de antagligen något om 24 Karat på förstasidan. Prioriteringarna är inte där de borde vara.
PS. Your cunt is in the sink
Bäst är ändå för 5-6 år sedan, då det i Aftonbladet skulle skrivas om Janet Jackson och ett eventuellt projekt ihop med Q-Tip. "Den kontroversielle rapparen Q-Tip, som är känd för att tidigare under året anmälts för skadegörelse, då han och hans grupp rev ner skivor i en butik." Hobbyjournalister... Ja
Haha va? Vad hände egentligen? Phife snubblade på en skivaback?
skivback*
Fabolous var med på första sidan, när han blev skjuten, iaf på nätet, men då var han mer känd som "Petters kompis".
Would I shit you? You're my favourite turd.
Det är direkt så dem slänger upp vad som helst på löpsedeln. nej det måste uppfylla vissa strikta krav. minst en referens till "tv-bonde", "nakenchock" eller "dödsINSERTRANDOMWORD"
PrinsMio fan, måste säga det men du är jävligt trög. tror du snoop tagen i stockholm skulle locka den stora massan mer än "eminem har konsert ikväll"? jo jättemånga svenssons vet vem den där negern snoop doggy är
Det är direkt så dem slänger upp vad som helst på löpsedeln. Det måste locka den stora massan och jag tror kanppast "eminem har konsert ikväll" gör det. Ditt resonemang är förvirrat. Jag skrev ju att hans besök var omskrivet. Kanske utvecklade jag inte det tillräckligt. Det var en jävla massa med hans eventuella ecstasy-intag på scenen och att polisen var redo att gripa honom direkt på scenen om han gjorde så. Jag är ganska säker på att Eminem faktiskt fick nåt löp när han var här 2001.
www.plaingold.com
Bakelse1 P19 frågan var inte varför han fick en löpsedel. min poäng är bara att det spelar ingen roll om det bara var en liten skara poppare i sverige som visste vem pete dorethy (stavas?) var innan han hamnade på aftonbladets löpsedlar, dom skrev om honom endå. Men när jam master jay eller ODB dog gjordes det inte mycket besvär om att skriva många rader.
MaKkan_XL P22 när? vilka löpsedlar? då menar jag inte city eller metro där man tävlar i kapp om att vara mest mångkulturell och så där ungdomligt häftig.
"Jag är ganska säker på att Eminem faktiskt fick nåt löp när han var här 2001" Man brukar ju inte i regel skriva om en kosert på löpsedlarna om det inte hänt något jättespeciellt, som att Carola kasstat blomjord på sina fans.
när dogges fru dog... stupid thread by the way.
cist P21 Du sa också att du aldrig hade sett någon förrut vad du mindes...
då nämnde jag att han hade nyss spelat i globen det var antagligen därför han fick sin löpsedel.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Man brukar ju inte i regel skriva om en kosert på löpsedlarna om det inte hänt något jättespeciellt, som att Carola kasstat blomjord på sina fans. Har du läs- och skrivsvårigheter? Jag skrev ju sedan att det var pga allt snack om hans (fejkade) ecstacy-intag på scenen och att han uppmuntrade svenska ungdomar att knarka. Eminem fick så pass mycket mediautrymme då att min farfar, som varken känner till Pete Doherty, Snoop Dogg eller nån annan artist som är under 50 år, undrade varför jag skulle "gå och se den där jävla knarkaren". Jag är faktiskt i princip säker på att Em hamnade på löpsedeln då. Jag vill t.o.m minnas att det dagen efter konserten stod på löpet att "här festade Eminem i natt". Tidningar har löpsedlar om sånt nonsens varje vecka så varför så osannolikt?
www.plaingold.com
Producent
2007-03-14 11:01
Just D skapade väl några löpsedlar?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.