I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Afrikansk hiphop

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-03-01 18:02

Afrikansk hiphop

Jag vill hitta afrikansk hiphop men nastan all hiphop jag har och har hort om kommer ifran Sydafrika.
Aker till Dar Es Salaam om nagra veckor och dar antar jag att jag kan hitta lite grupper, bade ifran Tanzania och ovriga Afrika.

Sa.. Tips pa grupper?
Garna kenyanska eller pa swahili!

Be proud to be a virgin!

2007-03-01 18:32
från tanzania finns en snubbe 2 praud eller nått.. Annars rekomenderar jag skivan rough guide to african hip hop och gruppen darra J från senegal
Human Education Against Lies

Fu ll Kontro ll, Its a posse

2007-03-01 19:23
@ gaston

LoL!
Att du inte nämner dig själv?? Gaston är en ganska jätteduktig senegalesisk rappare..  Både  solo och i gruppen Dakar All Stars.

Sen heter dom inte darra j utan Daara J. (tänkte bara ifall killen försöker söka på namnet så kommer han nog få fler svar ifall han stavar rätt..)

Om du vill ha mer tips på senegalesiskt så är det bara att fråga mig.. jag har ganska jättemånga fler namn på lager..

Men Tanzania och Kenya. Dom jag vet och har lyssnat på är
X-Plastaz (Tanzania) www.myspace.com/xplastaz 
Och sen..hmm jag vet att jag har lyssnat på något solo och något från Kenya också men har lite svårt för att komma ihåg namnen..

Wala bok wala bok.. som o dem talk..

2007-03-01 19:31
Wawesh är från Kenya och rappar rätt så mycket på swahili..riktigt bra faktiskt.

www.wawesh.com

BLaO här på whoa.
don't watch me, watch yourself

2007-03-01 20:03
www.bongo5.com har swahilli rap
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-03-01 21:49
Johannesburg rappare är grymma...   cheka efter Zola
Digg this!

2007-03-01 22:55
somalier då?

isf knaan...
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-03-02 00:19
Kalamashaka en grupp som kor pa shahili
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-03-02 00:54

fins en snubbe som heter Killa Ace från gambia som e rätt tung
han kör me smokey å dom som gjorde den Getto Noir om ni har hör.bränn av en sökning på myspace vet ja

----------------------------------------------------------------------------

2007-03-02 12:46

2007-03-02 17:30
http://www.myspace.com/hkayne

Marockansk grupp, rappar på arabiska.
your heart pump project kool-aid

2007-03-04 14:33
Djiodi
Jag ar tjej..

For the rest:
Tack for tipsen, ska kolla runt! Hoppas pa att hitta lite skona spelningar med.
<br>

2007-03-04 16:10
Kom precis hem ifran Darr, Mbas, o Nbe.. dom valkomnade hem mig med pistol skot o en machete i roven.. hehe.. allt som allt d va soft.. yeah.. man kopte hem sa mycket musik... men mast Bongo Flayva.. mycket av den afrikanska hiphopen ar for americkaniserad men fins en hel del artister som gor grym Bongo med ackta afrikansk kansla..
www.Myspace.com/ElephantWise
www.ElephantWise.net

2007-03-04 16:36
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-03-04 16:47
_Rookie - Kolla in africanhiphop.com så kanske du hittar ett par till :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-03-04 18:29
_Rookie
Jag med..
förlåt..

isofu
Ha just det.. kalamashaka var det jag inte kom på.
Dom e ganska schyssta!
Läste en historia om hur dom möttes. Tydligen var det så att Kama (en av killarna i gruppen) var på väg till biblioteket när han hörde två andra killar rappa. Han blev intresserad av deras verser och ville vara med. Men dom däremot var mer intresserade av hans kläder så dom försökte råna honom.. fint möte ;-)
Men tydligen kom dom överens sen..

2007-03-04 18:45
Adam_
Jag har en sju år gammal kassett med Da Fugitivz som heter "Fu 4 Life" där rappar dom men gruppen idag tror jag har spårat ut ganska rejält.. Var inne på deras MySpace och där var det bara urflippad reggaeton-musik..
Producent

2007-03-04 19:46

2007-03-04 20:07
Pro kid från sydafrika
NIRVIK

2007-03-04 20:08

sorry onödigt missade det :) 

NIRVIK

2007-03-04 21:08
Djiodi F25: hahahaha
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-03-05 19:02
Oki eftersom det  faktiskt finns en tråd om afrikansk hiphop så måste jag promota killen som jag ser upp till mest lite oxå..

xuman - askan wi

Rap galsen mo row!