I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nas - Hiphop is dead

Utländsk Hiphop - Allmänt

2007-01-20 03:20

Nas - Hiphop is dead

Min budget tillåter mig att køpa en skiva, jag ær sugen på Nas. Men innan jag gør något dumt så kan ni væl skriva lite va ni tycker om skivan i jæmførelse med hans tidigare slæpp.

..Och før øvrigt så ryktades det om att nas skulle gøra ett samarbete med DJ premiere. Någon som kan bekræfta ryktena?

2007-01-20 03:22
Sök i forumet.

F.ö. så skulle jag nog hellre tipsa dig om A.G. - Get Dirty Radio eller Ghostface Killah - More Fish, än Hip Hop Is Dead.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-01-20 03:31
naaaaaaaaw, nas e kung, kommer alltid va kung

finns en del riktigt grymma spår, och lyricist vet vi ju redan att han är. du måste ha den i hyllan playa!

det är ingen stillmatic, men med jiggaman bakom plus grymma beats så e plattan mer än godkänd!

holla
Detta är min forumsignatur

2007-01-20 10:48
Jag skulle tipsa om att definitivt inte köpa hafsprojektet More Fish. Satsa hellre degen på HHID. En riktigt bra platta som är mycket, mycket bättre än Street's Disciple men ligger strax under Stillmatic. Dessutom är den mer sammanhållen än Jiggas senaste.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-01-20 13:08
Köp "Fishscale" istället för "More Fish" med Ghostface.. Annars tycker jag du ska köpa "Hip Hop Is Dead" med.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2007-01-20 13:09
Hip Hop Is Dead är så jävla bra. Första lyssningen undrade jag vad fan jag köpte den skivan för... Men sen.. knas, lyssnar på den hela tiden.

Helt klart i klass med Stillmatic, jag tycker den är bättre till och med.

2007-01-20 15:59
den slår inte illmatic..
Stillmatic är väll inte så svår att slå med tanke på vilken flopp de blev skulle vara en uppföljare till illmatic haha :P
Men visst hip hop is dead är en helt okej skiva, men ingen som ligger bland första köpen har många andra som ska köpas framför den.

2007-01-20 16:24
"men ingen som ligger bland första köpen har många andra som ska köpas framför den.".. det ær hær du ska børja tipsa om massa bra skivor Mushroom! :)

2007-01-20 16:29
Mouldy_mushroom:

Stillmatic blev knappast en flopp. Fick ju 5 mics av såsen och ses generellt som en klassisk skiva.

2007-01-20 18:01
Stillmatic är SJUKT mycket bättre! Det är ju ett av hans bra album. tycker HHID är hans sämsta! Satsa pengarna på ghostface eller nått annat..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2007-01-20 18:03
Gillade denna skiva skarpt i början men nu är det bara låten "Hold down the block" som jag fortfarande lyssnar på.

2007-01-20 18:30
köp den för den är bra

2007-01-20 18:37
Jag tycker skivan växer mer och mer för varje lyssning, fortfarande. Den är bra så jag rekommenderar den.

Dock är både Fishscale och More Fish fetare.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2007-01-20 18:40
1. Illmatic
2. Lost Tapes
3. Stillmatic
4. Hiphop is dead
5. God's son

Jag tycker den helt klart är värd! Fishscale är bra som många säger, More Fish var inte i närheten av den dock.

2007-01-20 22:19

Köp den inte om du frågar mig, gillade inte ett enda spår på "Hiphop is dead".

shimmy shimmy yo

2007-01-20 22:29
Ville bara påpeka att HHID inte alls är dålig. (Vilket folk verkade tolka ur mitt inlägg)
Har nästan fått för mycket skit, enligt mig.
Dock blev jag mer imponerad av Ghostface och A.G.
Mest för att Ghosts var så oväntat.. Fick reda på att den skulle släppas bara några veckor innan. Och att han då även redan släppt album i år.
Och A.Gs är bara allmänt tung.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-01-21 00:17
har aldrig tyckt om ghostface, fast jag kanske kan ændra min uppfattning. men annars, ni som sæger att nya nas skiven ær dålig orkar ni førklara varfør?

2007-01-21 11:38
Nas nya är riktigt jävla bra.. det är bara folk som sitter o tror att det ska komma en ny illmatic som klagar på den!

2007-01-21 17:21
skivan är bra, det finns några riktigt grymma spår (blunt ashes, let there be light, money over bullshit m.m)

pZ out
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-21 20:33
Det blev en personlig flopp. Ta t.ex "Ether":
Svagt beat, svag rap. Inte många sköna dissar i en disslåt.

Och singlen "Got your self a gun":
Sjukt beat går inte dissa, Men själva rapen är bara vers tre grym medans dom andra två är inte någon höjdare enligt mig.

Och på B-sidan "You're da man":
Brukar tycka om Large Professor, men inte här och nas gör inte beatet bättre med sin svaga rap.

Men visst där finns ju grymma låtar på skivan också t.ex "Smokin":
Just love it.
Och singlen "One mic":
Bästa låten på skivan.

Det är ingen dålig skiva. Men personligen missnöjd och tycker detta var upp o ner skiva. Den e fortfarande värd att köpa.
Den e delvis bra medans ibland ville man bara trycka stop.

It was written & Nastradamus är lätt mycket bättre
Hade Stillmatic komit från någon annan artist än nas hade jag säkert tyckt annerlunda om skivan. Jag har kanske för höga förväntningar.

2007-01-22 23:49
Mouldy_mushroom:

Aldrig hört uttrycket "to be ethered" efter att Nas släppte nämnda låt? Ether ses generellt som ett av historiens kanske vassaste disspår. Med all rätt:

In '88 you was gettin chased through your buildin
Callin my crib and I ain't even give you my numbers
All I did was give you a style for you to run with
Smilin in my face, glad to break bread with the god
Wearin Jaz chains, no tecs, no cash, no cars
No jail bars Jigga, no pies, no case
Just Hawaiian shirts, hangin with little Chase
You a fan, a phony, a fake, a pussy, a Stan
I still whip your ass, you thirty-six in a karate class
You Tae-bo hoe, tryna' work it out, you tryna' get brolic?
Ask me if I'm tryna' kick knowledge
Nah, I'm tryna' kick the shit you need to learn though
That ether, that shit that make your soul burn slow (burn slow)

Andra grymma spår omfattar geniala "What Goes Around", mördande "Destroy & Rebuild" och inte minst "You're The Man".

När du dessutom skriver att Nastradamus är bättre blir det bara löjligt. Kan bara beklaga den dåliga smaken.

2007-01-22 23:50
Mouldy_mushroom P22

haha, rolig kille.
Äh, synd att du har sån kass smak då :)

2007-01-22 23:51
haha oj, och jag hade inte ens läst Qns-d's inlägg.

2007-01-23 00:14
De verkar kanske som jag ratar skivan totalt. Men så ligger de inte till. Jag anser att Nas bär kungakronan. stillmatic var en stark comeback som behövdes för han.
Men stillmatic för mig var en stor besvikelse. Fortfarande en bra skiva. men som t.ex Got your self a gun Varför valde han den som singel? en av dom sämsta på skivan.
men men glömde att personliga åsikter kritiseras vilt på whoa.

2007-01-23 00:29
varför blir de löjligt när jag tycker att Nastradamus är bättre?
Om jag tycker det så ska jag väll skriva det? eftersom trådskaparn skrev
skriva lite va ni tycker om skivan i jæmførelse med hans tidigare slæpp.

2007-01-23 18:57
Sorry Mouldy

men jag kan iofs hålla me om att got your self a gun inte va bland de bästa låtarna i stillmatic. Men nån besvikelse va iaf inte skivan, inte för mig och säkert några miljoner till :)
Men nas tenderar ju att välja såna låtar till sin första singel som jag inte ens tycker e top 5 i sina album.

2007-01-23 21:06
Jsonson:
hehe nä jag e nog ganska ensam om att tycka så också :P
DJ

2007-03-03 11:21
Det var en dålig platta. Bättre än NAStradamus, snäppet bättre än I Am. Så den är därnere bland Nas sämsta album tycker jag. Black Republican är ju fantastisk, men ingen annan låt är mer än 5/10 i min bok...

2007-03-03 15:28
Allright, känns ändå som en "must have" platta. Har faktiskt inte inhandlat den än, men nästa lön så! =)

2007-03-03 18:01

Hip Hop is dead bör inhandlas.

Mouldy_mushroom P22

jag förstår inte hur någon kan tycka Nastradamus är bättre än stillmatic.

Nastrademus är ju annars sett som Nas absolut största bottennapp.

men smaken är ju delad så

2007-03-06 22:15
Nockie: Go get 'em!

2007-03-06 22:18
Hiphopen är inte död!! Det finns en låt på den där skivan som är SÅÅ JÄÄVLA fet.. den är med Jay-z.. totalfet!!
Har suttit dagen lång på tåget genom babylon.

2007-03-07 15:00
Black Republicans menar du men den ar inte sa fet. Money Over Bullshit ar skon samt Carry on tradition
Shuu

2007-03-07 15:04
^ Du menar black republicans?

lyssnar isåfall hellre på den med Juelz och Weezy, iofs har jag HHID med :>

Nas är alltid tung, kan inte nekas... men hans tid är inte nu iaf..
We are all black, when the lights goes out...

2007-03-07 16:44
jag gillar denna skivan, ger den 3/5 för jag tröttnade på den ganska snabbt. bästa låten är black republicans som slår typ allt jag hört på veckan jag bumpade skivan...
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line